תקשורת ומדיה

סוהיל כארם: "המדיניות של 'א-שמס' לא לחיות בבועה, אנחנו רוצים להיות חלק"

מנכ"ל 'א-שמס' יצא בכנס הרדיו "FM+ - קולטים את העתיד" נגד התנצלות נתניהו כלפי ערביי ישראל. גיא זוהר מאמין כי רמת השיח בבחירות דווקא עלתה
אלכסנדר כץ |  1
סוהיל כארם, מנכ"ל א-שמס (צילום: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ)

סוהיל כארם, מנכ"ל תחנת הרדיו א-שמס, יצא אתמול (יום ג') נגד ההתנצלות של ראש הממשלה נתניהו, ואמר כי מקווה "שאף אחד מכם לא מקבל את התנצלות ראש הממשלה. זו לא התנצלות ומדובר בהליכה על חבל דק שבין גזענות לבין משהו שלא אנקוב בשמו. אתם לא רוצים אותנו במדינה הזאת, אלא רוצים לחיות כאן לבד. בסופו של דבר, חיים פה ערבים ויהודים ובלתי אפשרי לטמון את הראש בחול".


כזכור, נתניהו התנצל על כך שאמר ביום הבחירות כי ערביי ישראל צובעים על הקלפיות, ולכן על תומכי הליכוד לצאת להצביע. דבריו אלו זכו לביקורת קשה וראש הממשלה הואשם בגזענות, הגם שדברים אלו לא היו נכונים כלל, ואחוזי ההצבעה במגזר הערבי היו רגילים לחלוטין.

במהלך הפאנל "האם גם הרדיו מנותק?" בכנס הרדיו "FM - קולטים את העתיד" בבית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה, הוסיף כארם כי "לתחנת רדיו א-שמס יש מדיניות ברורה והיא שלא נחיה בבועה, אנחנו רוצים להיות חלק. אנחנו משקפים את החברה הערבית ומנסים להוציא גם את היהודים מהבועה".
מגיש יומן הבוקר ברשת ב', אריה גולן, אמר: "בקול ישראל אנחנו משתדלים להיות יותר ממלכתיים, לא לתפוס צד אחד. אנחנו צריכים לשדר לכולם ולא לייצג את כולם. אני לא מייצג אף אחד, אני לא חבר כנסת, אלא פונה אל כולם. אם אתה חשוד כשמאלן, אתה תחטוף. השמאל בישראל ישן שינה ערבה כבר שנים והימין עובד, דורש ומפגין. המדגמים עם השוויון או עם יתרון קל לנתניהו התבררו כשטות מוחלטת. אני מאמין שאחרי שביבי יבנה את הקואליציה שלו, הוא גם יגיד שהוא כן בעד פתרון שתי המדינות".
על פירוק רשות השידור, אמר גולן כי לדעתו הנושא סגור: "אני יודע שפירוק רשות השידור זה כבר חוק שעבר בכנסת. לצעוק על גלעד ארדן לא יעזור בדבר. גם סיעת העבודה תמכו בזה ולכן המצב לא היה משתנה גם עם הרצוג".
גיא זוהר, מגיש ברדיו ללא הפסקה וחברת החדשות של ערוץ 10, אמר: "אני יוצא מקמפיין הבחירות האחרון בתחושה שרמת השיח ועומק הדיון עלו בכמה רמות. אם תסתכלו על השיח שמתפתח בישראל מאז שנת 2011, תראו שאנחנו הולכים, משתפרים ומשתכללים. כיום, הרדיו משפיע יותר מכל כלי תקשורת אחר על הנושאים שמטפלים בהם, למשל בנושאים חברתיים וכלכליים".
אסף ליברמן מגל"צ אמר כי "על הרדיו מסתכלים בעין פחות עקומה מאשר על העיתונים. כשידיעות אחרונות מובילה קמפיין 'חברתי' כביכול לקראת הבחירות אז ברור לכולם מה האינטרס שלהם. כשברדיו מקדמים את זה, אתה יודע שבאמת שואפים לקדם את זה".
 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כשאסף ליברמן מדבר חברתי אתה יודע שמשהו ייצא (ל"ת)
    מזה. 03/2015/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור