תקשורת ומדיה

זונחים את "העיתונות השמאלנית": הישראלים עוברים להתעדכן בדיגיטל

מתעדכן ברשת, חושב שהעיתונות פוליטית ופחות מכור ל-TV, כך חושף סקר שנערך לקראת כנס DIGIT. וגם: האם עיתונאים שמצטרפים לפוליטיקה אמינים?
ליאור נאור | 
(צילום אילוסטרציה) (צילום צילום אילוסטרציה)
זו כבר לא מגמה - הציבור זונח את העיתון המסורתי ובוחר את הדיגיטל כמקור המידע המועדף עליו. כך עולה מסקר שנערך לקראת כנס DIGIT של המרכז הבינתחומי הרצליה, באמצעות מכון 'מאגר מוחות'. 
28% מהישראלים מתעדכנים מדי יום בחדשות באמצעות אתרי האינטרנט השונים, בעוד שבעיתונות המודפסת בוחרים רק 12% - ירידה של 9% ביחס לשנה שעברה. גם הרדיו נמצא במגמת ירידה, רק 14% בוחרים להתעדכן דרכו בחדשות, ירידה של 5% ביחס לשנה שעברה. 
עוד עולה מתוצאות הסקר כי 49% מהישראלים סבורים שהעיתונאים בארץ מוטים פוליטית לטובת השמאל, מול 10% בלבד שחושבים שהנטייה היא דווקא הפוכה - לימין. רק 24% סבורים שהעיתונות בארץ אובייקטיבית ואינה מוטה פוליטית. 
ירידה נוספת נרשמת בנוגע לצפייה בטלוויזיה. רק חמישית מהנשאלים ציינו אותה כמקור המועדף עליהם לעדכוני חדשות, כאשר מנגד, הרשתות החברתיות רושמות עלייה חדה של 12% ל-16%, לא רחוק מהנתון של הטלוויזיה. 
עוד עולה מניתוח הסקר כי כי חל שהשינוי החד חל בתקופת מבצע צוק איתן, אז פנו 47% מהישראלים אל האינטרנט, כאשר רצו להתעדכן בחדשות, 34% הדליקו את הטלוויזיה ורק פחות מעשירית מהנשאלים שהתעדכנו ברדיו.
הסקר בחן גם מה חושבים הישראלים על אנשי התקשורת העוברים אל הפוליטיקה. 29% השיבו כי הם סבורים שהצטרפות עיתונאים מוכרים אל המפלגות השונות פוגעת באמינות כלי התקשורת, מול 15% שחושבים כי מדובר דווקא בחיזוק
רועי כ"ץ, יו"ר כנס DIGIT, התייחס לנתוני הסקר ואמר כי "מבצע 'צוק איתן' הפך את העיתונות הדיגיטלית למשמעותית ביותר עבור הישראלים שחיפשו חדשות ומידע, במיוחד באמצעות הטלפונים הניידים, בכל מקום בו שהו בזמן הלחימה בגבול עזה. מגמת הנדידה אל הדיגיטל, במיוחד באירועים חדשותיים דרמטיים, דורשת מהעוסקים בעיתונות מקוונת, המתאפיינת בדינמיות ובקצב עדכון מהיר ביותר, להשחיז עוד יותר את המיומנויות העיתונאיות ואת המחויבות לאתיקה ולאחריות". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה