מדיה

תעשיית ה-TV הישראלית עובדת בקאן: הפורמטים שמוצגים במיפ - ומי כבר מכר

שוק הטלוויזיה המקומי בחו"ל הניב כמעט 300 מיליון ש' הכנסות ב-2013, בזכות הצלחות גדולות של פורמטים ישראלים. אז מה הישראלים יציגו הפעם בקאן?
אלכסנדר כץ |  4
פסטיבל מיפ (יח"צ) (צילום יח"צ)
אלפי אנשי תעשייה הטלוויזיה מסתובבים מהבוקר (יום ב\') במסדרונות המפותלים של הגרנד-פאלה (הארמון הגדול) על חוף ימה של עיר הקייט הצרפתית קאן, ומנסים לדוג את הליט הטלוויזיוני הבא, עם פתיחתו של יריד הטלוויזיה מיפ.

מדינת הנושא ביריד הנוכחי היא מקסיקו, חצי שנה לאחר שישראל הייתה מדינת הנושא, בשל הישגיה בתחום הפורמטים. בתערוכה, המתקיימת פעמיים בשנה, מתכנסים מעל 13 אלף מבקרים וקניינים מתחומי הטלוויזיה, המדיה הדיגיטלית, האינטרנט והטלוויזיה האינטראקטיבית, 4,600 חברות הפקה וכ-2,100 חברות המציגות תכנים.

גם השנה הציבו קשת, ארמוזה פורמטס ודורי מדיה ביתנים עצמאיים, לצד הפעם הראשונה שגיל הפקות עם ביתן, והביתן הלאומי של מכון היצוא, בו יתכנסו כ-20 חברות, בהן מטר הפקות, ארצה הפקות, אולפני הרצליה, האולפנים המאוחדים, מוכרי ערוצים ותכניות כגון הערוץ הבינ\"ל i24news, הופ קטנטנים, מידל איסט ניוז, ענני תקשורת, ICQ מדיה וטלית הפקות, מפיצי דוקומנטריים כמו סינפיל-פיליפה ורות דיסקין, וקטגוריית דיבוב ותרגום אולפני אלרום.

שוק הפורמטים הישראלי זינק בשנים האחרונות מהכנסות של כ-50 מיליון שקלים, ועד ל-289 מיליון בשנת 2013, בתוכם יש לכלול - בנוסף למכירת הפורמטים עצמם - גם א הניו-מדיה והשירותים שחברות ישראליות מעניקות בתחום המדיה.

TV FORMAT FUND מציגה 4 פורמטים - וכבר מכרה אופציה

לראשונה השנה, תציג בביתן מכון היצוא גם קרן הפורמטים TV FORMAT FUND - הגוף הפיננסי הראשון בישראל שישקיע משאבים ביוצרים, בחברות ההפקה, במפיצים ובגופי שידור המכוונים לשוק הבינ\"ל. הקרן תציג בתערוכה 4 פורמטים בהשקעה של כ-3 מיליון שקלים, בהם השעשועון \'300\', \'מחובר לאמא\', ו-TUG.

בחברה מציינים כי אנדמול ספרד רכשה אופציה של השעשועון 300. אופציה כזאת אינה מצביעה על כך שהחברה תפיק את התכנית, אולם מדובר על הצהרת כוונות מצידה של השלוחה הספרדית של חברת הענק ההולנדית.

\'מטר הפקות\' תציג לראשונה את פורמט Fly With Me שפותח בשיתוף פעולה עם חברת ההפקה הבריטית zigzag, וכן פיתוחים עצמאיים בשלבים שונים, למשל השעשועון show me the money בשיתוף עם חברת ההפקה הבריטית spungold שנמצאת בהליך מכירת הפורמט לערוץ הבריטי סקיי.

אולפני הרצליה יציגו את שעשועון חדש Think, Don’t Blink! שפותח בשיתוף עם הראל יוספסון, ואילו טלית הפקות תציג את התכנית המצליחה \'קופיקו\' בדיבוב זר למכירה בחו\"ל.

קופיקו באירופה (צילום: יוסי צבקר)
קופיקו באירופה (צילום: יוסי צבקר)


חברת \'סינפיל\' תציג מספר סרטים ביניהם 2 סרטים ישראלים העוסקים ב-70 שנים לשחרור מחנה אושוויץ ובסיום מלחמת העולם השנייה, אחד מהם הוא הסרט המדובר \'אדם הגון\' החושף את דיוקנו של מפקד האס אס היינריך הימלר.

לדברי מירה גשל, מנהלת ענף תוכן, קולנוע טלוויזיה ומוזיקה במכון היצוא, \"כתוצאה מההכרזה על ישראל כמדינת פוקוס בתערוכת MIPTV לפני כ- 5 חודשים, ההתעניינות הגדולה ממילא בתעשיית הטלוויזיה הישראלית גברה, ומספר רב של קניינים ומנהלי תוכניות הביעו עניין להיפגש עם החברות הישראליות כבר בתערוכה הקרובה. מעולם לא הייתה התעניינות כה רבה בחומרים הישראלים עוד לפני התערוכה, בין היתר מהרשתות RAI האיטלקית, ארטה הצרפתית ודר שפיגל הגרמנית\".

\'קשת\': תנסה להתאושש מ\'הכוכב הבא\', ותציג את DIG

\'קשת\', הגוף הישראלי הכי חזק בחו\"ל, חווה מפח נפש לאחרונה עם \'הכוכב הבא\' בגרמניה, בריטניה וארה\"ב, למרות שהתכנית בשידור ובהליכי הפקה בכ-25 מדינות. גם הפעם הזכיינית תמשיך לככב בפסטיבל, והפעם גם תשמש גם כחברת הפצה ותציג פורמטים זרים מסין וארה\"ב.

'הכוכב הבא' הצרפתי
'הכוכב הבא' הצרפתי


בין הפורמטים החדשים: דרמת המתח DIG (ארה\"ב), תכניות הראליטי הצילו אני לא יודע לבשל (ישראל), NOT A STAR YET (סין) ותכנית היכרויות BABE MAGNET (ישראל). לצד זאת יוצגו הכוכב הבא, BOOM, בטוח או ביטוח, תא גורדין, סברי מרנן ועוד.

גם הזכיינית רשת שמה דגש על מיפ. הפעם היא תציג לראשונה את הסדרה \'אימהות\' שזכתה לאחרונה בפרס האמי האירופאי, ומיוצגת על ידי אנדמול, שמחזיקה ב-30% מהזכיינית. רשת תציג גם את \'המיזם\', \'משחקי השף\', \'בלתי הפיך\', \'צחוק מעבודה\', \'כלוב הזהב\', \'משאבת הכסף\', \'שידוך בהסוואה\', \'חייבים לראות את זה\', \'רצים את מה שאוכלים\', \'החופשה המושלמת\' ו\'עממיות\'.

\'ארמוזה\' ימשיך לככב, ערוץ 1 זוכה לייצוג

\'ארמוזה פורמטס\' תציג 7 פורמטים, 5 מתוכם חדשים במיפ, מרביתם פרי פיתוח משותף עם ערוצי שידור וחברות הפקה בינ\"ל הפועלות ומשדרות בחו\"ל. בין היתר יציג אבי ארמוזה את הפורמט הפריים-טיים החדש The People’s Choice המשודר בשידור חי ומתרגם את חוויית הרשתות החברתיות לתכנית טלוויזיה. מדובר בפורמט בן 60 דקות המצעיד את אלמנט מעורבות הקהל בתכנים שלב נוסף קדימה. בחברת \'ארמוזה\' מדווחים כי הפורמט המשותף לה ול-Screenz - חברת הקרוס-מדיה מקבוצת The Box, מכר כבר אופציות לגרמניה, איטליה ושבדיה.

The People’s Choice
The People’s Choice


\'ארמוזה פורמטס\' גם מחזיקה בזכויות ההפצה של תכני הערוץ הקנדי TVA בעולם, ותציג את ריאליטי ההרפתקאות Flight 920 המשולב בדייטינג. גם התכנית By Invitation Only תופץ על ידי ארמוזה, וכך גם הקומדיה הרומנטית The Odds.

כל זאת יוצגו לצד פורמטים מקוריים שפותחו בישראל, בהם \'אמבוש\' ששודר בהצלחה בערוץ 10, נוצר על ידי יגאל שילון והופק על ידי אולפני הרצליה. ארמוזה אחראי על הפצת הפורמט \'קשור לאמא\' של קרן הפקת הפורמרטים.

\'דורי מדיה\' תציג גם הפעם את הקטלוג המכובד שלה, שכולל כ-6,000 שעות שידור. הפעם היא גם תציג 2 פורמטים של ערוץ 1 - הסדרה \'מי נתן לך רישיון\' והסדרה החדשה \'משפחה טובה\' של איתי שגב ואיתן פוקס. כפי שפורסם לראשונה באייס, היא גם תפיץ את הסדרה אללה אסלאם של צביקה יחזקאלי, שהפכה לאקטואלית יותר ויותר וזוכה להתעניינות מוגברת, בשל הצלחותיו של ארגון דאע\"ש בסוריה ועיראק, והחשש מזליגת מחבלים לאירופה.

דורי גם תציג את השעשועונים Billy the Board, פיים אוף פייס - ספין אוף של עודד מנשה לשעשועון מוצלח אחר שלו - סמארט-פייס. הסדרה גאליס תמשיך לפרנס יפה את החברה שנמצאת בימים אלו במגעים מתקדמים לשידורה במקסיקו, צרפת וספרד.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כתבה שלמה ואת השוס הכי גדול פיספסתם
    בני הדייג 15/10/2014 08:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    talpa רכשה את the big picture מאקאפלה הישראלית, תעלה אותו לשידור בתחילת 2015 בהולנד, ותפיץ אותו לכל העולם. השעשועון הזה הפך לספינת הדגל של טלפה ותפס את מקומם של דה וויס ואוטופיה בדוכן שלה השנה. והכל תוצרת ישראל.
    סגור
  • 3.
    זה הגיוני 300 מיליון
    שירן 14/10/2014 10:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם חטופים, הכוכב הבא, שירותים נוספים שהחברות בישראל מספקות, ניו מדיה, זה מאד הגיוני המספר הזה
    סגור
  • 2.
    לא מוכרים כלום,הכל על בסיס הצלחה. צום קל! (ל"ת)
    דנה מ"כאן" 14/10/2014 10:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    300 מיליון?חחחה.בחלום ועדין פחות מסטארטאפ אחד (ל"ת)
    הבלוף הידוע 14/10/2014 08:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור