תקשורת ומדיה

כתב השטח של 'רשת' מדבר על ההישג המקצועי - והפאדיחה עם סגן הפטריארך

לרגל השקת פרויקט "מצביעים מהשטח", Under40 מארח את פז רובינזון, שנזכר בחלום ילדותו, במה שאמר עליו שי פירון, והביקורת שחטף ב'ידיעות'
כתבנו בשטח, פז רובינזון (יח"צ) (צילום יח"צ)
פז רובינזון, כתב השטח של הזכיינית רשת, הגיע אתמול (יום ד\') לקריית שמונה כדי להתחיל את הפרויקט החדש של הזכיינית \"מצביעים מהשטח\". ואולם הפיגוע בצומת מעריב בתל אביב, שיבש את התכניות, ותחילת הפרויקט נדחתה ביום, להבוקר.
במסגרת הפרויקט, בכל רביעי וחמישי יגיע רובינזון וצוות צילום לעיר ברחבי הארץ, יציב קלפי באחד מבתי הספר התיכונים, ינהל שיחה עם אחד \"הפרלמנטים\" בעיר, יצא לנסיעה עם נהג מונית, יפגוש את \"הסלב\" המקומי, ויבדוק בסופו של דבר את תוצאות ההצבעה בקלפי, ויקיים ראיונות עם בני הנוער המצביעים. הפרויקט יתפרס על פני כל התכניות של \'רשת\' לאורך היום: \'העולם הבוקר\' עם אברי גלעד והילה קורח, \'שיחת היום\' עם לוסי אהריש, \'מדברים על זה\' עם שי גולדן ונעמה חן, ו\'כידון ובן סימון\' עם שרון כידון ודניאל בן סימון.
רובינזון הגיע ל\'רשת\' לפני כשנה וחצי, והתחיל בתור תחקירן בתכנית \'מדברים על זה\'. בהמשך הפך לרכז המערכת בתכנית, הגיש פינות ובשנה האחרונה הוא כתב השטח של הזכיינית. בעבר עבד בתכנית הבוקר שלקשת, במעריב ו-NRG וב-MSN.
רוצים לדבר איתו? הנה הוא ב פייסבוק , וזוהי כתובת האינסטגרם שלו - PAZROB.
1. עבודה: בעבר הייתי וורקוהוליק בצורה קיצונית. כשהיו מגיעים ימי החופש שלי, לא הייתי יודע מה לעשות ואיך להתנהל עם הזמן הפנוי... היום כשאני עובד ב\'רשת\' רק בימי השידור - רביעי עד שישי, אני יודע להעריך את הזמן הפנוי שיש לי ולנצל אות בצורה מקסימאלית. בימי העבודה, אני קם בדרך כלל ב-4:00 לפנות בוקר. יש אנשים שרק המחשבה על להתעורר בשעה כזאת, מעבירה בהם צמרמורת, אבל אני לחלוטין התרגלתי, למרות שעד 8:00 אני כבר אחרי 4 כוסות קפה. אני מסקר מגוון רחב מאד של נושאים - פוליטיקה, כלכלה, צרכנות, חברה, תרבות, תיירות ועוד, וביום עבודה רגיל מייצר 3-5 אייטמים מהשטח לתכניות האולפן של \'רשת\'.
מלבד העבודה ב\'רשת\' אני גם משדר ברדיו קול נתניה 106FM תכנית של אירוח אומנים, משלל הסגנונות המוזיקליים, שהוציאו אלבום חדש. בתכנית בת השעתיים יש שיחות עם האומן, ביצועים בלייב והשמעה של האלבום.
מעבר לזה אני גם מעביר סדנאות לקבוצות (מסיבות רווקות וימי גיבוש לעובדים) אחת של שפת גוף והשנייה של משחקי קבוצות. לא מזמן התחלתי גם ללמוד לימודי קופירייטינג, כרגע אני עדיין לא רואה את זה בתור מקצוע, אבל אין ספק שהלימודים האלה פותחים לגמרי את הראש והמחשבה.
2. בית: אני גר בנתניה, אוהב את העיר ואין לי כוונה לעבור ממנה בזמן הקרוב. רוב בני גילי שגדלתי איתם כבר עברו לתל אביב. ההורים שלי גרים בנתניה וחשובה לי מאד הקרבה אליהם. מעבר לזה, שיש מספיק מקומות לצאת ולבלות בהם באזור. יש לי אח ואחות שגדולים ממני בהפרש משמעותי - 11 ו-13 שנה, ולמדתי משניהם המון. יש יתרונות בלהיות ילד \"אופס\".
בשטח. פז רובינזון (יח"צ)
בשטח. פז רובינזון (יח"צ)
3. ילדות: הייתי ילד שמנמן ומתוק שמאד אהב את הבמה. לכל אורך הילדות למדתי תיאטרון וכבר מגיל צעיר מאד התפרנסתי ממשחק כשהופעתי בשלל הצגות וסרטים - מעין ילד פלא כזה. ככל שהתבגרתי הבנתי שאני לא מספיק מוכשר במשחק ולמרות הפגיעה באגו, החלטתי לשים את הטקסטים בצד ולעזוב התחום.
4. לא יודעים עלי ש… שבמקרים רבים אני מזהה פרצוף של בן אדם שאני מכיר אבל לא מקשר את מקור ההיכרות בינינו ונוצרות סיטואציות שאני פשוט מזייף קרבה לאותו בן אדם במפגשים רנדומליים ברחוב.
5. הישג: לפני כחודש יצא לי להתעסק ב-2 סיפורים חברתיים שהחשיפה שלהם בטלוויזיה עזרה בצורה משמעותית מאד למושאי הסיקור. הסיפור הראשון הוא על חולה בסרטן, אב לתינוקת שמוצא הטיפול האחרון שלו הוא תרופה ניסיונית שאיננה נכללת בסל התרופות והעלות שלה היא כ-600 אלף שקלים. דרך חשיפת הסיפור, הצופים העבירו סכום גדול של תרומות שכיסה בערך כמחצית מסכום העלות של התרופה.
לסיפור השני נחשפתי לאחר פרסום דו\"ח העוני האחרון. ראיינתי אם חד הורית ל-4 ילדים שחיה הרבה מתחת לקו העוני. דרך חשיפת הסיפור, הגיעו למשפחה תרומות מרובות - כסף, מצרכי מזון, רהיטים. כשאתה מבין שיש לך את הכוח לעזור לגורלם של אנשים, הסיפוק הוא עצום.
6. רגע מכונן: לפני כשבועיים סיקרתי את הסערה הגדולה. באחד האייטמים ששידרתי מירושלים, הגעתי למשפחה חרדית עם 11 ילדים ושוחחתי עם האם והילדים על הציפייה הגדולה לשלג. בזמן שידור האייטם ישב באולפן שר החינוך שלעבר שי פירון ובסיומו של האייטם אמר שהוא היה שמח לראות מישהו כמוני במשרד החינוך כי אני יודע להעביר סיפור. רק חבל שהוא כבר לא בתפקיד, אולי הייתי יכול לקבל איזה ג\'וב.
7. רגע מביך: בגלל שאת מרבית האייטמים אני מעביר בשידור חי, קרו לי לא מעט סיטואציות כאלה. בהכנות לביקורו האחרון של האפיפיור בארץ, ראיינתי את סגן הפטריארך שהיה ממונה על הביקור ולאורך כל הריאיון קראתי לו \"הרב\" במקום \"האב\".
רגע מביך נוסף היה בסיקור החתונה המעורבת המדוברת של מחמוד ומורל. בבוקר החתונה ראיינתי את מורל בסלון הכלות בהכנות לאירוע ובמקרה הזה התבלבלתי בתמימות בשמו של בן זוגה וקראתי לו מוחמד במקום מחמוד. יום לאחר מכן חטפתי על זה על הראש בביקורת הטלוויזיה בידיעות אחרונות.
8. מודל לחיקוי: יש לי לא מעט מודלים לחיקוי בעולם, אבל דוגמא מקומית הוא דני קושמרו - איש חדשות ומראיין מעולה שמחובר לשטח, לא תמיד לוקח את עצמו ברצינות מדי ולא מפחד לצאת מדמות המגיש הרציני, להתבדח ולהשתטות. אלמנט נוסף שקונה אותי אצלו זו החיבה לספורט אקסטרים.
9. חלום: להמשיך לעבוד מהשטח. עבודה משרדית מעייפת ומתישה אותי. אולי גם לדווח מחו\"ל תקופה מסוימת. יש יותר אידיאלי מלטייל בזמן העבודה ברחבי העולם?
10. מתחרים: בתור מי שסיים לפני 3 שנים את לימודי התואר הראשון בתקשורת, אני מבין כמה אנשים רק מחכים להשתלב בתעשייה ואני יודע כמה יקפצו על המקום שלי או על כל מקום אחר בתקשורת, ולכן חשוב לי להוכיח את עצמי באופן תמידי. לגבי מתחרים בתעשייה, אני דואג לעקוב אחריהם כל הזמן וללמוד מההצלחות ומהטעויות שלהם. אני בטוח שהרבה מהם עושים כמוני.
וטיפ לסיום: קח את הרגליים ולך ממקומות עבודה שאתה לא מסופק או מרוצה בהם. להיות עובד אפרורי זה הדבר הכי גרוע שאדם יכול לעשות לו ולמקום העבודה שלו.
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    הייתי בחוג בית של פירון
    מיכל 01/2015/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייתי בחוג בית של שי פירון ויצאתי עם תחושה שמי שלא היה באחד כזה הפסיד. מרתק לשמוע על הגישה שלו לחינוך, שליחות. הוא כן דיבר על תחבורה ציבורית בשבת ואמר שיעשו באיזורים לא דתיים. והוא מדבר על הבית המשותף שיש עתיד בנתה פה. לא סקטוריאלי . שיוויון!
    סגור
  • 10.
    צריך לראות אותו יותר.. מוכשר וכריזמטי בטירוף! (ל"ת)
    בר 01/2015/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 9.
    כתב שטח נשמע מוגזם?
    האמת 01/2015/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תזכירו לי איזה סקופ הביא, ידיעה בלעדית?
    סגור
  • התגובה שלך מוגזמת
    רונית 01/2015/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא עשה לא מעט ראיונות בלעדיים, מדבר על כמה מהם בכתבה. רק תקרא:)
    סגור
  • 8.
    כתב שטח? איזה סקופ הביא? איזה אייטם בלעדי? (ל"ת)
    הסקרן 01/2015/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    הכתב הכי כייפי שקיים היום על המסך
    אביאל 01/2015/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעביר המון אינטיליגנציה עם קריצה וחוש הומור
    סגור
  • 6.
    גרמת לי לחייך הרבה
    יסמין 01/2015/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראיון מעניין
    סגור
  • 5.
    סטרייט לחלוטין, וודאי (ל"ת)
    דנה 01/2015/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    מישהו יכול לאשר שהוא גייז?
    gri 01/2015/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או סטרייט?
    סגור
  • סטרייט לחלוטין. וודאי (ל"ת)
    דנה 01/2015/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אני מאשרת שהוא או סטרייט או גיי (ל"ת)
    שרון 01/2015/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    תותח וכרזמיטי, אין ספק שיגיע רחוק! (ל"ת)
    גל 01/2015/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    בן 29 ובלי שיער. באסה (ל"ת)
    פרוון 01/2015/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אחד המוכשרים בטלוויזיה (ל"ת)
    גיא 01/2015/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור