תקשורת ומדיה

המהפכה הבאה? פייסבוק משיקה את "מאמרים מידיים" ומציעה לגופי תקשורת לפרסם כתבות במלואן

פייסבוק חתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם New York Time ,BuzzFeed, NBC ועוד. תאפשר להם מכירת פרסומות ואפשרות לניהול מלאי הפרסום שלא נמכר באמצעות המערכת שלה
משה בנימין | 
פייסבוק instant articles (צילום יח"צ)
האם זו מהפכת התוכן הבאה של פייסבוק, או אף יותר מכך מהפכת המדיה העולמית הבאה? הרשת החברתית הודיעה היום (יום ד') על השקת Instant Articles - כתבות מידיות או מאמרים מידיים - כלי המאפשר לגופי תקשורת, מו"לים, יצרני תוכן להשתמש בפייסבוק כמעין אתר תוכן ולפרסם על גבי הפלטפורמה כתבות במלואן, כולל תמונות, סרטונים ועוד.
בהודעה שפרסמה פייסבוק היא מציינת כי "יותר ויותר אנשים צורכים את החדשות שלהם במכשירי המובייל. אנחנו רוצים להפוך את החווייה למהירה ועשירה יותר בפייסבוק". באמצעות המוצר החדש מנסה פייסבוק למנף את העובדה שהיא הפכה למנוע שיתוף כתבות שגדל מיום ליום. עם זאת, מציינים ברשת החברתית, כי טעינת כתבה ששותפה בפייסבוק לוקחת כ-8 שניות בממוצע - פעולת התוכן האיטית ביותר בפייסבוק, בפער ניכר, כך לדברי החברה. על פי פייסבוק - Instant Articles תהפוך את חווית קריאת התכנים למהירה יותר פי עשרה לפחות.   
למהירות יש משמעות גדולה במהלך החדש של פייסבוק. הגולש הממוצע בא על סיפוקו בדרך שלמעשה מקצרת למינימום את הזמן שלוקח לו לצרוך תוכן. אינטרס זה של הגולש משלים את זה של יצרני התוכן שמאבדים לקוחות-גולשים-קוראים מסיבות של חוסר סבלנות.
לצד החשיבות של רכיב המהירות, בפייסבוק הבינו שהם חייבים לעמוד בתנאי הסף של הצגת תוכן באתרים ויותר מכך. Instant Articles מגיע עם פיצ'רים שיאפשרו לגופי התוכן להציג כתבות אינטראקטיביות שיאפשרו חווית גלישה מבוססת מובייל, כגון "זום אין" לתמונות באמצעות הטיית המכשיר הנייד, צפייה בסרטוני אוטו-פליי, מפות אינטראקטיביות ואפשרות ללחוץ על תמונה ולמצוא את הנקודה בה צולמה על מפת העולם, קטעי אודיו, אפשרות לעשות לייק ולהגיב לחלקים ספציפיים בכתבה, לבחירת הגולש ועוד.
וכמובן, השאלה הראשונה שכל יצרן תוכן שואל את עצמו היא כיצד המוצר הזה יכול לתרום להכנסות, אם בכלל. בפייסבוק מציינים כי יצרני התוכן יוכלו למכור פרסומות לצד הכתבות שלהם ולשמור לעצמם את הרווח, או שהם יוכלו להיעזר במערכת הפרסום של פייסבוק כדי לנהל את מלאי הפרסום שלא נמכר. כמו כן הם יוכלו לאסוף מידע שקשור בהיקף צריכת התוכן באמצעות קומסקור (comScore) וכלים אנליטיים נוספים. 
ראשונים לצאת בשיתוף פעולה עם פייסבוק הם כמה מגופי התוכן הגדולים בעולם: The New York Times, National Geographic, BuzzFeed, NBC, The Atlantic, The Guardian, BBC News, Spiegel and Bild.
מנכ"ל הניו יורק טיימס מארק תומפסון התייחס לשיתוף הפעולה עם פייסבוק ואמר: "לניו יורק טיימס יש כבר קהילה משמעותית וצומחת בפייסבוק. אנחנו לוקחים חלק במהלך של ה-Instant Articles כדי לגלות דרכים חדשות בהן נוכל להגדיל את מספר צרכני הטיימס בפייסבוק, לשפר את חווית העיתונות שאנו מספקים ולהעמיק את המעורבות שלהם. יש לנו היסטוריה ארוכה של מפגשים עם הצרכנים במקומות שבהם הם נמצאים, וזה אומר להיות זמין לא רק באתר הטיימס\ אלא גם בפלטפורמות סושיאל ורשתות חברתיות שבהם גולשים בתדירות גבוהה רבים מצרכני הטיימס". 
הכלי החדש יושק, נכון לעכשיו, למכשירי אייפון עם מאגר כתבות של הניו יורק טיימס, באזפיד, נשיונל ג'יאוגרפיק, NBC ו-The Atlantic. 
תגיות פייסבוק
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה