תקשורת ומדיה

אחרי שגייס 300 אלף ש': העין השביעית בקמפיין רשת בהשתתפות עיתונאים

אילנה דיין, אילה חסון, מוטי קירשנבאום ותמר איש-שלום לוקחים חלק בקמפיין סרטונים ברשת, הקורא להצלתו של אתר ביקורת התקשורת. ככה זה נראה
אלכסנדר כץ |  1
אילנה דיין העין השביעית (צילום מתוך הנקמפיין)
בכירי העיתונאים מ-3 חברות החדשות בטלוויזיה, לוקחים חלק בקמפיין רשת להצלתו של אתר ביקורת התקשורת העין השביעית. העיתונאים שלוקחים חלק בקמפיין תחת השם "עיתונאים, לא חשוב מאיזה ערוץ, לא אוהבים ביקורת", הם אילנה דיין, אילה חסון, מוטי קירשנבאום ותמר איש-שלום.
7 הסרטונים עולים כחלק מהקמפיין "פוקחים עין" להצלת 'העין השביעית'. עמותת "העין השביעית" ממשיכה במהלך מימון ההמון ובמקביל מחפשת תורמים פרטיים, מוסדות ציבוריים וקרנות שיוכלו לספק לה מימון קבוע. עד כה גייס האתר כ-300 אלף שקלים מהציבור ומ-2 גופים - הקרן החדשה לישראל ופורום קהלת, לאחר שהפסיק להיות ממומן על ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה.
  ? ? 
במסגרת קמפיין הסרטונים קרא כל אחד מהעיתונאים קטע ביקורת שנכתב על עבודתו ב'העין השביעית' לאורך השנים. אילנה דיין קראה קטע מביקורת שכתב עליה נחום ברנע בשנת 2001, אילה חסון קראה קטע ביקורת שכתב עליה מייסד 'העין' עוזי בנזימן בשלהי 2014, קירשנבאום קרא קטע ביקורת שכתב פרופ' ירון אזרחי על תפקודו כמנכ"ל רשות השידור ב-1996, ואיש-שלום קראה קטע ביקורת שכתב בנזימן על הכיסוי של חדשות ערוץ 10 את מבצע צוק איתן לפני שנה.
תמר איש-שלום אומרת למשל בסרטון: "'העין השביעית' מבקר את כולנו ואנחנו רוצים שימשיך לעשות כך, למען איכות העבודה שלנו כעיתונאים, למען איכות המידע שאתם מקבלים'". אילנה דיין אומרת: "האתר הזה ('העין השביעית') יכול לרשום על שמו הוצאה של כמה שדים מהארון שאף אחד לא אוורר אותם קודם... כל מי שקורא את 'העין השביעית' יודע להגיד גם על ידיעות אחרונות, גם על ישראל היום, גם על ynet וגם על mako. חלק מהדברים דוברו קודם, חלק פשוט היה טאבו. היה באמת איזה קשר של שתיקה והיה פחד".
יו"ר עמותת 'העין השביעית' עו"ד אלעד מן מסר: "התמיכה העצומה שלה זכינו בתוך זמן קצר מקהל קוראינו היא שהצילה את 'העין השביעית' מסגירה מיידית ואפשרה לנו לצאת לדרך עצמאית. זוהי תמיכה כלכלית ומעשית, אבל גם קריאת כיוון ברורה, שלפיה יש הכרה בחשיבות העבודה העיתונאית שנעשית ב'העין השביעית' ואהדה לתפקיד המיוחד שגוף זה לקח על עצמו בחברה בישראל. עם זאת, 'העין השביעית' זקוק לתמיכה קבועה שתבטיח את קיומו. זוהי שעת מבחן לגופי החברה האזרחית בישראל, שהם הכתובת הנכונה ביותר למימון 'העין השביעית'. אנו מחפשים בימים אלו תמיכה קבועה אצל תורמים פרטיים משמעותיים, קרנות ומוסדות ציבוריים, ומאמינים כי יש בחברה האזרחית בישראל כוחות המסוגלים להתגייס למשימה מתוך הבנה כי 'העין השביעית' הוא שחקן חיזוק חשוב לדמוקרטיה בישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רוב "הגיוס" מהקרן החדש לחורבן. אפס אמינות (ל"ת)
    אתר גמור 06/2015/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור