תקשורת ומדיה

המהומה בכנס של אלי ישי: איומים על כתבים, המשטרה בדקה חומרים מצולמים

פעילי ש"ס איימו אמש על חייהם של אנשי תקשורת במסיבת עיתונאים ממנה הוברח ח"כ ישי. כדי לאתרם, פנתה המשטרה לצלמים וביקשה לקבל חומרים
הוברח מן המלון. ח"כ אלי ישי (צילום Getty images Israel)
בחירות 2015
בחירות 2015

איומים על עיתונאים, התפרעות המונים והברחה חפוזה של ח\"כ ממקום הכינוס מחשש לפגיעה פיזית בו - אלה היו חלק מאירועי אמש (יום ב\') בירושלים במהלך מסיבת העיתונאים שקיים ח\"כ אלי ישי, כשהכריז על ריצתו בנפרד ממפלגת ש\"ס בה היה חבר 30 שנה.
עיתונאים וצלמים החלו להיאסף במלון רמדה בירושלים כבר ב-18:30. ח\"כ ישי הגיע למקום סמוך לשעה 20:00 כדי לקיים את מסיבת העיתונאים שלו שנקבע בשעת שידור מהדורות החדשות בערוצים השונים. אחד העיתונאים סיפר לאייס: \"כשעה וחצי לפני האירוע אני רואה במקום את סגן מפקד משמר הכנסת ועוד כמה מאבטחים מהמשמר. היה לי מוזר שהם שם, אז שאלתי והם ענו שהסיבה היא מידע מודיעיני שהתקבל לאפשרות לבלגן\".
ישי עלה לבמה מלווה במאבטח מאחוריו, מתחיל בנאומו ולאחר זמן קצר שומעים באי האולם צעקות מחוץ לאולם, וקריאות \"ישי בוגד\". רוב צלמי התקשורת והטלוויזיה נשארו באולם הכנסים, ואולם מיעוטם יצא החוצה כדי לתעד את הגעתם של עשרות פעילי ש\"ס. \"אני רואה את סגן מפקד משמר הכנסת עם עוד כמה מאבטחים בולמים את הדלת של האום כדי למנוע כניסתם של מתפרעים, וצועקים לאחרים להזעיק משטרה. ישי הוברח על ידי משמר הכנסת למטבח של המלון, ומשם הוסע לביתו\".
אוים על ידי פעילי ש"ס. ישי כהן מ'כיכר השבת' (בחולצה הלבנה), אתמול (צילום גולשים)
אוים על ידי פעילי ש"ס. ישי כהן מ'כיכר השבת' (בחולצה הלבנה), אתמול (צילום גולשים)
בשלב זה, כשח\"כ אלי ישי כבר לא היה במלון, נפתחה דלת האולם, וכ-30 מפעילי ש\"ס נכנסו לתוך האולם, החלו לקרוע את תמונותיו של ישי ואיימו על צלמים ועיתונאים כי יפגעו בהם. אחד המאוימים היה ישי כהן, כתב באתר כיכר השבת. את תגובתו לא ניתן היה להשיג, ואולם באתר עצמו אמרו לאייס כי \"גם ישי וגם עיתונאים אחרים ספגו איומים, כולל איומים על חייהם. כולם מפחדים להצהיר את זה\".
לאחר זמן מה הגיעו כוחות משטרה רבים למקום, המתפרעים נמלטו ואז פנו סגן מפקד משמר הכנסת יחד עם קצין חקירות ממשטרת ירושלים, לצלמי העיתונות והטלוויזיה וביקשו להעתיק חומרים מצולמים על מנת לאתר את המתפרעים. הצלמים לא התנגדו לבקשה זו: \"לא הייתה סיבה להתנגד\", סיפר אחד העיתונאים. \"זה לא פגע בעבודה העיתונאית שלי, הם ביקשו יפה ולא דרשו את זה באיומים ובאלימות, אז אני ושאר העיתונאים והצלמים הסכמנו\".
אייס פנה למשטרת ירושלים בבקשה לקבל תגובה על הבקשה מהצלמים לקבל חומרים. מהמשטרה נמסר כי \"נפתחה חקירה\".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אין תאריך של הכתבה
    למה 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי הצילום שיש "בחירות 2015" מה הקשר להיום. זה נראה כמו כתבה ישנה.
    סגור
  • 1.
    בושה לש"ס (ל"ת)
    שי 12/2014/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור