תקשורת ומדיה

הג'וב הבא שלי// והשבוע - העצמאית ש"רוצה להתפתח בתחום המיתוג והתוכן"

עם חברה עצמאית בתחומי הכתיבה, העיתונאות והדיגיטל, מגיעה מרינה קיגל למדור של אתר אייס וחברת ההשמה קודקס, שמציג מדי שבוע עובד בברנז'ה. אז על אילו מסלולים מתאימים תייעץ לה המומחית ליאת בן-צבי שבח?
מרינה קיגל (צילום: יח"צ) (צילום יח"צ)
מרינה קיגל היא האורחת שלנו השבוע במדור הג\'וב הבא שלי של אתר אייס וחברת ההשמה קודקס . קיגל היא עצמאית בתחום התקשורת, מתרגמת, כותבת, עיתונאית, עורכת אתר ומפיקה בבית הספר לכתיבה גיבור תרבות . היא גם עורכת ומפיקה בתכנית של דנה ספקטור ורן שריג ברדיו ללא הפסקה.
מדור \'הג\'וב הבא שלי\' מציג מדי שבוע עובד בתעשיית התקשורת שיזכה לניתוח קריירה פרטני על ידי מומחים. במדור יציג המרואיין את עברו התעסוקתי, השכלה, שאיפותיו, וגם פרטים כגון הישגים מקצועיים, חברים בתעשייה ומקורות השראה. על בסיס שאלון מורכב עליו עונה המרואיין, איש מקצוע מטעם קודקס יבחן את הנתונים וייעץ למרואיין על המסלולים שעל פניו עשויים לעניין ולהתאים לו. רוצים להשתתף במדור? כתבו לנו למייל האדום או ב דף הפייסבוק שלנו .
קיגל פתחה לפני כשנה עסק עצמאי בתחומי הכתיבה, העיתונאות והדיגיטל, שכולל את אתר lovelysubtext . היא למדה באוניברסיטת תל אביב מדעי המחשב ומנהל עסקים, אולם טרם סיימה את לימודיה. באוניברסיטה הפתוחה למדה לתואר ראשון בפסיכולוגיה, ולמדה ללימודי תעודה ב\'גיבור תרבות\'.
לדף הפייסבוק של מרינה לחצו כאן , רוצים לעקוב אחריה בטוויטר? לחצו כאן .
ומה היעדים שלה בקריירה? \"בעשור הקרוב הייתי רוצה להמשיך להיות עצמאית, לפתח את העסק בכיוון של מתן שירותי מיתוג רשת, תוכן ויח\"צ\", היא עונה.
מרינה קיגל
מרינה קיגל
1. היתרון המקצועי שמבדל אותי: מהירות התגובה וגישה אינטואיטיבית. לפני שאני נפגשת או מדברת עם לקוח, אני תמיד עושה עליו \"שיעורי בית\". ובכלל, ההרגל המגונה הזה לגגל אנשים שאתה מדבר איתם או נתקל בהם ברשת - זה עוזר לי מאד. חוץ מזה, אני מאמינה שהיתרון הכי גדול שלי - שהגיל המנטאלי שלי הוא בערך 14. אני נוטלת סיכונים מצד אחד, ומצד שני מאד מחוברת לילדה הפנימית שבי.
2. הלקוח הכי נחשק שטיפלתי בו: וואו, היו לי הרבה קמפיינים מרגשים מאד, גם בקטע של כתיבה וגם בקטע של קידום ברשת. היה את אביגיל - הספר של אמנון ז\'קונט, וגם עכשיו יש קמפיין מעולה שאני חלק ממנו ומקווה שהמאמץ המשותף יביא להצלחה שלו ברמה בינ\"ל. עכשיו אני מתחילה להפיק תכנית ברדיו שזה אתגר מעניין כי שוב צריך להתחיל ללמוד הכל מאפס.
הנה, אני חושבת שעליתי על זה (כמו על ספת הפסיכולוג) - פרויקטים הכי נחשקים עבורי אלה פרויקטים שאני לומדת מהם.
3. ההישג הכי משמעותי עד כה: לקבל באותו שבוע הצעת עבודה מ-2 גופי תקשורת מהגדולים והמוכרים במדינה - לכתוב במדור יחסים וסקס באחד העיתונים הגדולים במדינה, ולהפיק תכנית רדיו ברדיו ללא הפסקה, (ועל זה תודה מיוחדת ל לדנה ספקטור ורן שריג שנתנו למישהי כמוני, ללא שום ניסיון, הזדמנות.
4. Must Have- 5 האתרים והבלוגים שהם חובה בשבילי: אין לי קבועים כאלה. אני משוטטת ברשת המון, מלקטת תוכן ממקומות שונים לגמרי. נעזרת מדי פעם בבלוג של יאן יאנקו , מאד נעזרת בבלוג של מייקל אמיר (ובמייקל עצמו, שהוא גם חבר קרוב ויש לו תמיד עצות נהדרות בשבילי), לאחרונה נתקלתי באתר yazamnik של דימה קגנוביץ\' שהוא מעניין מאד לקריאה. אתרים של חו\"ל שאני עוקבת אחריהם - האתר של אשטון קוצ\'ר (בעיקר בשביל כל מיני סקופים ותוכן שעוד כמה שעות יהפוך לויראלי).
5. השיר שהכי מייצג אותי ונותן לי השראה: יש לי תיאוריה שלכל מצב בחיים אפשר למצוא או שיר של Queen או סצנה מחברים. אז השיר הוא כמובן Don\'t stop me now
6. לא מתחילה את היום בלי: לחטט בטלפון עוד מתחת לפוך - לקרוא פיד, לבדוק מיילים וכו\'. חברים שלי יכולים להעיד שאני מסוגלת להתעורר ב-3:00 בלילה, לפזר קצת לייקים ולחזור לישון.
7. הפרלמנט הברנז\'אי שלי כולל את: החברים שאני מתייעצת איתם, חלקם לא ברנז\'ה ואני גם לא רואה את עצמי חלק מהברנז\'ה, אבל אני מאד מעריכה את דעתם:
- תמר בלומנפלד
- לימור ברק
- אפרת זיו
- מאיה רענן
8. מתחרה שאני תופסת ממנו: באמת שאין כאלה. לא שאין לי מתחרים, פשוט האנשים שאני תופסת מהם מהווים עבורי השראה בדרך כלל, אז אוטומטית הם לא המתחרים שלי. נשמע סחי, אבל זאת אני.
9. פרויקט/לקוח שהייתי הורגת בשבילו: לא הייתי הורגת אף אחד בשביל אף לקוח. אני מאד ממוקדת מטרה. אם אני מחליטה לעבוד עם מישהו, בסופו של דבר אני אעבוד איתו. כמו שאומרים, בדרכי נועם. לא מוכנה לדרוך על אנשים בדרכי למעלה. אם הלקוח יחליט לבחור בי זה יהיה רק כי אני הכי טובה, ואם מישהו אחר יקבל פרויקט כזה או אחר שמאד רציתי, אני אפרגן במלא הכנות.
10. מקורות השראה ומודל לחיקוי: יובל אברמוביץ\' , שהיה מורה והפך לחבר ויועץ ורשת בטחון ורוח גבית וכו\' (אגב, מקווה שזה הדדי), בדיוק לפני כמה ימים כתבתי לו מייל כזה: \"בכל פעם כשבא לי להתבכיין על כמה קשה אני עובדת, אני רואה מה אתה עשית באותו יום ופשוט סותמת את הפה וממשיכה\". בקטע של זוגיות וסינרגיה מקצועית - ורדה רזיאל ז\'קונט ו אמנון ז\'קונט שאני מאד אוהבת ביחד ובנפרד ומקשיבה מאד לדעתם בכל נושא.
מבחינת הדמויות הוירטואליות - אוליביה פופ, הדמות הראשית בסקנדל, כי בהשוואה אליה, החיים האישיים שלי נראים פחות \"שרוטים\".
11. שאיפת הקריירה הסודית שלי: תכנית משלי ברדיו, טור אישי באחד העיתונים בפרינט.
12. הרגלים מוזרים שפיתחתי כשהשעון מצביע על חצות ואני עדיין במשרד: המשרד שלי בבית שלי, ליתר דיוק, בפינת הספה הכתומה והמרופטת, עם לפטופ על הברכיים ועוד מחשב נוסף לצידי. אם אני עדיין עובדת ב-12:00 בלילה, אז או לראות איזה פרק של אימה אמריקאית או \'סקנדל\', אבל בדרך כלל אני כבר מריירת על הספה בשעה כזאת, כי בבוקר צריך לקום ולהקים את הבן שלי לבית הספר.
13. טיפ מקצועי למי שרוצה להתחיל קריירה בתחום: לא להיות בררן. זה בסדר לכתוב קצת בחינם, במקום שמאד רוצים להגיע אליו, למשל. אבל רק קצת. לא לחכות להזדמנות הגדולה שתיפול עליך, כי החיים מורכבים מהזדמנויות קטנות ואי אפשר לדעת לאן כל אחת מהן תוביל. להקשיב לתחושת בטן ולרצות את הדברים מאד חזק. לדבר על זה, ולהיות כמו בולדוזר שדוהר קדימה למרות כל המכשולים. אבל הדבר הכי חשוב - להקיף את עצמכם באנשים שתומכים בכם ויהיו עבורכם רוח גבית ורשת ביטחון. ותמיד לדעת לפרגן לאחרים.
ליאת בן-צבי שבח, מומחית לשיווק, קודקס
ליאת בן-צבי שבח, מומחית לשיווק, קודקס
מהפרופיל של מרינה ובעיקר מהשאלון, ניתן ללמוד על בחורה אמביציוזית, יצירתית ובעלת ניסיון ויכולות גבוהות בעולם התוכן והכתיבה. מרינה הגדירה את יעד הקריירה שלה כהמשך פיתוח קריירה עצמאית ופיתוח בתחומי שירותי מיתוג הרשת, התוכן והיח\"צ.
ככלל, בשלב הזה של הקריירה, שהוא ראשוני יחסית, ההמלצה שלנו היא לבחון מספר מסלולים שיאפשרו רכישת ניסיון כשכירה ורק לאחר מכן עם צבירת ניסיון ועולם אסוציאציות רחב, לפנות למסלול עצמאי. עם זאת, משום שמרינה יודעת בדיוק מה היא רוצה, נייעץ ראשית על סוגיית העצמאות ולבסוף נרחיב על אפיקים חלופיים.
הדבר הראשון שיש לבצע במטרה להגיע ליעד שהוצב, הוא ליצור בידול עצמי משמעותי. כלומר, כבר עכשיו חשוב לזהות מה הוא אותו תחום בו יש לך יתרון יחסי והוא תחום ההצטיינות העיקרי שלך. אנחנו מזהים במרינה מצוינות ובולטות בעולם ניהול וכתיבת התוכן. מה שחשוב הוא להחליט על נרטיב ולהבין \"מה הסיפור הייחודי שלך\", שדרכו נכון לך להיבנות ולהתמתג. יש לך הזדמנות להיות אוטוריטת תוכן, להגדיל את פעילות האתר שלך ולספק שירותי תוכן לחברות. במסלול זה, נכון יהיה לכוון לעסקים קטנים וליצור עבורם ניהול תוכן מלא, תוך ייצור באזז חזק דרך קמפיינים בולטים ומיוחדים ובניית תדמית מלמטה. חשוב להגדיר את המהות שלך בצורה חדה ולהבין שחלק ממיקוד משמעו ויתור, לא תוכלי להיות, באופן טבעי, מצוינת בכל הדברים ביחד - מיתוג, תוכן וגם יח\"צ, אלא להיות הכי בולטת בתחומך בפן מרכזי אחד.
כדי להגדיל את היקף הלקוחות בתחום ניהול התוכן, מומלץ למפות ולסמן \"ברזים\" שיעבירו לך מאסה של לקוחות. אופציה אחת היא ליצור שת\"פים עם ארגונים שמבצעים ברטרים על ניהול עמודי פייסבוק וכתיבת תוכן מקצועי. עבודה עם מספר חברות מובילות בתחומים הללו (למשל, סוכנויות מיתוג דיגיטל), תאפשר לך קבלת עבודה קבועה ונוחה יחסית בתעריפים גבוהים יחסית לענף.
בנוסף, יש כמה סוגיות שחשוב מאוד לפתח כעצמאית ויש לשים אליהן לב כבר בשלבים המוקדמים:
מקצועיות - כדי להיתפס כמקצועית ביותר על ידי לקוחות, חשוב לשמור על רמת עדכניות ברמה גבוהה מאוד ועל רמת מעורבות בתחומך, יש להקפיד על גישה לקבוצות שיח וייעוץ מקצועיות, לעבור מדי יום על ידיעות, מאמרים, פורומים ובלוגים מקצועיים ולהשתתף אקטיבית בשיח מקצועי.
חיפוש ויצור במות - שיאפשרו לך להחצין את העבודות שביצעת וליצור ערך מוסף ללקוחות פוטנציאליים. כך למשל, הקמת דוכן בכנסים מקצועיים שקהל היעד שלהם הוא עסקים קטנים, או שעוסקים בעולם הכתיבה והתוכן. בנוסף, מומלץ לכתוב כמה שיותר תוכן מקורי לאתרים עצמאיים שיפורסמו בפלטפורמות פופולאריות כשבסוף כל פוסט הפנייה לאתר שלך. זאת, לצד קידום תוכן (גם בתשלום) בקמפיינים ומודעות פייסבוק שיפנו לאתר.
נטוורקינג - כחלק מהשמירה על עדכניות, מומלץ ביותר לצאת לכנסים מקצועיים ולהישאר מחוברת למגמות ולשיח העכשווי בתחומך ולשים לעצמך למטרה לחלק כמות נכבדת של כרטיסי ביקור ללקוחות פוטנציאליים בכל אירוע כזה.
הקפדה על פרופילים מקצועיים ברשת - הפיכת פרופיל הפייסבוק, הלינקדאין, הטוויטר ועוד למושקעים ומקצועיים, כך שיציגו את הרקע המקצועי ואת תיק העבודות שלך, בצורה שתשרת אותך.
מולטידיספלינאריות - ככל שעולם הידע וההתעסקות שלך יהיה רחב יותר, כך רמת האסוציאציות תהיה גבוהה יותר ותאפשר לך ליצור אינטגרציה בין עולמות שיספקו ידע רב וערך ללקוחות ממגוון תחומים.
יצירת שגרירים - מומלץ ליצור רשימת לקוחות גרעינית קטנה, של ממליצים ולהפוך אותם לשגרירים של המותג שלך, שימליצו ויספרו עליך ללקוחות פוטנציאליים. חשוב לא להתבייש ולבקש זאת מלקוחות מרוצים, זו שיטה מעולה להרחבת המאגר.
על אף כל האמור, עצתנו המקצועית תהיה להתחיל דווקא כשכירה באחד התחומים שציינת שתרצי להתברג בהם.
כדי להפוך לאוטוריטה יעוצית בתחום השיווק בעתיד, חשוב מאוד להתחיל מלמטה ולצבור ניסיון איכותי כמנהלת מותג. מסלול טבעי ומומלץ יהיה להשתלב בארגון בינוני-גדול בתחום מוצרי הצריכה, המזון או הסלולר. זה המקום ללמוד בו ולהבין לעומק את צד הלקוח, ללמוד את התהליכים הארגוניים, להכיר את צרכי הלקוחות, להשתלב בפיתוח מוצרים ולהכיר את רצפת היצור. חשוב שנקודת המבט כיועצת שיווקית בעתיד תהיה מקיפה ולא רק מהיבט אסטרטגי מלמעלה.
מסלול נוסף, בהנחה ותגדירי את תחום מיתוג הרשת כיעד מרכזי, הוא להשתלב בחברות מיתוג מעולות (דוגמת OPEN או פירמה) לתקופה של כשנתיים. הלימוד שם הוא בית ספר מופלא לתחום, החל מבניית מותג באופן אדריכלי, היכרות עם קהלי המטרה, הבנת מתחרים, אסטרטגיה שיווקית, בניית שפה, הבנה והיכרות עם המרכיבים הפנים ארגוניים הרבים בהטמעת מיתוג - Marketing in, באופן שדורש חיבור עמוק של העובדים. על עולם המיתוג לא ניתן להתבסס ממקום צורני-חיצוני, אלא מתוך למידת עומק.
אופציה נוספת, היא סימון הכיוון של יח\"צ ככיוון עיקרי. במקרה זה, מומלץ להשתלב במשרד יח\"צ, בדגש על PR Online ולא Offline. במשרדים כמו Refresh תוכלי ללמוד ברמה גבוהה, ניהול דיגיטל, התמודדות וניהול משברים של לקוחות ברשת ובכלל. במקום כזה ליכולות הגבוהות שלך בתחום התוכן יהיה ערך רב ותעמיקי את הראייה האסטרטגית ואת יכולת ניהול המשברים.
לאחר בחירת אחד המסלולים הללו, השלב הטבעי הבא הוא להיכנס כשותפה במשרד, לקחת אקוויטי ולהתחיל לנהל את העבודה מלמעלה. עם היציאה לעצמאות באופן שיאפשר לך בניית שם וקהל לקוחות איכותי שיבוא אחריך, שווה להמתין עד שתבססי 5 שנות ניסיון לכל הפחות.
רוצים להשתתף במדור? כתבו לנו למייל האדום או ב דף הפייסבוק שלנו . לאתר של חברת קודקס - לחצו כאן
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מרינה מרינה
    גול 11/2014/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכי מעוררת השראה שפגשתי בחיי, תומכת ואכן לא שמה רגליים כפי שאפשר לצפות בתחום. מרינה היא תמריץ לזה שהשמיים הם לא הגבול
    סגור
  • 3.
    אהבתי
    ליטוטה בן מנש 11/2014/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ישר כוח מרינה
    סגור
  • 2.
    כתבה טובה
    ידידאל מפשעולי 11/2014/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אהבתי
    סגור
  • 1.
    אישה חזקה ועצמתית
    שרינה קיגר 11/2014/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החכמתי ולמדתי. עוקבת אחר עבודתך ולא מתאכזבת לעולם!
    סגור