תקשורת ומדיה

זקנים ו"לא מגניבים"? גל"צ ערך סקר - כדי לבחון שינוי עמוק בלוח השידורים

הנשאלים טענו בבדיקות של מכון 'שילוב' כי חלק מהתכנים פונים לקהל מבוגר מדי * הנשאלים רוצים את אסי עזר וגורי אלפי כשדרנים, כמו גם כוכבי ריאליטי אחרים * גורמים בתחנה חוששים מהורדת תכניות איכות, ורידוד התכנים
גל"צ (צילום: אייס) (צילום אייס)
האם גל\"צ בדרך \"להצערת\" השידורים, מה שיוביל לשינוי מהותי בתכנים המשודרים כיום בתחנה? לאייס נודע כי התחנה הצבאית ביצעה בשבועות שלפני ראש השנה, סקר עמדות מאזינים וקבוצות מיקוד, כדי לבחון את הכיוון אליו היא אמורה לפנות, ומה אמור להיות החזון שלה בעתיד.
את הסקר ביצע מכון המחקר שילוב, שגם ביצע קיים מספר קבוצות מיקוד. על פי גורמים בתחנה הצבאית, נתוני הסקר וקבוצת המיקוד הצביעו על כך שהתכנים המשודרים כעת בגל\"צ הם \"זקנים\", שפונים לאוכלוסייה המבוגרת.
מכון \'שילוב\' גם בדק אצל הנשאלים לגבי מגישים אפשריים שהיו רוצים לשמוע בתחנה, והתשובות היו בעיקר של משתתפי תכניות ריאליטי, ושמם של גורי אלפי, נתן זהבי, אורלי וגיא, וגם אסי עזר, עלה יותר מפעם אחת על ידי הנבדקים.
את נתוני הבדיקה של \'שילוב\' הציג מפקד גל\"צ ירון דקל בשיחות שקיים עם בכירים בתחנה, בהם עיתונאים, מגישים, ועובדים טכניים, ואלה התבקשו לשמור על שיחה זאת והנתונים שהוצגו בה בדיסקרטיות. לדברי אחד הגורמים, דקל הציג את הנתונים, אולם לא התחייב כי יפעל על פיהם.
גורם בתחנה אמר לאייס כי \"תוצאות הסקר וקבוצות המיקוד אינן מפתיעות את מי שבאמת מבין את עולמות התוכן של הרדיו ובמיוחד כלי תקשורת ציבורי. התחנה חייבת להתרענן, אבל צריך לעשות זאת בזהירות וברגישות מאחר ובכל זאת מדובר באנשים שחלקם ותיקים מאוד בתחנה. בסופו של יום, אם לא נהיה רלוונטיים, אנחנו עלולים לשדר רק לעצמנו - וזה לא תפקידו של השידור הציבורי\"
באופן ברור, החשש ברחוב יהודה ימית הוא כי דקל - שבשנתיים בהם הוא משמש כמפקד גל\"צ ביצע שינויים מרחיקי לכת בתחנה, חלקם זכו לביקורת כגון סיום דרכם של מגישים בכירים, הורדת תכניות מיתולוגיות - לא יתעלם מנתוני הסקרים שבוצעו, וכי תכניות ותיקות ומוערכות יסיימו דרכן או שיהפכו מיומיות לשבועיות ושעת שידורן תשתנה, כגון זו של יואב קוטנר, ערן סבאג ואחרות. בתקופתו של דקל כבר הורדה מן האוויר \'האוניברסיטה המשודרת\', ורצועת \'ציפורי לילה\' שונתה.
ולמרות התכנים הלכאורה \"זקנים\", התחנה עדיין זוכה לנתוני האזנה גבוהים, כך על פי סקר TGI. בסקר שפורסם בחודש יולי האחרון , רשמה התחנה בחצי הראשון של 2014 חשיפה של 24%, נקודה אחת פחות מהחשיפה לה זכתה רשת ב\'.
מגל\"צ נמסר: \"אין אנו נוהגים לפרסם תוצאות סקר שנעשה למטרות פנימיות. לאחר 16 שנים בהם לוח השידורים של גלי צה\"ל לא השתנה, ביקשנו לבחון באמצעות סקר וקבוצות מיקוד, את שביעות רצון המאזינים משידורינו. לצד מחמאות רבות, היו גם מספר נושאים נקודתיים בהם עלינו להשתפר ואנו בוחנים כיצד התחנה תמשיך להיות תחנת רדיו מובילה ורלוונטית גם בשנים הבאות\".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    לא צריך לסגור את גל"צ,הם יהרסו אותה בעצמם (ל"ת)
    מקלוהן 09/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    דווקא להוסיף תכניות תרבות, ביטחון ומוסיקה
    ערן גפני 09/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מאזין מושבע של גל"צ מאז היותי ילד, בראשית שנות ה-70 למאה שעברה. אני לא אוהב כל כך את הנעשה בתחנה בשנים האחרונות, משום שכל הבוקר כולו משועבד לתכניות אקטואליה, שחלקן חוזרות וממחזרות כתבות שכבר הופיעו בעיתונים מסויימים מאד ומביאות רק נקודת מבט אחת על אירועי היום, ואילו למוסיקה, מדע, תרבות וביטחון מוקדשות רצועות מקריות ביום בשעות שלא כולם יכולים להאזין להן. לדעתי, לאחר יומן הבוקר יש לשבץ תכניות בנושאים הללו עד שעה 12, שבה יש מקום ליומן צהרים מורחב ואז לתת תכניות לצעירים לפני גיוס ולחיילים (מוסיקה עם חידונים ומערכונים, משהו כמו "חמים וטעים שהיתה אז ו"מה יש") ולהחזיר את 4 אחה"צ לשעה שלמה. וכן, גלגלצ בהחלט צריכה ניעור: להכניס יותר רוק, קאונטרי, יותר עברית מכל הזמנים ולהפריד בין המצעדים: להחזיר את הלועזי ליום רביעי אחה"צ ואת המצעד העברי (למה ביטלו את השם "משלנו"?) ליום חמישי, כל אחד שיהיה בן 20-30 שירים כמו שהיה לפני האיחוד המוזר והמלאכותי בין שניהם.
    סגור
  • 9.
    לא כל שינוי ראוי. תחזירו את 4 אחה"צ לשעה שלמה
    מאזינה 09/2014/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה שנים שרבים מאזינים לשירים עבריים טובים, הרי אין להם במה אחרת. למה להוריד חצי שעה????? אני בת 40, לא זקנה. למה כל הפרחה זוכה לביצוע, וזֶמֶר איכותי מושמע פחות? ועכשיו עוד פחות?
    סגור
  • 8.
    אם כבר גלגלצ צריכה ריענון
    עזריה 09/2014/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גלי צה"ל תחנה טובה ואיכותית. גלגלצ לא מחוברים למה שקורה מוזיקלית בארץ ובעולם
    סגור
  • 7.
    רדיו רדיו רדיו
    גלי 09/2014/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אתם רוצים מגל״צ? אחלה תוכניות. מגישים מעולים. חבל שהזיזו את התוכנית של יום חמישי בלילה ציפורי לילה עם נתן ואודיאה ליום שישי. מעבר לזה עדיף לא לשנות
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    אנשי שיווק תמיד נותנים עצות אחיתופל כאלו
    אבי בליזובסקי 09/2014/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במיוחד בדרים שקשורים למדע והשכלה, כי מי הולך לעבוד בחברות פרסום ושיווק, אנשים שנכשלו במתמטיקה בכיתה ג'. כעורך של אתר איכותי אני נתקל בהתעלמות מוחלטת או בעצה לרדד את התכנים, כי האנשים הללו חושבים שמה שהם לא מבינים אף אחד לא מבין. זה כל העניין גם ברדיו וגם באינטרנט שיהיה מגוון, גם למי שמחפש את המעמיק והחשוב, לא רק את השטוטניקי ועם כותרות כמו "27 דרכים לעשות סקס עם עכבר" שנועדו למשוך לייקים ולא ללמד את הגולש או המאזין כלום. אמרתי זאת גם לכל הגלצניקים שפגשתי. כפי שתוכלו לראות אני לא נוהג לפי העצות הללו. http://www.hayadan.org.il
    סגור
  • 5.
    דקל ועובדיה צמד הזוי.
    אבי לוי 09/2014/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חובבנים שלא יודעים לנהל כלום.
    סגור
  • 4.
    תחנה הכי איכותית ברדיו
    אורי 09/2014/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שירון דקל לא יהרוס אותה עם השטויות שלו
    סגור
  • 3.
    גלצ צריכה שינוי - גם גלגלצ.
    סיגל 09/2014/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שתיהן משעממות
    סגור
  • 2.
    את גלי צה"ל צריך לסגור ולא לשנות... (ל"ת)
    מאזין 09/2014/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תחנה ישנה וישנונית
    שלי 09/2014/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לנער שם הכל, בועיקר את הפלייליסט המזוויע
    סגור