תקשורת ומדיה

אקוניס דוחה את יישום חוק השידור הציבורי - דווקא כשהוסר אחד החסמים להקמתה

השר הממונה על רשות השידור אופיר אקוניס המליץ לרה"מ לדחות את יישם החוק ב-3 חודשים, בעוד שעכשיו מונה סמנכ"ל כספים לתאגיד, מה שיאפשר להתחיל להקים את אותו גוף
אלכסנדר כץ |  3
אופיר אקוניס (צילום מאי בינסטוק)
השר הממונה על רשות השידור, אופיר אקוניס, ממליץ לראש הממשלה בנימין נתניהו, המשמש כשר התקשורת, לדחות ב-3 חודשים את יישום חוק השידור הציבורי, וכי בינתיים משרד האוצר יממן את פעילות הרשות, שנקלעה לגירעונות ענק בשל הירידה הדרסטית בהכנסות מתשלומי אגרה. גורמים מעריכים כי מדובר בתחילתו של מהלך שעשוי להביא לביטול פירוקה של הרשות, כפי שהוביל שר התקשורת הקודם גלעד ארדן, ולחזור למתווה הרפורמה הוותיק. 
בהודעה שהוציא היום השר אקוניס, הדחייה תאפשר "לבחון שינויי חקיקה שיבטיחו הקמתו של שידור ציבורי עצמאי, חזק ובלתי תלוי". במכתבו ששלח לנתניהו, מסביר אקוניס כי בנסיבות שנוצרו, החוק מחייב הפסקת שידורי רשות השידור ב-30 ביוני 2015 ופיטורי כל העובדים. כדי להימנע ממצב של הפרת החוק ממליץ אקוניס להפעיל את הסעיף המאפשר הארכת פעילות רשות השידור עד 30 בספטמבר. על פי ההצעה, את תקצוב הפעילות והמשך השידורים, יממן משרד האוצר.
המהלך של אקוניס מגיע על רקע בחירתה של ועדת האיתור לתאגיד השידור הציבורי ברן היילפרן לתפקיד סמנכ"ל הכספים הראשון של הגוף, מה שדווקא עשוי לתת דחיפה להקמת התאגיד החדש. עד כה התאגיד החדש לא יכול היה לחתום הסכמים, להעסיק עובדים ולפתוח אפילו חשבון בנק, משום שלא היה סמנכ"ל כספים. כעת, יוכל הסמנכ"ל החדש יחד עם המנכ"ל אלדד קובלנץ, לחתום למשל על הסכם מימון להקמת התאגיד בין החשב הכללי באוצר, לבין הגוף החדש.
ועדת האיתור כללה את השופט בדימוס עזרא קמא, יו"ר מועצת הרשות השנייה לשעבר נורית דאבוש ואת קובלנץ עצמו. היילפרן נבחר לאחר תהליך מעמיק שכלל בחינתם של מועמדים רבים.
היילפרן (39) הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה, תואר שני במנהל עסקים ותואר ראשון נוסף במשפטים, כולם מאוניברסיטת תל אביב. להיילפרן ניסיון עשיר בניהול, תכנון והובלה של תקציבים גדולים, הן בגופים ציבוריים והן בגופים פרטיים. בין היתר כיהן במשך למעלה מעשור במספר תפקידי ניהול תקציבי כקצין ביחידת היועץ הכספי לרמטכ"ל וכיום מכהן כסמנכ"ל הכספים במכללה האקדמית בית ברל.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תתחילו להפנים...
    חיים סימן-טוב 06/2015/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לאט לאט אבל בכיוון ברור:- החוק החדש יהיה בפועל המשך החוק הישן, עם קצת שיפוצים-עאלק, והעיקר - אגרת רשות השידור לא תבוטל, ובהמשך אף תוגדל, לפחות ע"פ המדד. מי שמרגיש שרימו אותו - שיתלונן אצל השר ארדן. השר אקוניס צפוי להיות עסוק בשיקום השידור הציבורי (כלומר - הממשלתי) בהשגחת ראש הממשלה.
    סגור
  • 2.
    אופיר אקוניס תחת (ל"ת)
    יוסי 06/2015/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בגד בציבור תמורת יחסי ציבור. (ל"ת)
    עסקן קטן 06/2015/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור