תקשורת ומדיה

הג'וב הבא שלי// בדרך לשדרוג הקריירה: והשבוע - אביתר אשר מ'שטרן אריאלי'

עם ניסיון של 5 שנים בתחום התקשורת ולאחר שעשה את הדיגיטל של ירושלים, מגיע אביתר אשר למדור 'הג'וב הבא שלי' של אייס וחברת קודקס, שמציג מדי שבוע עובד בברנז'ה. אז על אילו מסלולים מתאימים מומחית 'קודקס' תייעץ לו?
אביתר אשר (צילוםL יח"צ) (צילום יח"צ)
אחרי שבשבוע שעבר ארחנו את ישי לוי ממשרד הפרסום דרורי שלומי BRL, האורח השני במדור הג\'וב הבא שלי של אתר אייס וחברת ההשמה קודקס , הוא אביתר אשר ממשרד היח\"צ שטרן אריאלי.
מדור \'הג\'וב הבא שלי\' מציג מדי שבוע עובד בתעשיית התקשורת שיזכה לניתוח קריירה פרטני על ידי מומחים. במדור יציג המרואיין את עברו התעסוקתי, השכלה, שאיפותיו, וגם פרטים כגון הישגים מקצועיים, חברים בתעשייה ומקורות השראה. על בסיס שאלון מורכב עליו עונה המרואיין, איש מקצוע מטעם קודקס יבחן את הנתונים וייעץ למרואיין על המסלולים שעל פניו עשויים לעניין ולהתאים לו. רוצים להשתתף במדור? כתבו לנו למייל האדום או ב דף הפייסבוק שלנו .
והשבוע האורח הוא כאמור אביתר אשר (בקרו אותו בפייסבוק ו בלינקדין ), שעובד כיועץ תקשורת במשרד שטרן אריאלי, מאז שנת 2012. הוא אחראי על מערכי תקשורת דיגיטליים ומנהל שיתופי פעולה תכניים עם פלטפורמות תקשורתיות מובילות. \"במילים אחרות\", הוא מסביר, \"אני שייך לדור חדש של יועצי תקשורת המשלב מידי יום בעבודתו יחסי ציבור מסורתיים, פרסום, דיגיטל ושיתופי פעולה תכניים\".
לאביתר תואר ראשון במדעי המדינה ותקשורת ציבורית מורחב - בהצטיינות, מאוניברסיטת בר-אילן. בסך הכל יש לו ניסיון של 5 שנים בתחום, \"אם נתעלם מהעשייה התקשורתית שלי בתקופת טרום צה\"ל. חמסה חמסה חמסה\", לדבריו. בין השנים 2011 ל-2012 הוא שימש כמנהל מערך תקשורת דיגיטלית בעיריית ירושלים, ועוד לפני כן, בשנים 2009 ו-2010 עבד אביתר כיועץ תקשורת דיגיטל פרילנאס במשרד בלינק, עבור לקוחות פוליטיים ומסחריים, בדגש על ניהול משברים המתרחשים בזירה הדיגיטלית.
במקביל ללימודיו באוניברסיטה לעבודתו בבלינק, היה אביתר גם כתב ועורך במגזין מבית ידיעות אחרונות המיועד לסטודנטים. \"את האמת, התחלתי עוד לפני כן: כתבתי וערכתי בעיתונות המקומית באזור בקעת אונו, אבל זה היה מזמן...\". אז גם ניסיון אמיתי בעיתונות יש לבחור.
ומה היעדים של אביתר? \"יש לי תכניות ושאיפות גדולות. מאמין שיש ברכה בדברים הנסתרים מן העין\".
אביתר אשר
אביתר אשר
1. היתרון המקצועי שמבדל אותי: כמי שחי, נושם, אוכל, מסתבן וישן תקשורת, על שלל רבדיה כבר למעלה מעשור, צברתי ניסיון רב במגזר העסקי והציבורי ובמגוון תחומים: כתיבה ועריכת תוכן, יחסי ציבור, פרסום וניו מדיה - והכל מתוך ראייה אסטרטגית. יש בי המומחיות לבנות מערכי תקשורת מורכבים המשלבים בצורה הוליסטים ומוצלחת בין התקשורת המסורתית לבין התקשורת החדשה.
2. הלקוח הכי נחשק שטיפלתי בו: משרד שטרן אריאלי מחזיק באמתחתו מגוון רחב של לקוחות גלובליים ונחשקים. כל מותג בינ\"ל שכזה מהווה בית ספר מהלך לניהול התקשורת השיווקית. זה עובד גם בכיוון ההפוך: אין אושר גדול מזה שלקוח בינ\"ל לוקח רעיון קטן שנולד אצלך במקלחת, מיושם בהצלחה בישראל והופך אותו לקמפיין ברחבי העולם.
לזכות הנהלת המשרד ייאמר כי הם נותנים לי דרור תעסוקתי ומעודדים אותי לעבוד עם כל לקוחות המשרד ולבנות תכניות עבודה המשלבות פלטפורמות תקשורתית מגוונות עבור מגוון הכלים השיווקים: יח\"צ, פרסום, ניהול משברים.
3. ההישג הכי משמעותי עד כה: מבין הישגיי הרבים, ישנם שניים היקרים מאוד לליבי ושניהם דווקא מתחום הדיגיטל - במגזר עסקי, בפגישת סיכום שנה אחד מלקוחותיי מתחום הפארמה / OTC, הפעיל רק בזירה הדיגיטלית, העיד כי קצב המכירות של המותג שלו צמח ב-50% בשנה האחרונה, רק בזכות תכניות התוכן והפרסום בסלולר וברשתות החברתיות שבנינו עבורו. לתשומת לב מנהלי השיווק שיש להם עדיין היסוס קל האם דיגיטל מוביל בסופו של דבר ל-Call to action.
במגזר הציבורי, חשתי גאווה גדולה ללחוץ על כפתור הפאבליש של עמוד הפייסבוק הרשמי של בירת ישראל. מאז הייתי שותף למהלכים תקשורתיים רבים עבור לקוחות שונים מהמגזר הציבורי והעסקי, אבל זה משהו שאני אספר לנכדים. אם פייסבוק יהיה קיים עד אז, כן?
4. השיר שהכי מייצג אותי ונותן לי השראה: \'זמר אהבה לים\' בביצוע אריק איינשטיין. מרגיע אותי, מעניק לי השראה ומעודד אותי בשעת הצורך. אריק, בלי שום קשר לשיר כזה או אחר, נותן לי תקווה ומזכיר לי שבסוף תמיד יהיה טוב.
5.לא מתחיל את היום בלי... להגיד \"מודה אני\". אחר כך ניגש לשירותים עם הסלולר ביד. כן, אני יודע מה אתם חושבים. אנחנו לא שונים. כמו כולם, אני מתחיל לעבור על הנוטפיקיישן תוך כדי.
6. הפרלמנט הברנז\'אי שלי כולל את: יש 2 מעגלי פרלמנט - הברנז\'ה הטומן בחובו הרבה חברים שאספתי בדרך מעולם העיתונות, הדוברות, יחסי ציבור, שיווק, פרסום וגם מוזיקה. חלקם מוכרים וידועים מאוד. רובם היו בעבר קולגות שהפכו לחברי נפש. הדיסקרטיות במעגל הזה חשובה לי מאד. לא כל אחד נכנס אליו.
המעגל השני הוא המעגל שאני מכנה \"השכונה\". זה מעגל חברים קרוב שאינו עוסק בתקשורת אך יודע להעניק לי תובנות מהשטח וחוות דעת אותנטיות שלא אקבל דרך המיליה התקשורתית או מסקרי אומניבוס. לפעמים יש להם עצות נכונות ונבונות יותר מכל אחד אחר שמבין בתחום.
7. מתחרה שאני תופס ממנו: ובכן, החברים מבלינק שעבדתי איתם בעבר ועושים עבודה נהדרת באופן כללי ובמיוחד עם קבוצת תנובה ושופרסל.
בזירה הבינ\"ל - אוריאו. עושים עבודה חדשנית, מקצועית וקריאטיבית הגורמת לי להגיד יותר מפעם אחת \"בואנה, איך אני לא חשבתי על זה?\".
8. פרויקט/לקוח שהייתי הורג בשבילו: קוקה קולה. העולמית.
9. שאיפת הקריירה הסודית שלי: כשהייתי בן 8 שלחתי מכתב למערכת התוכנית חלום עליכם עם עוזי חיטמן ז\"ל. כתבתי שהחלום הגדול שלי הוא להגיש את המהדורה המרכזית של חדשות 2, אז עם מיקי חיימוביץ\' ויעקב אילון. ביקשתי מעוזי להחליף את יעקב, מה אתם יודעים. התכנית ירדה מאז, גם עוזי לצערי כבר לא איתנו, אבל אני עדיין מחכה לתשובה חיובית מהמערכת.
10. טיפ מקצועי למי שרוצה להתחיל קריירה בתחום: לצבור ניסיון. גם אם לא משלמים עליו. ולא, זה לא רק בשביל הרזומה. זה בעיקר בשבילך. בסופו של דבר, רק אחרי ש\"נמצאים בפנים\" מגיעים לתובנה האם רוצים קריירה בתחום או לא.
ליאת בן-צבי שבח, מומחית לשיווק, קודקס
ליאת בן-צבי שבח, מומחית לשיווק, קודקס
אביתר הוא בחור מוכשר וכריזמטי, שצבר בשנים האחרונות ידע נרחב ומגוון בתחומי התקשורת, הדיגיטל והתוכן. הניסיון שלו מגוון הן מצד הספק (נותן השירות) והן מצד הלקוח (למשל, בעיריית ירושלים). במסגרת התפקידים השונים, הצליח אביתר לבסס בזמן קצר יחסית ידע מולטי-דיספלנרי ונראה כי הקריירה שלו מנוהלת באופן מאורגן. כמו כן, אביתר הצליח לייצר בידול בניסיון שצבר בעולם התקשורת (און ליין ואוף ליין) וניסיון מגוון כשלו אטרקטיבי עבור לקוחות רבים.
בפני אביתר עומדות היום מספר אפשרויות מרכזיות: הוא יכול להמשיך ולהתמקצע בעולם התקשורת. במסגרת זו נכון יהיה להתברג בתפקידי מפתח בחברות המספקות שירותים בתחום התקשורת ללקוחות. על מנת להגיע למסלול זה, עליו להעמיק את הידע והמקצועיות שלו בתחום ולהכיר לעומק אסטרטגיות ניהול משברים ובמיוחד כאלה שהתהוו בשנתיים האחרונות, להבין את אופי המשברים ואת הדרך של החברות להתמודד איתן, מה היה מוצלח יותר ופחות.
בנוסף, על בסיס ניסיונו וכישוריו בתחומים אלה, קיימת גם אפשרות טובה עבורו להתברג בתפקידי דוברות או PR, בחברות גדולות במשק.
אופציה נוספת, היא להתברג בארגון ולרכז עבורו את התקשורת השיווקית ולהתמחות גם בהיבט הדיגיטלי. בשנים האחרונות קיימת מגמה במסגרתה מנהלי מרקום מתמקצעים גם בתחום הדיגיטל. במידה ואביתר ימשיך ויצבור ניסיון בתחום זה ואכן יעמיק גם בדיגיטל הוא יוכל ליצור לעצמו בידול משמעותי ואיכותי מבחינת הידע המקצועי המגוון שלו.
בהמשך, בטווח של 5-6 שנים תהיה לכך גם השפעה גדולה על היבט השכר הגבוה המשולם בתחום זה לבעלי ניסיון מתאים. כדי להגיע למסלול זה, אני ממליצה קודם כל להבין לעומק את המתודולוגיה העומדת מאחורי בניית מותג דיגיטלי, לקרוא וללמוד את הנושא, לבחון את מדד המותגים של גלובס, לראות לאילו מותגים היו פריצות דרך בדיגיטל ולהבין מה היו המהלכים שהביאו אותם לשם. במקביל נכון להיכנס לבלוגים מקצועיים מהארץ והעולם, ללמוד על מהלכים מכוננים בענף, להשתתף בקבוצות שיח מקצועיות ברשתות החברתיות, להגיע לכנסים מקצועיים ובמידת האפשר להתנסות בכלים ופלטפורמות של ניהול קמפיינים ולהבין את מכלול הכלים הדיגיטליים.
זאת ועוד, אופציה טובה נוספת, העומדת לרשותו היא להשתלב בתפקיד במחלקת הדיגיטל בארגון, למשל כמנהל רשתות חברתיות, ובשלבים הבאים להתקדם בשרשרת הניהולית, לתפקידי ניהול דיגיטל/ניהול מחלקת דיגיטל.
רוצים להשתתף במדור? כתבו לנו למייל האדום או בדף הפייסבוק שלנו . לאתר של חברת קודקס - לחצו כאן
תגובות לכתבה(20):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    איש יקר ומוכשר!
    קארין 11/2014/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאפו והמון בהצלחה! KARIN1010.NET
    סגור
  • 18.
    אלוף!
    מיכל ויטייבסקי 11/2014/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכירה מקרוב ושרופה עליו!
    סגור
  • 17.
    רזומה מתחנף לכולם. בשביל הג'וב הבא? (ל"ת)
    אלי 11/2014/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    אביתר אתה אלוף (ל"ת)
    טל ש 11/2014/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    You Go Girl! (ל"ת)
    Nir 11/2014/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 14.
    לא מכירה אותו אבל...
    א 11/2014/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא לא אמר כלום בראיון הזה, לא נתן שום פרט על שום נסיון שיש לו מלבד להתפאר שיש לו נסיון. ואני בטוחה שהוא לא, אבל הוא מצטייר כדושבאג רציני.
    סגור
  • נדרשת ממך הבנת הנקרא פשוטה:
    נוגה 11/2014/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנה ציטוט מהטקסט: "לזכות הנהלת המשרד ייאמר כי הם נותנים לי דרור תעסוקתי ומעודדים אותי לעבוד עם כל לקוחות המשרד ולבנות תכניות עבודה המשלבות פלטפורמות תקשורתית מגוונות עבור מגוון הכלים השיווקים: יח"צ, פרסום, ניהול משברים." עיון קצרצר באתר מבהיר יפה מאוד למה הוא התחמק בדרך אלגנטית: הוא יזכיר את איביי אבל את פייפל לא? את פרוקטר אנד גמבל אבל לא את סמסונג? הוא טיפל בכולם. הוא לא היה יוצא מזה. אם היית קצת מכירה את המטריה, היית יודעת שלקוחות ומותגים בינלאומיים לא כל כך ששים ושמחים להציג את האישים המנהלים אותם תקשורתית בישראל.
    סגור
  • 13.
    תמיד ידענו שתגיע גבוה!
    אנונימי 11/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין עליך, על השאיפות שלך, ועל זה שאתה תמיד מגיע למה שאתה רוצה. נחישות בהתגלמותה.
    סגור
  • 12.
    תותח על
    אור 11/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תותח על, צנוע וישר. אין לי ספק שיגיע רחוק.
    סגור
  • 11.
    איזה יופי שאנשים מוכשרים מקבלים במה!
    שמעון סוויסה 11/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה יופי! כל הכבוד. נראה בחור ממש מרשים. אם היה לי משרד פרסום הייתי מגייס אותו!
    סגור
  • 10.
    אין על הבן אדם הזה!
    44 11/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחד האנשים! מקצועי ומוכשר! בן אדם זהב!
    סגור
  • 9.
    כל מילה בסלע
    ליעד 11/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יצא לי להכיר את אביתר לפני הרבה זמן. עבדנו ביחד. והבן מוכשר בטירוף ומקצועי מאוד. לדעתי זו רק ההתחלה של קריריה משגשגת, יצירתית, ומקצועית
    סגור
  • 8.
    שווה לעבוד בשטרן אריאלי
    מור 11/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם כאלה חתיכים... יאללה למי שולחים קורות חיים??
    סגור
  • 7.
    מלך
    חן 11/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמי שעובדת צמוד לאביתר כבר למעלה משנה ואף מטפלים בשיתוף מלא בלקוחות המשרד, מדובר בבחור מקצועי, יצירתי, תותח במשא ומתן ותמיד שם קודם כל את טובת הלקוח על פני הכל. בחור מוכשר שיגיע רחוק. נשמה טובה כבר אמרתי?
    סגור
  • 6.
    מקצוען, פנומן, אומן
    בן 11/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדהים כל פעם מחדש לראות את הכישרון האדיר הזה הופך בעזרת הברקה יצירתית והיכולת המקצועית כל קמפיין ל-wow
    סגור
  • 5.
    הנחתום אכן מעיד על עיסתו...
    ליאור 11/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבחור תותח, כשרוני ויצירתי, מולטי-טאסקר רציני ובחור טוב. העתיד צופן לך נפלאות חביבי.
    סגור
  • 4.
    הגיע הזמן
    אדום בכיר 11/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את אביתר אני מכיר כעשור, והוא עוד לא התחיל למצות את הפוטנציאל שבו. אין לי ספק שעוד נשמע עליו רבות. בהצלחה חבר!
    סגור
  • 3.
    אביתר תעשה לי ילד!
    נועם 11/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או לפחות איזה קמפיין קטן
    סגור
  • 2.
    אתה גם נורא יפה וגם נורא מוכשר. תוותר על משהו (ל"ת)
    דור 11/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד על המדור אייס וקודקס (ל"ת)
    שימי 11/2014/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור