תקשורת ומדיה

under 40 עם ליאת יופה מ'לילה כלכלי': קצת עליה - ועל האתגר של התכנית

המדור של אייס מארח את עורכת 'לילה כלכלי'. על ההתחלה בערוץ 10, ה"טירונות" עם גנרל חורף, מודל החיקוי, וה"צעקות בשידור" על גדי סוקניק
ליאת יופה (צילום ליאת יופה)
חברת החדשות של ערוץ 10 ידועה כמי שנותנת במה לנשים, בתחומי ההגשה, הניהול והעריכה, יותר ממערכות התקשורת האחרות. אחת מהן היא ליאת יופה, עורכת התכנית לילה כלכלי, שעושה את התפקיד הזה כבר שנה.
העבודה הראשונה של יופה (30) בתחום התקשורת הייתה לפני 6 שנים בחברת החדשות של ערוץ 10, כמזכירת דסק במשרה חלקית. \"משם התחיל בית ספר לטלוויזיה שנמשך עד היום\", היא מספרת. \"מרגש לעבוד במקום שמאפשר לאנשים לגדול בתוכו ותודה גדולה לגולן יוכפז שנתן לי את ההזדמנות והכבוד לשבת בכיסא העורכת ול\'חדשות 10\' שהוא בית עיתונאי שאין בו פרות קדושות\".
ממזכירת הפקה, היא עברה לשמש כתחקירנית בהמגזין של אושרת קוטלר. בהמשך עברה לדסק התרבות, ולשמש כעורכת משנה במהדורה המרכזית במשך שנתיים. ב\'לילה כלכלי\' התחילה כעורכת משנה, ולפני כשנה החליפה את גידי ויניש, ש חצה את הקווים לטובת תכנית חיסכון בערוץ 2. מאז היא עורכת התכנית. רוצים לכתוב לה? הנה כתובת הלינקאדין שלה .
1. עבודה: מסביב לשעון, חובקת כל, בשידור חי, מסונכרנת עם כל שאר המרכיבים בחיים אבל גם מוציאה אותם מסנכרון בו זמנית. עריכה בטלוויזיה היא עבודה במנעד הכי רחב שאפשר לדמיין - אתגרים עיתונאיים, לחצים מכל הכיוונים, נושאים כלכליים שהם לפעמים מורכבים ואנחנו מנסים להנגיש ולהפוך אותם למשהו שכל צופה יכול וצריך להבין ולהתחבר אליו. התקשורת הכלכלית עברה שינוי מקצה לקצה בשנים האחרונות, בין היתר גם בזכות פורמטים נפלאים כמו \'לילה כלכלי\'. והאתגר שלנו הוא להצליח לחדש לצופים שלנו עם דברים שהם לא שמעו כל היום באינטרנט ובטלוויזיה גם ב-23:30 בלילה.
2. בית: במקור אני מקרית חיים. לגדול בפרברי הצפון הייתה חוויה מעצבת, בזכות מה שיש שם וגם בזכות מה שאין, אבל עיניי תמיד היו נשואות לתל אביב, ואשמח להישאר בה, אם יוקר המחייה לא יכניע אותי קודם.
3. הישג: מבצע צוק איתן - המלחמה שהגדירה מחדש את המושג \"מסביב לשעון\" מבחינתי. העבודה העיתונאית שלנו כמובן מתגמדת אל מול כל החיילים והמילואימניקים ואנשי עוטף עזה, אבל הדאגה לחברים בחזית ובעורף חיזקה אותנו כעיתונאים וחידדה את המטרה להביא עיתונאות אחראית למסך. תקופת המבצע ב\'לילה כלכלי\' אילצה את גדי סוקניק, אותי ואת שאר הצוות המוכשר של \'לילה כלכלי\' להמציא בזמן אפס פורמט ביניים, מעין \'לילה כלכלי - מבצעי\'. לי היה חשוב לא להזניח סוגיות כלכליות שנוטות להישכח כשהתותחים רועמים - כמו הפיצויים לתושבי הדרום, תקני הרבש\"צים, פתרונות טכנולוגיים לפצמ\"רים ולמנהרות. וגם עניינים שפחות זכו לסיקור, כמו עסקים שביומיום נשענים על דו-קיום וננטשו כמעט לחלוטין במהלך המבצע.
יופה עושה "טירונות" בעת הסופה. שלג בירושלים, דצמבר 2013
יופה עושה "טירונות" בעת הסופה. שלג בירושלים, דצמבר 2013
4. רגע מכונן: עם כניסתי לתפקיד בדצמבר 2013, ישראל ספגה את אחת הסופות המשמעותיות של השנים האחרונות. ירושלים הייתה נצורה, ואני זכיתי לשבת שעות ארוכות בקונטרול, לנהל משדרים יוצאי דופן מבחינה טלוויזיונית ולנסות ולהביא לצופים שלנו, רגע לפני שנגמר להם החשמל, תמונה אמיתית של הכאוס שמשתרר בחוץ, ולבקר את הרשויות שלא ממש הצליחו להתמודד עם גנרל חורף. זו הייתה טירונות מקוצרת ל\'לילה כלכלי\'.
5. רגע מביך: כשגדי פונה לצופים בשידור חי ואומר \'ליאת העורכת צועקת עליי באוזן\'. מוכנה להישבע שלא צעקתי.
6. מודל לחיקוי: בתחום העריכה ובטלוויזיה בפרט, יש מחסור מדאיג בנשים בעמדות מפתח. הנשים שכן הגיעו לשם אצלנו ב\'חדשות 10\', כמו טלי בן עובדיה ורתם שדות, עשו זאת הודות לסטנדרטים בלתי מתפשרים ואהבה כנה למקצוע, וזה בהחלט מעורר השראה.
7. חלום: שערוץ 10 ישרוד את המשבר, ויישמר את המקום הקריטי שלו בדמוקרטיה הישראלית, ושנוכל לעסוק בדברים החשובים ולא במשכורות של החודש הבא. וגם עתיד טוב יותר למעמד הביניים הישראלי ולבני הדור שלי בתוכו.
"נשבעת שלא צעקתי". גדי סוקניק (צילום: דני בר אדון)
"נשבעת שלא צעקתי". גדי סוקניק (צילום: דני בר אדון)
8. מתחרים: במקביל אלינו, בערוץ 2 משודרת החדשות הלילה, שגם היא הצטרפה למשימה הלילית לחדש לצופים כשהם כבר שבעים מעבודה ואקטואליה. בעיני היא עושה את זה בחן ורעננות, והדו קרב הלילי הזה עושה אותנו יותר טובים.
9. ילדות: בדיעבד הבנתי שאבא שלי, שהוא בכלל מהנדס בכיר (ואיש מבריק באופן כללי), נטע בי את האהבה לחדשות. אחרי שבכל נסיעה משפחתית, כל הרכב עבר לדממת אלחוט בכל שעה עגולה כדי לשמוע מבזקים, קשה שלא לקבל את הרושם שחדשות הם הדבר הכי חשוב בחיים.
ולסיום - טיפ: לשמוע את הדעות של כולם, בסוף להחליט לבד.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    אכן טורחת להקשיב ולהקדיש תשומת לב לפניות
    תמיר 10/2014/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השונות. נעימה מאוד. המשיכי כך!
    סגור
  • 8.
    מאז ששרון גל עזב...אני לא רואה!!! (ל"ת)
    לא מעניין!! 10/2014/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    אויש התוכנית איבדה כיוון
    רוקו 10/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש משעממת ואפשר לראות את תוצאות העריכה ברייטינג. אגב, מישהו זוכר תחקיר שהחל בלילה כלכלי?
    סגור
  • 6.
    התכנית הידרדרה - סוקניק לא מתאים
    אבי חי 10/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל לאף אחד לא אכפת.
    סגור
  • 5.
    כל הכבוד המפקדת ליאת!! (ל"ת)
    מחלקה 3 לעד! 10/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    עורכת מוכשרת ומנצחת
    מ.פ 10/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחת הנשים הרציניות והמוכשרות בחדשות ערוץ 10!
    סגור
  • 3.
    עורכת מוכשרת ומנצחת
    מ.פ 10/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחת הנשים הרציניות והמוכשרות בחדשות ערוץ 10!!!
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד ליאת
    גילי 10/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוכשרת בטירוף, תגיע רחוק
    סגור
  • 1.
    איזה יפה !!
    ליאון 10/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה סוקניק מסתיר אותה מאחורי המצלמה ?
    סגור