תקשורת ומדיה

וואלה דוח-מצב: בלי עורך ראשי, בלי ראש מערכת חדשות - רגע לפני בחירות 2015

עם הצטרפותו לבית היהודי, משרת העורך נותר ריקה והערכה היא כי סיכויו של אודי הירש להחליפו לא גבוהים. נמשך החיפוש אחר מחליף לאבירם אלעד
מהדורת החדשות של וואלה עם יינון מגל (צילום: אייס TV) (צילום אייס TV)
השמועות על הצטרפותו של ינון מגל לבית היהודי בעבעו לאורך כל השבוע שעבר. באופן רשמי, הוא, מקורביו ואנשי הבית היהודי הכחישו את הדבר או טענו כי \"אינם יודעים דבר\". בשישי אחר הצהריים סוכם סופית דבר הצטרפותו של מגל לרשימה ושריונו, בפגישה שקיים עם יו\"ר המפלגה השר נפתלי בנט.
אתמול נחשף הדבר בחדשות 10, והבוקר פרסמה המפלגה הודעה על כך כולל סרטון. בהודעה נכתב כי מגל \"ישובץ במסגרת המקומות ברשימה של יו\"ר המפלגה. מגל יכהן בתפקיד בכיר במטה ההסברה של הבית היהודי עד לבחירות\".
מגל ניפק במבצע האחרון בעזה \'צוק איתן\' את הסלוגן \"קודם כל ישראלי\". בוועידת נתח שוק של גלובס התקוטט עם רביב דרוקר ו אמר כי \"אתה איבדת את הזהות שלך. אני לא CNN ואני לא מדווח לאנגליה. אני מדווח לציבור הישראלי. אני קודם כל בן אדם ואחר כך ישראלי ויהודי שגר במדינה הזאת\".
סיום הרומן בין מגל לוואלה היה באוויר כבר כמה חודשים. גורמים ידעו לספר עם חיכוכים בינו לבין המנכ\"ל אילן ישועה, בעיקר בנושא התערבות בתוכן מערכתי. למגל היה לאחרונה הצעה ביד, אולם הוא דחה אותה, וההזדמנות לעבור לפוליטיקה נפלה לידיו כפרי בשל.
בשבוע האחרון נראה היה ש ציוציו של מגל בטוויטר נעשים יותר ויותר פוליטיים, כשתקף פוליטיקאים, מפלגות ואת התקשורת. הוא הספיק להיכנס בנוני מוזס (\"זה לא עוני, זה נוני\") על סדרת הכתבות ב-ynet על העוני בישראל; לתקוף את ישראל ביתנו (הסיסמה החדשה של ישראל ביתנו: אצלנו מעילה זו מעילה; כעומק החקירה עומק העקירה); אם אפשר גם לעקוץ את ציפי לבני, אז למה לא? (\"לא מבין מה רוצים מלבני על היציאות אמש במצב האומה. חברים, דחקות. לגיטימי. הלאה. יש דברים אמתיים להיכנס בה\"); וגם לתקוף קצת את התקשורת (\"האם תהיינה הערב חנוכיות באולפנים?\" ו\"תת רמה. עיתונות פח זבל\").
הטוויטר של ינון מהשבוע האחרון
הטוויטר של ינון מהשבוע האחרון
בשלב זה המצב בוואלה מעניין, כשברקע - בעוד פחות מ-3 חודשים יערכו בחירות, והאתר במצב בעייתי מבחינת שדרת הניהול בתחום חדשות. הערכות בתחום הן שישועה מעוניין להביא אישיות בעל שם ומוכרת לערוך את וואלה, מה שעשוי לפגוע בסיכויו של אודי הירש, המשנה לעורך, לקבל את התפקיד.
גם במערכת החדשות המצב מסובך. ראש המערכת אבירם אלעד עזב לפני מספר שבועות, ומאז לא גויס מחליף, מה שעורר תרעומת בתוך וואלה וביקורת קשה מצד העובדים. עד כה לא הצליחו בוואלה לגייס מחליף, אולם מתקיימים מגעים עם איש תקשורת שעובד באחד מערוצי הטלוויזיה.
ינון מגל אמר לאייס: \"טרם מונה עורך לוואלה. האתר ינוהל בשלב זה על ידי המשנה לעורך אודי הירש\". את תגובתם של אילן ישועה ושל אודי הירש לא ניתן היה להשיג. לא ניתן היה להשיג.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נשמנו לרווחה כשהוא עזב אותנו
    עובד לשעבר בערוץ 1 12/2014/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא בן אדם. לא רואה אנשים ממטר. רק הוא קיים בעולם.
    סגור
  • 1.
    ברוך שפטרנו ממגל
    אחד מהעבודים 12/2014/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האיש לא מבין תקשורת. ימני קיצוני. פיכס
    סגור