תקשורת ומדיה

ישראל היום על פסילת התשדיר: "החלטה מקוממת, בלתי סבירה ולא מידתית"

הרשות השנייה דרשה מהזכייניות להסיר מיידית את תשדיר נגד "חוק ישראל היום". בעיתון דורשים פגישה דחופה עם שי באב"ד, ולקבל את נימוקי הפסילה
תשדיר ישראל היום שהוסר (צילום מסך) (צילום צילום מסך)
כמה שעות לאחר צאת השבת, ובעקבות החלטת הרשות השנייה לפסול לשידור את הפרסומת של ישראל היום, פנה פרקליט העיתון עו\"ד יורם בונן ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות\', למנכ\"ל הרשות השנייה שי באב\"ד עם ערעור על החלטתו, במסגרת מה שנראה מהיערכות של העיתון למערכה משפטית נגד ההחלטה.
שלשום (יום ו\') בצהריים החליטה הרשות לפסול את התשדיר של \'ישראל היום לאחר שנקבע כי בניגוד לכללים ובניגוד לפסיקה, \"התשדיר מעביר מסר חד צדדי בעניין השנוי במחלוקת ציבורית ומקדם את עמדת העיתון על רקע הצעת החוק לקידום והגנת העיתונות הכתובה בישראל שזכתה לכינוי \'הצעת חוק ישראל היום\'\".
בתשדיר רואים את הלוגו של העיתון הולך וכבה, כאשר המטרה להעביר מסר נגד סגירת העיתון. התשדיר מוחה למעשה על \"חוק ישראל היום\" שיוזם ח\"כ איתן כבל (עבודה), שמשמעותו בפועל היא הגבלת התפוצה על עיתוני חינם. מאז גם זוכה כבל ל\"טיפול מיוחד\" על ידי \'ישראל היום\'.
עם החלטת הרשות, התשדיר ירד משידור ב\'רשת\' ואולם ערוץ 10 המשיך לשדר אותו בשישי ובשבת. בתחילה נראה היה כי בערוץ מסרבים להנחיית הרשות השנייה, ואולם בהמשך כבר מסרו בערוץ 10 לאייס כי \"הסמכות בעניין זה נתוני בידי מנכ\"ל הרשות השנייה. משהתקבלה הוראתו, היא בוצעה\".
\"ישראל היום סבורה, כי מדובר בהחלטה מקוממת, בלתי סבירה ובלתי מידתית, אשר התקבלה תוך הפרתן של חובות מנהליות בסיסיות ופגיעה קשה בישראל היום\", כתב עו\"ד בונן לבאב\"ד. \"ראשית, ההחלטה התקבלה מבלי שהתאפשר ל\'ישראל היום\' לשטוח את עמדתה ולהשמיע את טענותיה בעניין, ובכך נשללה ממנה זכות הטיעון העומדת לה. לא הייתה כל הצדקה לבהילות בהחלטה וביישומה, ועניין זה מקנה חומרה יתירה להנחיה החד-צדדית להורדה מידית של התשדיר, בלא שמיעה של הנפגעים מההחלטה... שנית, החלטת הרשות ניתנה מבלי שהובאו בצדה הנימוקים לה, וזאת תוך הפרת הכלל המחייב את הרשות המנהלית לנמק את החלטותיה\".
בעקבות כך דורש העיתון פגישה דחופה עם באב\"ד \"בה יתאפשר לה (לחברת \'ישראל היום\', א\"כ) לפרוש את עמדתה ואת טענותיה (זכות שנשללה ממנה קודם לקבלת ההחלטה). בנוסף, וכפי שצוין מעלה, נבקשכם להעביר לידינו לאלתר את נימוקי ההחלטה, על מנת ש\'ישראל היום\' תוכל להתייחס אליהם במהלך הפגישה האמורה\".
במהלך הערב ועוד לפני הערעור בלפני הרשות, מסר גורם ב\'ישראל היום\' כי בעיתון \"רואים את החלטת הרשות השנייה בחומרה רבה. זהו ניסיון נוסף לסתימת פיות ונאבק נגד ההחלטה בכל האמצעים המשפטיים העומדים לפנינו\". הבוקר חזרו ב\'ישראל היום\' לכנות את המהלך כ\"סתימת פיות\" מעל דפי העיתון.
שי באב\"ד, מנכ\"ל הרשות השנייה, מסר כי \"הדיון הציבורי המתקיים בימים אלו סביב \'ישראל היום\' הוא ראוי וחשוב אך כל עוד נושא זה שנוי במחלקת ציבורית ונמצא בשלבי חקיקה בכנסת, הפלטפורמה לקיימו הנה בסיקור חדשותי אקטואלי כזה או אחר ואינה יכולה להיות בתשדירים או פרסומות, שהינן משאב מוגבל הנקנה בכסף על ידי צד בעל עניין\".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה