תקשורת ומדיה

"שיחקת אוטיסטית מפגרת": האם גורי אלפי יתנצל בעקבות דבריו ב'גב האומה'?

ההסתלבטות על דאנה איבגי שגילמה אוטיסטית ב'את לי לילה' הובילה ל-2 תלונות, אחת מהן של אב לילדה אוטיסטית. התכנית: "מצרים אם מישהו נפגע"
אלכסנדר כץ |  12
גורי אלפי גב האומה (צילום צילום מסך, ערוץ 10)
שנייה לאחר שאחד מכוכבי גב האומה, גורי אלפי, סיפר אמש (יום ג\') בדיחה על אוטיסטים, היה ברור שהתלונות יגיעו - וזה אכן קרה. היום שלחה יו\"רית האגודה הישראלית של קלינאי התקשורת, ד\"ר נעמה שחר, מכתב לאלפי בו ביקשה את התנצלותו על הדברים.
כזכור, אתמול התארחה באולפן השחקנית דאנה איבגי, שמגלמת נערה אוטיסטית בסרט \'את לי לילה\'. בשלב מסוים, החל אלפי לצחוק על אבגי שאמרה לדבריו, מילה אחת בסרט, \"שיחקת אוטיסטית מפגרת\".
ד\"ר שחר כתבה במכתבה כי \"אמנם דבריך נאמרו כחלק מתכנית הומור וסאטירה ללא כוונה לפגוע או להרע למישהו... אך עצם הביטוי \'את סתם אוטיסטית מפגרת\' (במקור נאמר \"שיחקת אוטיסטית מפגרת\", א\"כ) צרם לאוזני מאד. עבור בני אדם עם לקות תקשורתית, בני משפחותיהם והצוות המטפל בהם, לא מדובר ב\'סתם\' אלא בלקות קשה המצריכה טיפול, עזרה ותמיכה מבסיס לשעון\".
לדבריה, \"הומור הוא דבר חשוב - אך לא על חשבונם של אנשים שאינם יכולים אפילו להביע את מחאתם על הביטוי. כמי שמייצגת את קלינאי התקשרות, שרבים מהם מסייעים מידי יום ביומו לאנשים הנמצאים על הספקטרום האוטיסטי וזקוקים לסיוע רב על מנת לתקשר עם העולם - אני מוצאת לנכון לשמש להם לפה גם בפנייתי אליך. אני חושבת שמן הראוי יהיה שתתנצל על האמירה המיותר והפוגענית\".  
מעבר לתלונה זאת, התקבלה תלונה נוספת אצל נציב תלונות הציבור ברשות השנייה, המפקח על ערוץ 10. מדובר על מכתב תלונה של אב לילדה אוטיסטית שנעלב עד מעומקי נשמתו מהדברים שאמר אלפי. \"כאב לילדה, הדבר היה פוגעני ומשפיל\", כתב האב.
\"העברתי את זה לתגובת הזכיין\", אמר נציב התלונות דוד רגב, שהוסיף כי \"מבלי להתייחס למקרה הספציפי, אני בעד הומור, אולם מתנגד לכזה שפוגעני כלפי אוכלוסיות מוחלשות ומוגבלות שאין להם את היכולת להגיב או להתגונן על ההומור כלפיהם\".
ממערכת \'גב האומה\' נמסר: \"הבדיחה הייתה על חשבונה של דאנה איבגי ולא חלילה על אוטיסטים או על כל מוגבלות אחרת. אנחנו מצרים אם מישהו מהצופים ניפגע. כאמור זאת לא הייתה הכוונה כלל וכלל\".
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    כל פעם צישהו אחר נזכר להיעלב
    אנונימי 02/2015/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תכלס היה מצחיק! מכירה אוטיזם מקרוב, התנדבתי המון זמן עם אוטיסטם (או אנשים על הספקטרום האוטיסטי אם תרצו) ואבא שלי עובד עם כיתת תקשורת כבר שנים. אם הייתה בדיחה פוגענית על אוטיסטים הייתי מתעצבנת אבל הבדיחה היתה על התפקיד וגורי הקצין את מה שהיה בסרט כי זאת סאטירה! לא מאמינה שככה אמת גורי חושב, וכבוד בעיני זה שלא נפחד לצחוק גם ככה. לפעמים צריך לצחוק על המצב שלנו! בשביל זה יש סאטירה!
    סגור
  • 10.
    גורי אלפי לא מצחיק. הוא החוליה החלשה בתכנית.
    אלי 02/2015/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משפט כזה יוצא רק מאדם בלי שכל או בלי לב. או בלי שניהם. סוג של דחליל עשוי מפח. יש לו משפטים שכתובים לו מראש ופרצוף לא מוסבר אחריהם. הוא חסר אמירה בתכנית והיא תסתדר מצוין בלעדיו. אפילו עורכי התכנית הבינו זאת ואפשרו לו מדי פעם לצחוק על עינב גלילי. איך קיבל את התפקיד או מקום בבתי ספר למשחק? משאיר לדמיונכם ולגוגל (הריצו את שם המשפחה שלו).
    סגור
  • 9.
    אוטיזם
    חיים שוורץ 02/2015/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם הוא היה לידי אחרי שקראתי את הכתבה היה חסר לו לא להיתנצל ובפומבי איך הוא לא מתבייש חלאה גר בשכירות ברמת חן וחי בסרט מגעיל לא גבר לצחוק על אוטיסט אםס אחד
    סגור
  • 8.
    גורי אלפי
    איציק מימוני 02/2015/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גורי אלפי שלום אני אב גאה לילד אוטיסט בתפקוד נמוך. כן אם תרצה לילד מפגר בהגדרה שלך. גם אני מפגר שראיתי את התוכנת מצב האומה .לדעתי חייבים להחרים תוכנית שצוחקת על חסרי ישע בשביל עוד רטינג. פשוט תתבייש מבחינתי זאת התוכנית האחרונה עבורי .
    סגור
  • 7.
    הצחוק - זה כל מה שנשאר לנו.
    אסנת 02/2015/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    על הכול מותר לצחוק!! גם אלינו וגם על ילדינו. אוטיזם בחיי אלוהים לפעמים זה מצחיק. לפעמים אני מסתכלת על נועה ואני צוחקת ולפעמים אני מסתכלת עלי עם נועה ושזה הכי לא מצחיק - זה מצחיק!! אסור לנו להיעלב ואסור לנו למנוע את הזכות לצחוק על הכול!! לצחוק - זה כוח. ולצחוק זה כל מה שנשאר לבסוף במציאות שלנו, הלאומית והפרטית- משפחתית
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    גורי אלפי
    ג.ק. 02/2015/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כאימא לילד עם אוטיזם האמירה בהחלט פוגעת ומעליבה מין הראוי שיתנצל.
    סגור
  • 5.
    איזה קשקשנים...וקשקוש...לא תדעו לצחוק קצת..
    בן גוריון 02/2015/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עוד אחת (ועוד דר'..... נעמה שחר) תאבת פרסום...כמה נמוך אפשר לרדת?
    סגור
  • 4.
    ראוי שיתנצל
    R 02/2015/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממנו לא ציפיתי לרדת לרמה כזו נמוכה
    סגור
  • 3.
    ראוי שיתנצל
    R 02/2015/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממנו לא ציפיתי לכזו רמה נמוכה
    סגור
  • 2.
    גורי אלפי יצא בור! (ל"ת)
    אנונימי 02/2015/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    לא להאמין שלאיש הזה יש ילדים
    הוא המפגר 02/2015/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם גורי אלפי לא יודע, אז אוטיסטים אינם מפגרים. נהפוך הוא ברוב המקרים. צר לי שאדם כזה מגדל ילדים בכזו בערות. לא משנה באיזה צחוק אידיוטי הוא אמר את הדברים, מי שקורא לאוטיסט מפגר, הוא המפגר בעצמו ואפילו יותר. אני כבר לא אצפה בתוכנית הדבילית הזו יותר
    סגור
  • יצא אידיוט!
    חיים 02/2015/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא להאמין שרוע כזה לא להאמין שזה מה שיכול לצאת מאדם שמבקר התנהגות קלוקלת של אחרים דרך התכנית.
    סגור