תקשורת ומדיה

הצפון לוהט בגלל כנס חיפה: דניאל סיריוטי מישראל היום פורש מתא הכתבים

אחרי שהוועדה המארגנת החליטה לוותר על 'ישראל היום' בגלל התניה של 'ידיעות', תא כתבי חיפה במשבר. סיריוטי: "מי זה נוני מוזס שיחרים אותי?"
DELETE (צילום אנצ'ו גוש - סוכנות ג'יני)
בקיעים בתא כתבי חיפה על רקע המאבק בין ידיעות אחרונות לישראל היום. לאייס נודע כי דניאל סיריוטי, כתב \'ישראל היום\' בצפון שמכסה גם את המגזר הערבי, הודיע על פרישתו מתא כתבי חיפה, לאחר שהוועדה המארגנת של כנס הכתבים החליטה להיענות לדרישה המרומזת של \'ידיעות אחרונות\' להימנע מלשתף את נציגי \'ישראל היום\' בפאנלים בכנס. גורמים בתא חוששים כי פרישה כזאת, זמן מה לאחר פרישה של חבר אחר, אלי לוי מחדשות 10, עשויה להוביל לפירוקו של התא.
כפי שפורסם אתמול (יום ג\') באייס , אנשי \'ישראל היום\' קיבלו בימים האחרונים מסרים מהוועדה המארגנת של הכנס כי לא יוכלו להשתתף בפאנלים בכנס שיתקיים בסוף החודש, כנראה בשל התניה מצד גורמים ב\'ידיעות\'. על פי גורמים, הוועדה קיבלה מסרים מ\'ידיעות\' כי אם אנשי \'ישראל היום\' ישובצו בפאנלים, יקבלו אנשי \'ידיעות\' הוראה לא לקחת חלק בכנס.
כזכור, אייס חשף בשנה שעברה כי מאחורי הקלעים של הכנס התנהל מאבק בין \'ידיעות\' ל\'ישראל היום\', ובסופו של דבר אנשי הכנס הראשון של \'מחוץ לבועה\' סירבו לדרישת \'ידיעות\' מה שהוביל את מו\"ל העיתון נוני מוזס להורות לאנשיו להיעדר מהפאנלים, בהם לקח חלק בין היתר סגן עורך \'ישראל היום\' אהרון (לפי) לפידות.
ההחלטה של הוועדה המארגנת עוררה זעם בעיתון, ואולם בצורה רשמית העיתון לא הגיב על כך, עם כי סיריוטי הסביר לבכירי העיתון את מצב העניינים. בשיחה אם אייס, נשמע סיריוטי נרגש וזועם: \"אני לא מסכים עם העמדה הזאת של הוועדה המארגנת ויו\"ר התא דורון שפר שאומרת שאם \'ישראל היום\' כולל אותי, שייסדתי את האירוע, ייקחו חלק בכנס, אז \'ידיעות\' יחרים את הכנס. מי זה גד ליאור (הכתב הכלכלי של \'ידיעות\', ומי שינחה את הפאנל הפוליטי באירוע, א\"כ) או נוני מוזס שיחליטו שאני לא יכול להשתתף בכנס?\"
סיריוטי סיפר כי \"לפני כמה חודשים, לאחר שאלירן טל פרש מראשות התא (לאחר מינויו לכתב הצבאי של ערוץ 1, א\"כ), הוא היה על סף פירוק. הזמנתי את כל החברים אליי לקיבוץ לערב גיבוש על חשבוני, עם אוכל ושתייה. ערכנו הצבעה לראשות התא, ודורון שפר נבחר. יותר מזה - בכל השנים בהם התא קיים, ערכתי ימי גיבוש אצלי בקיבוץ, בבריכה או בפאב, לטובת החברים בו - כולל אנשי ידיעות אחרונות. אז עכשיו יגידו לי שמחרימים אותי באירוע שאני יזמתי? למה?\". לדברי סיריוטי, אתמול הוא עוד שקל להגיע לאירוע כצופה, ואולם ב-24 השעות האחרונות הדעה שלו השתנתה: \"למה שאני וחבריי מ\'ישראל היום\' נגיע כשמחרימים אותנו? נראה שנוותר על כך\".
יו\"ר תא כתבי חיפה, דורון שפר, אמר לאייס: \"התא הוא מועדון חברים שמכבדים זה את זה וחברים זה עם זה, ואת כל הבעיות שיש בתוך התא אנחנו מעדיפים ללבן בתוך התא ולא מחוצה לו\".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    ידיעות חרפה
    ענבר רון אופיר ברגר 01/2015/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבריונות של ידיעות אחרונות היא בושה וחרפה. נוכח הוראת ידיעות להחרים את ישראל היום אדון היו״ר דורון שפר היה צריך לזרוק אותם מכל המדרגות. עשה בשכל סריוטי שהחליט לפרוש מתא הצביעות. ישר כוח.
    סגור
  • 10.
    תא הכתבים
    אורן שחר 01/2015/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ליאור הוא איש המקצוע המוביל והבולט בצפון שימשיך באישיותו ובמזגו להוביל את התא. הוא הסמכות המקצועית הבולטת היום. מקווה שהוא לא יפרוש מהתא וימשיך להצעיד אותו
    סגור
  • 9.
    כרגע חיי מתחלקים לפני ואחרי הידיעה
    טלויזיה 01/2015/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מספיק לעשות פיל מכל עכבר, לא לוהט ולא נעליים...
    סגור
  • 8.
    מהכתבה עולה כי דורון שפר הוא עלה נידף ברוח
    ארי 01/2015/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זה ללבן בתוך הבית? איך אתה מסכים לחרמות כאלה. אם אתה לא מסוגל לעמוד מול אנשי ישיעות - תתפטר
    סגור
  • 7.
    כנסו
    יוסי אברהמי 01/2015/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הענקת הפרס לגואל היתה מוסיפה יוקרה למעמד הזה. הוא האיש הראוי
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    די לבכיינות
    שלומי 01/2015/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהחלטתם שלא להעניק את הפרס מגואל הייתם פחות דרמטיים. על סמך פורום שכונס אקראית חילקתם פרס
    סגור
  • 5.
    האם תא חיפה יתפרק? (ל"ת)
    שולי 01/2015/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    כנס העתונות
    עופר 01/2015/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לתשומת ליבכם, הכנס עומד להיות אחד הארועים החשובים והמשפיעים השנה. ליאור והצוות שלצידו תכננו אותו חודשים. מי שלא יגיע יאכל את הכובע
    סגור
  • 3.
    מה קרה למוזס?
    רון ענבר 01/2015/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מקצועי מה שידיעות עושים. הם נעלבו מביבי וישראל היום שווארמה
    סגור
  • 2.
    אכן בשורות קשות
    עזרא 01/2015/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני חושש שתושבי הצפון לא יעצמו עין הלילה...אל תפילו עלינו בשורה קשה כ"כ. אני מקווה שהקבינט הבטחוני ימצא פתרון הולם לאבידה.
    סגור
  • 1.
    בושה לידיעות אחרונות
    שי וענבר 01/2015/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל לשמוע דברים כאלה דווקא דווקא על גוף תקשורת שאמון על הפלורליזם והדמוקרטיה כנראה שישראל היום מעבירים כמה אנשים בידיעות על דעתם נלך לאכול שווארמה
    סגור