תקשורת ומדיה

לקראת השביתה הגדולה במשק: מדור Under 40 עם דובר ההסתדרות יניב לוי

האדרנלין שבדברור מאבקי עובדים, החלום על מרתון בסין, אבא שהיה דובר המשטרה, ורונן צור שלא העסיק אותו - והיום יניב לוי לא זז בלי להתייעץ עמו
יניב לוי (צילום: יח"צ) (צילום יח"צ)
איומי שביתה כללית במשק, מאבק נגד תופעת עובדי הקבלן או דרישה להעלות את שכר המינימום בישראל - לא משנה מה הכותרת שתפסה לכם את העין בתקופה האחרונה, יש אדם אחד שבטוח קשור לזה.
יניב לוי, דובר ההסתדרות, מדברר את המאבקים של ארגון העובדים שרק אתמול (יום ד\') היו\"ר שלו אבי ניסנקורן הצהיר כי שביתה נרחבת שמתוכננת ל-4 בדצמבר במסגרת סכסוך עבודה כללי במשק שהוכרז שלשום בדרישה להעלות את שכר המינימום.
לוי (38) שנכנס לתפקידו לפני כשנה וחצי לאחר ששימש כדובר הקריה האקדמית אונו, הספיק ללוות מאז עשרות מאבקים תקשורתיים שמילאו עמודים בעיתונות הכלכלית. הוא אחראי בין היתר גם על תחום הפרסום והשיווק בהסתדרות ומילא תפקיד מוביל בקמפיין לעידוד ההתאגדות בכיכובה של צופית גרנט. קמפיין זה זכה השנה בפרס ההשקה המנצחת מטעם איגוד השיווק הישראלי.
את דרכו המקצועית החל בחטיבת המבצעים של רשות השידור כששימש יותר מ-7 שנים כמנהל ההפקה והיה אחראי להפקת שידורי הטלוויזיה של ערוץ 1. בנוסף, הוא שימש במשך 12 שנים כעורך ומגיש של תכניות אקטואליה ברדיו ירושלים. את המעבר לדוברות עשה בשנת 2011, כאשר מונה לדובר ומנהל קשרי החוץ באונו. רוצים לדבר איתו? זהו דף הפייסבוק של יניב לוי .
1. עבודה: זה קודם כל אדרנלין ותחושת שליחות וייעוד. אני מאמין בדברים שאני עושה ומרגיש אחריות אדירה לעמוד בחזית ההסברה של אחד הגופים המשפיעים ביותר במשק. האינטנסיביות הרבה, הזמינות מסביב לשעון והצורך לטפל במשברים על בסיס יומיומי - לכולם יש מחיר. מצד שני, הסיפוק האישי והמקצועי להיות בלב העשייה החברתית של מדינת ישראל, מנצח ובגדול.
2. בית: מקור השפיות שלי נמצא במבשרת ציון והנוף מהמרפסת שווה לי 3 שעות של פקקים ביום. זה המקום שממלא אותי בכוחות חדשים ואין שום דבר בעולם שיכול להתחרות בנחת משפחתית. האישה שאיתי היא נטעלי ויחד אנו מגדלים את הילדים הכי חמודים באזור חיוג 02 - עילי בן 5 ואימרי בן שנה.
3. הישג: זה לא סוד שחלק נכבד מהמאבקים מוכרעים היום בתקשורת. למרות שהדובר הוא זה שמבקיע, בישול הניצחון שייך לנבחרת שלמה. בהסתדרות הנבחרת הזאת כוללת את הוועדים שנמצאים בשטח, עורכי הדין שנלחמים בזירה המשפטית וכמובן הנהגת הארגון בראשותו של אבי ניסנקורן, שתמיד חושב 40 צעדים קדימה. בשנה האחרונה הובלנו למרכז השיח הציבורי מספר מאבקים שאני גאה בהם במיוחד, בהם המאבק להצלת הדסה, מאבק עובדי הדואר ומחאה נגד התרחבות תופעת עובדי הקבלן, חתימת הסכם קיבוצי להבטחת שילוב הולם של אנשים עם מוגבלות בתעסוקה, ואני מאמין שבעתיד הלא-רחוק נרשום הישג נוסף בקרב על העלאת שכר המינימום.
4. רגע מכונן: לידת הבנים שלי. מסתבר שכל הקלישאות נכונות. ברגע שהופכים להורים, החיים מקבלים פרספקטיבה אחרת. היום ברור לי ש\"אבא\" זה התפקיד החשוב והמשמעותי ביותר שאמלא בחיי.
5. רגע מביך: לעמוד מול בכיר יועצי התקשורת בארץ ולהזכיר לו שפעם, לפני כך וכך שנים, הוא לא קיבל אותך לעבודה. אצלי זה קרה עם רונן צור - אחד האנשים שאני הכי אוהב ברמה האישית ומעריך ברמה המקצועית. לאורך השנים, הדרכים המקצועיות שלנו הצטלבו מספר פעמים והיום הוא הטלפון הראשון שאני עושה בכל פעם שאני רוצה לקבל עצה חכמה בענייני תקשורת.
"הוא הטלפון הראשון שאני עושה בכל פעם שאני רוצה לקבל עצה חכמה בענייני תקשורת". יניב לוי על רונן צור (צילום: אלון פורת)
"הוא הטלפון הראשון שאני עושה בכל פעם שאני רוצה לקבל עצה חכמה בענייני תקשורת". יניב לוי על רונן צור (צילום: אלון פורת)
6. מודל לחיקוי: סבא לאון ז\"ל. תמונה שלו תלויה אצלי במשרד והרבה פעמים כשהחיים מזמנים לי דילמה, אני מנסה לחשוב כיצד הוא היה נוהג במצבי. למדתי מסבא שהדרך הישרה היא הדרך הקצרה ביותר ובזכותו אני אדם סבלני וסובלני יותר.
7. חלום: אני חי את החלום שלי וזה מאפשר לי לפנות מקום לחלומות חדשים. אחד מהחלומות האלה הוא ריצת מרתון. לפני 3 שנים גיליתי את עולם הריצה ומאז אני מכור. כל שבוע אני פורק את המתח בעשרות קילומטרים בהרי ירושלים. השנה השתתפתי לראשונה בחצי מרתון ורשמתי תוצאה טובה. איפה אעשה בסוף את ה-42.195 ק\"מ? אולי במרתון חומת סין. אומרים שהוא הכי יפה והכי מכאיב.
8. מתחרים: יש לא מעט שחקנים בזירה הכלכלית-חברתית של מדינת ישראל ומכל מפגש עם דובר או דוברת שעוסקים בתחומים שמשיקים לפעילות ההסתדרות, אני לומד משהו חדש. לפעמים זה משהו טוב, לפעמים פחות, אבל תמיד זה קורה באווירה של כבוד וללא שיפוט מוקדם.
9. ילדות: שגרתית ומאושרת בשכונת נווה יעקב בירושלים. הייתי פריק של חדשות והעברתי הרצאות אקטואליה כבר מכיתה ד\'. לכולם היה ברור מה אני הולך לעשות כשאהיה גדול.
עם צופית גרנט במהלך צילומי הקמפיין להסתדרות. יניב לוי (יח"צ)
עם צופית גרנט במהלך צילומי הקמפיין להסתדרות. יניב לוי (יח"צ)
10. לא יודעים עליי ש... אני דור שני לדוברות. אבי שהוא מורי ורבי, ניצב משנה בדימוס רפי לוי, היה מהדוברים המיתולוגיים של משטרת ישראל.
מה אנדר רייטד לדעתך? מקלחת. שתיים, שלוש, כמה שיותר. אני יוצא ממנה בנאדם חדש.
מה אובר רייטד? שיחות עומק. דברו איתי קצר - אני מבין מהר :-)
וטיפ לסיכום: להיות מנומס וללמוד להקשיב. נשמע אלמנטרי אבל עדיין לא כולם הפנימו עד כמה הקשבה, דרך ארץ ומאור פנים, יכולים להיות חוויה מתגמלת. טיפ נוסף הוא ללכת אחרי האמת שלך. לאורך הקריירה, פגשתי הרבה סוגים של אנשי מקצוע - אלו שלא התפשרו על האמת שלהם - הגיעו הכי רחוק.
תגובות לכתבה(19):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    מקצועי. פחחחחח. מקומבן... (ל"ת)
    נעמה 12/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    יניב לוי- עשה כלום לפני והוצנח לתפקיד עי עיני (ל"ת)
    רועי 12/2014/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    רשות השידור איפה נעלמתם
    רשות נתונה 11/2014/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה נעלמתם ביצוג שלכם במאבק של עובדי רשות השידור? אתם מדברים כל הזמן על עובדי הקבלן ואותנו מפטרים שולחים אותנו לרחוב ורוצים לקבל עבודי קבלן בשקל למה אתם לא משביתים את המשק עבור ארגון שמשלם לכם את המשכורות?!!! אתם מייצגים אותנו או לוקחים את הכסף וממנים לכם מאבקים אחרים?? ברור שאתם מכורים הממשלה קנתה אותכם תתבישו!!! ולכל וועדי העובדים האחרים אל תשימו את מבטכם בההסתדרות תעברו לגוף אמיתי אחר!!!
    סגור
  • 16.
    דובר מקצועי וראוי, אדם מיוחד (ל"ת)
    מיכל 11/2014/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    מיה יניב 11/2014/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה מקסימה! אלוף!
    סגור
  • טען עוד
  • 14.
    עוד קומבינה מבית היוצר עופר עיני (ל"ת)
    אייל 11/2014/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    יניב- תפסיק לכתוב תגובות על עצמך. מושחת (ל"ת)
    רונן 11/2014/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    מלח הארץ ! פשוט גאווה ישראלית (ל"ת)
    אנגל 11/2014/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    סיגל 11/2014/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יניב לוי אישיות מדהימה ואיש משפחה למופת עליך נאמר דרך ארץ קדמה לתורה .אין ספק שכך גם בעבודתך בהצלחה.
    סגור
  • 10.
    בן אדם נדיר ומקצוען אמיתי (ל"ת)
    אחת שיודעת 11/2014/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    בן אדם משכמו ומעלה (ל"ת)
    ג. 11/2014/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    איש מדהים ומקצוען! (ל"ת)
    ה 11/2014/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    מלך
    אירית 11/2014/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכל האנשים שמגיע להם פרגון מהלב, יניב לוי נמצא בראש הרשימה.
    סגור
  • 6.
    רמי קדר 11/2014/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איש יקר ישר כח
    סגור
  • 5.
    אדם מדהים
    ר. 11/2014/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוץ מזה שהאדם הוא איש מקצוע מהשורה הראשונה, הוא אדם מדהים ואמיתי שמשלב מקצועיות עם רגישות. כל מי שעובד איתו מעריך ומעריץ אותו.
    סגור
  • 4.
    תותח, בן אדם מיוחד
    זיו 11/2014/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחד האנשים היותר טובים שיצא לי לעבוד איתם. מקצוען אמיתי, תמיד בגובה העיניים. עלה והצלח איש יקר
    סגור
  • 3.
    סופר מקצוען, אבל לא פחות חשוב - בנאדם!
    ארז מיטל 11/2014/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יניב התותח. תענוג לעבוד עם דובר מקצועי כמוך. קולט מהר, מבין עניין ותמיד שם כשצריך, ביום, בלילה וגם בסופ"ש. מה שהכי כיף בכל זה זו התחושה שזה מעבר לעבודה. זה כמו לעבוד עם חבר. מפרגן לך ביג טיים ובטוח שעוד תגיע רחוק!
    סגור
  • 2.
    הדובר המבריק בשירות הציבורי (ל"ת)
    ננו. 11/2014/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תותח מקצועי ובן אדם זהב! (ל"ת)
    עמוס 11/2014/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור