תקשורת ומדיה

ביבי? ציפי? בוז'י? לקראת הבחירות - וויקיפדיה חושפת מי הערכים הכי ניצפים

הבחירות? נאום ביבי בקונגרס? או קמפיין 'המחנה הציוני'? איך השפיעה מערכת הבחירות על הצפיות בערכים השונים ומה קורה ב'וויקיפדיה' באנגלית?
ליאור נאור | 
יום לפני הבחירות, חושפת "ויקימדיה ישראל" את נתוני הצפיות בערכים השונים באתר 'ויקיפדיה'. ניתוח הצפיות מתייחס ל-90 הימים האחרונים, בהם הלך וגבר העניין בערכים הקשורים למערכת הבחירות. 
לקראת ה-17.03 השקיעו עורכי האתר שעות רבות בעדכון ורענון הערכים השונים, וכן במעקב ותיקון ערכים המתייחסים לפוליטיקאים חדשים. בנוסף, בימים אלה עמלים עורכי האתר על ערכים לחברי המפלגות השונות, כדי לפרסמם במהירות, במידה ואלה יבחרו ויהפכו לחברי כנסת מן המניין.
ניתוח הצפיות של 'וויקיפדיה ישראל' מעלה כי הערך הנצפה ביותר שייך לראש הממשלה, בנימין נתניהו, העומד על 53,360 צפיות. מייד אחריו, בהפרש של כ-10 אלף צפיות יצחק הרצוג עם 43,553 צפיות ובפער גדול נמצא במקום השלישי נפתלי בנט עם 25,427 צפיות. את החמישייה הראשונה סוגרת ציפי ליבני עם 25,011 צפיות.
גם בגרסה האנגלית של 'ויקפידיה' הגיע בנימין נתניהו למקום הראשון ובעקבות נאומו בקונגרס האמריקאי זכה הערך של ראש הממשלה לחשיפה גדולה במיוחד. בשלושת הימים שסבבו את הנאום  נרשמה עלייה של 150 אלף צפיות, ובסך הכל זכה הערך ל- 450,340 צפיות ב-90 הימים שנבדקו.
הרחק מאחור נמצא יצחק הרצוג עם 59,902 צפיות, אחריו ציפי לבני עם 41,801 צפיות, נפתלי בנט עם 26,824 צפיות וסוגר את החמשייה הראשונה אביגדור ליברמן עם 24,628.
מבין המפלגות, 'המחנה הציוני' היא המפלגה הנצפית ביותר ב'וויקיפדיה ישראל', כשהיא רושמת לא פחות מ-32,541 צפיות. מיד אחריה 'הבית היהודי' עם 24,118 ורק במקום שלישי מופיעה מפלגת 'הליכוד' עם 23,105 צפיות. נתון מעניין הוא מספר הכניסות לערך של 'הרשימה המשותפת', אשר זכה בחודש וחצי בו הוא קיים לכמעט 15 אלף צפיות. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה