תקשורת ומדיה

החל שלב הבלימה על שוק הסטרימינג: נטפליקס ו-HBO מעלות הילוך במלחמה

40% ממשקי הבית בארה"ב מנויים לשירות סטרימינג. המובילות הן נטפליקס ו-HBO, אבל גם אפל וסוני נושפות בעורף. ומה יקרה אם אחת מהן תיכנס לארץ?
גיא גלין |  2
אחרי שנים של התקפות חוזרות ונשנות על הטלוויזיה המסורתית מצדן של ספקיות הסטרימינג הגדולות, החברות מתחילות להבין כי עליהן לשנות אסטרטגיה אל מול השוק המשתנה, ולהגן על נתח השוק שלהן דרך יצירת תוכן רחב יותר במחיר אטרקטיבי על מנת להישאר במשחק.
הבנה זו מתרחשת לאור כניסתן של חברות כמו אפל וסוני לשירותי הסטרימינג, כשאלו עתידות לנגוס בפלח השוק של נטפליקס ו-HBO. תחרות זו העלתה את הצורך אצל נטפליקס לתת מענה מהיר, ובשבועות האחרונים החברה הנגישה את השירות שלה ללא רישום ותשלום למשתמשים חדשים.
בכתבה שפורסמה בניו יורק טיימס, צוין כי המאבק המרכזי על הסטרימינג עומד בין HBO לנטפליקס, שספגה מהלומות כלכליות בשנתיים האחרונות בעקבות מהלך פיצול החברה שלא צלח והוביל לירידה חדה בערך המניה של החברה מ-299$ ל-53$ בספטמבר 2013. בעוד נטפליקס מתאוששת מאותו שפל, ההכנסות של HBO בגידול מתמיד, והחברה יכולה להתגאות בתכנים, ברייטינג ובפרסים, בין היתר למשחקי הכס ולאימפריית הפשע, תוכן שזוכה מן הסתם גם להצלחה גדולה באפליקציית הסטרימינג של החברה.
דו"ח של חברת ניטור התקשורת העולמית נילסן מעיד על כך ששניים מתוך 5 משקי בית אמריקאים, הם לקוחות של שירות סטרימינג כזה או אחר, כאשר נטפליקס מובילה בכמות לקוחות בסטרימינג עם 40 מיליון בארה"ב, מול 30 מיליון ל-HBO. ואולם, בזירה הגלובלית, רושמת HBO ניצחון על נטפליקס.
פרסומים רבים טענו כי נטפליקס מתכננת להשקיע עוד השנה יותר מ-450 מיליון דולר על תוכן מקורי, זאת בעוד בשנה הקודמת החברה השקיעה רק 250 מיליון בתוכן חדש. זה בהחלט ניסיון להטות את הכף לטובתה של החברה הצעירה.
ומתי הבשורה תגיע לישראל? השירות עדיין אינו זמין למשתמשים בארץ, אך עם זאת, על בסיס פרסומים ב-TheMarker חברת IBC שמקימה מיזם סיבים אופטיים חדש בישראל, מנסה ליצור שיתוף פעולה על מנת להביא את השירות לישראל. אם זו באמת תמונת עתיד רלוונטית, יתכן מצב בו לצרכן הישראלי תהיה בחירה אם להשקיע 8 דולרים לחודש עבור שירות נטפליקס, לעומת החבילות שמציעות yes ו-HOT, או הזולה יותר שמציעה כעת סלקום TV
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אני כבר מחובר לנטפליקס, לא מחכה למשיח !! (ל"ת)
    יוני 03/2015/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • איך?
    אריאל 03/2015/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך?
    סגור