תקשורת ומדיה

פרשת "גרון עמוק" ברשות השידור: המנכ"ל לשעבר הפיץ מכתב אנונימי נגד בכירים?

בתחילה נפל החשד על משה נסטלבאום שהושעה, הוחזר לתפקידו והגיש תלונה במשטרה. כעת חושדת המשטרה כי המכתב נגד בכירי הרשות והשר ארדן הופץ ע"י יוני בן מנחם. ומה יש לנסטלבאום לומר על ההנהלה החדשה?
אלכסנדר כץ |  12
מנכ"ל רשות השידור לשעבר יוני בן מנחם (צילום דוד וינוקור)
המשטרה חושדת כי מנכ"ל רשות השידור לשעבר יוני בן מנחם, הוא "הגרון העמוק" שהדליף לכאורה הודעה מכפישה בתפוצה גדולה נגד כונס הנכסים הרשמי ונגד בכירי הרשות, מה שהוביל בתחילה להשעייתו של עובד אחר, וביטול השעיה זו בהמשך.
יחידת הסייבר פתחה בחקירה שבמסגרתה עלה חשד כי בן מנחם, שהודח מתפקיד המנכ"ל בקיץ הקודם, הוא זה ששיגר את המייל תוך התחזות למשה נסטלבאום - מקורבו במשך שנים, תוך כדי ניסיון אפשרי לפגוע בהנהלה הנוכחית שהחליפה את זו אותה הוא ניהל. בן מנחם נחקר במשטרה ומחשבו נבדק, והתיק הועבר לפרקליטות.
בחודשים האחרונים התנהלה חקירה בעקבות תלונה שהגיש נסטלבאום, עיתונאי בכיר ברשות ומי שניהל בעבר את חטיבת החדשות, לאחר ששמו עלה כמי שהפיץ לכאורה את ההודעה בתחילת ינואר, משום שהשם  moshe nestleהופיע תחת הגדרת שם השולח.
בהודעה כתב אותו "גרון עמוק" כי הוא מזמין את מקבלי ההודעה – עיתונאים, עובדים ברשות השידור ועוד – להעביר לו חומרים מפלילים נגד הכנ"ר דוד האן, שר התקשורת לשעבר גלעד ארדן, העורך הראשי של הרשות יונה ויזנטל, מנהלת חטיבת החדשות אילה חסון, מנהל קול ישראל שמעון אלקבץ, מגיש מבט יעקב אילון ועוד. הגרון האשים את ההנהלה ב"שחיתות רבה" וב"שכר ענק וחשבון הוצאות של יונה ויזנטל ושמעון אלקבץ", ואיים להעביר את החומרים למשטרה וללשכת מבקר המדינה.
בעקבות המכתב של "הגרון", הורה ויזנטל להשעות מתפקידו באופן מיידי את נסטלבאום, שבאמצעות עורכי דינו, טען באותה עת כי "כל קורא אינטליגנטי ממוצע הקורא הודעה זו - על שפתה העילגת והנמוכה - אמור להבין מיד, כי מדובר בזיוף פשוט שאין קשר בינו ובין מרשנו". בהמשך הגיש נסטלבאום תביעה אישית נגד ויזנטל בסך 300 אלף שקלים בטענה כי השעיה זו גרמה לו ל"נזק תדימיתי", אולם היא נדחתה מטעמים פרוצדוראליים. 

תגובות

ממשטרת מחוז תל אביב אישרו כי הוגשה תלונה, וכי "התיק הועבר לפרקליטות עם המלצותינו".
את תגובתו של יוני בן מנחם לא ניתן היה להשיג, אולם ל-TheMarker הוא אמר כי הוא עצמו הגיש תלונה ליחידת ההונאה במחוז תל אביב, לטענתו משום שרוצים להפליל אותו. "המשטרה בדקה את המחשב שלי ולא מצאה שום הוכחה שהמייל נשלח ממנו", אמר ל-TheMarker, "אין לי שום עניין נגד ויזנטל והכנ"ר. יש כנראה גורמים שממשיכים לפעול נגדי - כנראה כדי לנקום".
משה נסטלבאום מסר לאייס תגובה ארוכה ומפורטת, שאינה חוסכת שבטה מבכירי רשות השידור. נסטלבאום: "אילה חסון, המנהלת הזמנית של חטיבת החדשות, ויונה ויזנטל, המנכ"ל הזמני, הוכיחו כי אין להם את הכישורים לשמש מנהלים בגוף ציבורי, וכי התפקידים שהם ממלאים גדולים על מידותיהם. רק מנהל שהוא חובב יכול להשעות עובד מתפקידו או להוציא אותו לחופשה כפויה, באמצעות הודעת SMS בהחלטה אמוציונלית ולא מקצועיות בעקבות ציוץ שפורסם בטוויטר, בניגוד לכל כללי התקשי"ר ונהלי שירות המדינה, מבלי שהוא שומע קודם לכן את תגובתו של העובד או עורך לו שימוע. חסון, שלחה אלי הודעת SMS כשהיא מסתתרת מאחורי גבו של מר ויזנטל, תולה בו את האחריות להשעיה, ואינה לוקחת אחריות למעשה החמור שהיא עשתה. תגובתם של ויזנטל וחסון הייתה היסטרית ומגמתית, ונועדה לחסל אותי ללא כל קשר לעובדות. באימייל שנשלח - כפי שהוכיחה חקירת המשטרה שלא באמצעותי - לעובדים ברשות השידור, התבקשו העובדים לדווח למבקר המדינה, על מעשי שחיתות שידועים להם ואשר בוצעו תחת ההנהלה הנוכחית. אם אימייל מסוג זה מערער את ביטחונם של מי שמשמשים בעת הזאת מנהלי רשות השידור, סימן שיש להם כנראה ממה לחשוש, שהרי מי שאין לו ממה לחשוש, לא היה נוקט בדרך קיצונית וחסרת פרופורציות כפי שנהגו השניים במקרה זה, שהרי באימייל שנשלח יש לא יותר מאשר קריאה לגלות אזרחות טובה".
נסטלבאום הוסיף עוד כי "לפני מספר חודשים, הגשתי תביעת נזיקין אישית בסך 300 אלף שקלים נגד מר ויזנטל. התביעה נדחתה כיוון שלא התבקש אישור להגשתה על ידי המפרק הזמני של רשות השידור למרות שהתביעה הוגשה רק נגד מר ויזנטל ולא נגד רשות השידור. היא נדחתה מסיבות טכניות. בכוונתי להגיש תביעה מחודשת נגד מר ויזנטל בעקבות תוצאות חקירת המשטרה ולצרף לתביעה זו גם את איילה חסון, המנהלת הזמנית של חטיבת החדשות המבקשת להתנער מאחריותה למעשה. תפקיד בכיר בשירות הציבורי. אינו רק תואר להתקשט ולהתכבד בו, הוא נושא עמו גם אחריות למעשים הנעשים שלא כדין, עתה משהובהר מעבר לכל ספק על ידי המשטרה, שאין לי שום קשר לאימייל שאותו בקשה הגברת חסון לקשור בשמי, ברור לכל, שהתנהלותה של חסון הייתה נגועה בשיקולים מגמתיים ולא עניינים, ועל הגברת חסון לשאת בתוצאות מעשיה החמורים".
מרשות השידור נמסר: "משה נסטלבאום ודברי ההבל היוצאים מפיו, אינם ראויים לתגובה". 
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    רשות השידור תחת ויזנטל לא תראה שקל מהאוצר
    שימי 05/2015/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יגיע היום שהעובדים יתחננו בפני ויזנטל שיסכים ללכת הביתה כדי שהעובדים יראו משכורות. אף אחד לא פראייר, אלא פירפוקי הגסיסה האחרונים שלו, אם יש לו כסף להגדיל את כמות השעות הנוספות שלו לאלי בבא, כנקאה שיש לו הרבה כסף שימצא דרך לנהל את הרשות.
    סגור
  • 11.
    מה שיש לבן מנחם בקצה הציפורן אין לויזנטל בראש.
    חנן 05/2015/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בן מנחם לא היה מעורב בחיים באישור שעה אחת שלא ניתן היה להוכיח שהיא לא בוצעה, ואילו השוטה אישר שעות נוספות וכוננויות שבשום חקירה שתיפתח בקרוב הוא לא יוכל להוכיח שעה שעה מה הוא עשה. אז מי האדיוט כאן? ומי יעוף בגלל הסיפור הזה? ומי לא יראה שקל מהאוצר שאלה שיקוליו? ויזנטל, תכניס חזרה את השמש לתחת כבר צהריים.
    סגור
  • 10.
    ויזנטל הולך הביתה, עוד חודש עוד חודשיים הסיפור נגמר
    גברי 05/2015/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה זה שרבים עם אדם אחד יותר מידי.
    סגור
  • 9.
    רשות השידור היא הקופה הפרטית של האדון ויזנטל? זאת שחיתות ציבורית
    כל האמת, תקרא ויזנטל 05/2015/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם ויזנטל רוצה לצפר את מקורביו שיתן להם הלוואות ומענקים מחשבון הבנק שלו. חייבת להפתח חקירה מיידית שתיתן את כל התשובות איך העז הויזנטל להעלות את מכסת השעות הנוספות למנהל הטלויזיה, כשהוא בא בדרישות לעובדים לצמצם בגלל מצבה הקשה של רשות השידור. אם ויזנטל חושב שהוא יקאה שקל, שקל אחד ממשרד האוצר הוא חי בחלום. האוצר יודע שלויזנטל אין את זה. אין לו את הכישורים להבדיא את הרשות וגם לא לנהל אותה ולכן כל עוד ויזנטל בתפקיד, האוצר רואה בכל שקל שמועבר לרשות כסף אבוד ולא יתן שקל. אם ויזנטל דואג דרגה אמיתית לרשות השידור ועובדיה, הוא חייב לשים את המפתחות כדי שהמחנק התקציבי יפתר. חוסר הרגישות של ויזנטל לגבי בבא אינו חריג. רק בשבוע שעבר הוא חזר מארצות הברית. איזה חוסר רגישוצ. כשאין שקל בקופה זה מה שמנהל רשות השידור צריך לעשות לנסוע לארצות הברית? וכמה ימים עבד ויזנטל בחודש היגים? מנהלים פחות מוכשרים ממנו עבדו מצאת החמה עד צאת הנשמה, ומה הוא עושה מופיע בכינוסים בדיונים במקום לבוא לעבודה? אגב, על מה יש לויזנטל להרצות? הוא הרי כישלון מוחלט בניהול. עובדה, מה קרה מאז שהוא התמנה לתפקיד? על מה הוא מרצה בדיוק? בוא מסביר למי שמתנדב לבוא
    סגור
  • 8.
    ויזנטל חסר יכולת וחסר כישורים להנהיג את הרשות
    א.שדר 05/2015/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לרשות השידור דרוש מנהיג וזה לו ויזנטל. לרשות השידור דרוש מנהל כריזמטי, שהעובדים יאמינו בו וילכו אחריו וזה לא ויזנטל. לרשות השידור דרוש מנהל בעל נסיון מוכח בניהול משברים וזה לא ויזנטל. האיש הזה שניחן בעיקר בכושר בירבור נושא את מישנתו מעל כל בימה רמה אבל יכולותיו האישיות מוגבלות, ואין קשר בין כמות הבירבור לכמות המעשים. ויזנטל נתפס כלא יותר מקוריוז בעיני העובדים ולכן איש לא הולך אחריו והסיכויים שיצליח אפסיים. מצד אחד מגיע ויזנטל לאוצר כפושט יד ופושט רגל, מצד שני מצפר אותו ויזנטל את מקורביו במאות שעות נוספות על חשבון הקופה הציבורית בחוסר רגישות משווע. ויזנטל לך הביתה, שמור על כבודך, תשים את המפתחות ופשוט לך, מה שלא ידעת לעשות עד היום לא תדע לעשות גם מחר. חוסר הרגישות שלך באישור מאות שעות נוספות למנהל מוכשר לא פחות ממך, מר בבא, הם ההוכחה, שאתה האיש הלא נכון במקום הלא נכון. תעשה לעמצך טובה, תחבוך לעצמך את הביקורת הציבורית העצומה שעוד לא התחילה על זה שאישרת בחוסר רגישות מאות שעות שלא יכול להיות להם הסבר מניח את הדעת. אתה ורק אתה אחראי למחדל הזה, ואתה לא יכול להיות זה שנוהג הפקרות בשעות הנוספות שמשולמות מהקופה הציבו
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    רשות השידור נמסר: "משה נסטלבאום ודברי ההבל היוצאים מפיו, אינם ראויים לתגובה".
    לחל 05/2015/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדוברת המתהפכת מידי שבוע
    סגור
  • 6.
    מעניין שאין לו מה לומר על חברו האידיוט בן מנחם...
    דן 05/2015/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבורה של אפסים
    סגור
  • 5.
    ויזנטל נתפס כבדיחה בברנז׳ה תבדקו טוב. השמש זורחת לו מהתחת (ל"ת)
    קטש 05/2015/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    ויזנטל חזר מסיוריו? האן נלווה אליו הפעם כיועץ מיוחד? מי שילם על הנסיעה?
    ,.שר 05/2015/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הוא ב״לאוו הכי יעוף בחודשים הקרובים מאד והוא גם יודע את זה
    סגור
  • 3.
    למה הויזנבלוף היה בהיסטריה? ממה יש לחשוש? מביקורת מחקירה? (ל"ת)
    רוני 05/2015/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הפלופ הוא בלופ. מה יותר מבלון נפוח ונפיחה.? כושל (ל"ת)
    רון 05/2015/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ויזנטל השפן קבל שק גזר מתנה בקרוב נראה מי לא יהיה פה עלוב נפש (ל"ת)
    קומה ג׳ 05/2015/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור