תקשורת ומדיה

מכה ל-yes: בג"צ דחה עתירת החברה - ערוצים ייעודיים לא ישלמו דמי מעבר

בית המשפט קבע כי התיקון לחוק התקשורת שקבע כי ערוצים 9, 24 והלא TV יועברו חינם על הפלטפורמות של yes ו-HOT, הוא ראוי ובעל "תכלית ראויה"
בג\"צ דחה היום (יום ד\') את עתירתה של yes וקיבל את החלטת הכנסת לפטור את הערוצים 9, 24 והלא TV, מאי תשלום דמי מעבר לחברת הלוויין. yes הגישה את העתירה נגד הכנסת, משרדי האוצר, התקשורת והמשפטים, HOT, מוזיקה 24, ערוץ 9 והלא TV.
חברת yes טענה כי בעקבות החלטת ועדת הכלכלה של הכנסת שתיקנה את חוק התקשורת, נוצר פטור לאותם ערוצים ייעודיים, והטענה המרכזית שלה הייתה כי החלטה כזו פוגעת \"בזכות היסוד שלה לקניין, הפגיעה נובעת משלילת זכות? לקבל פיצוי הולם בגין המשאבים שהיא מקצה לשם שידור הערוצים הייעודיים על-גבי התשתית הלוויינית שהיא מפעילה: הקצאת מקטעי חלל (המכונים \'רוחב פס\') בלווייני התקשורת שהיא חוכרת\".
yes תקפה גם את הליך חקיקת התיקון לחוק ואת נסיבות חקיקתו, שלטענתה הן \"חריגות ופסולות\". בעניין זה טענה כי מדובר בחוק פרסונאלי שבמסגרתו עומד הסכסוך שלה בעניין דמי המעבר עם ערוץ 9 דובר הרוסית. לפי החקיקה החוק אישר לחברות הטלוויזיה הרב ערוצים yes ו-HOT לגבות תשלום מערוצים אלה בגין העברתם, כולל גם משדרי ערוצים ייעודיים.
ב-2009 קיים משרד התקשורת שימוע לעניין קביעת דמי המעבר. בחוות הדעת הכלכלית תומחרו דמי המעבר השנתיים שעל ערוץ ייעודי לשלם לעותרת בסך של כ-2.162 מיליון שקלים לשנה, כולל רכיבי תשלום משתנים בהתאם למספר המנויים. בעקבות פרסום תוצאות השימוע, הושגה הסכמה בין העותרת לבין ערוץ המוזיקה ערוץ 24.
השופטים, המשנָה לנשיא בית המשפט העליון מרים נאור, אסתר חיות וצבי זילברטל, קבעו כי \"תכליתו של התיקון (לחוק, א\"כ) - לסייע כלכלית לפעילות הערוצים הייעודיים ובכך לאפשר למגזרים חברתיים שונים לשמר ערכי תרבות ייחודיים להם - היא תכלית ראויה. היא מהווה ביטוי למדיניות המעודדת פלורליזם, ריבוי דעות וגישה חופשית של מגזרים שונים לשידורי הטלוויזיה הרב-ערוציים\".
מ-yes טרם התקבלה תגובה.
תגיות HOT | YES | ערוץ 24 | ערוץ 9
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה שערוץ 24 ישלם דמי מעבר להוט ויס ?
    ממפוטרי קשת 07/2014/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי זה ערוץ ייעודי שממזמן לא ממלא את ייעודו ומנויי הוט ויס לא צריכים לממן אותו
    סגור