תקשורת ומדיה

רחמנא ליצלן: בגלל צילום של נשים - מדריך תיירות דתי סירב לקבל תמונה עבור פרסומת

הדרת נשים? תמונה למודעת פרסומת נפסלה משום שכללה נשים, מנהל ביה"ס שדה החליט לבטל את הפרסום, מו"ל מדריך 'אתרים' מאיים לתבוע, וטוען בשיחה עם אייס: "אנחנו לא מדירים נשים"
אלכסנדר כץ | 
מתוך פרסומת לבי"ס שדה כפר עציון (צילום יח"צ)
מנהל בית ספר שדה כפר עציון שביקש לפרסם בית הספר שלו במדריך שנתי בו שותף משרד ממשלתי, לא שיער בנפשו כי התמונה שאמורה הייתה ללוות את הפרסום תיפסל משום שאינה צנועה. כמה לא צנועה? הופיעו בה 2 נשים, רחמנא ליצלן.
ירון רוזנטל הופתע לפני מספר ימים לקבל הודעה ממנהלת הפרסום של מדריך אתרים, מדריך שנתי  לתיירות בישראל המופץ בבתי כנסת, חנויות, תיבות דואר ודיוור ישיר, בו היא הודיעה לו כי מדובר במדריך לציבור הדתי ולכן הוא צריך לשלוח תמונות "לא של בנות". בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו וזכה לחשיפה בקבוצת PRguru, כתב רוזנטל שאותה מנהלת טענה כי למרות שהתמונה צנועה, "זו המדיניות - לא להכניס בנות, מאחר ואנו מגיעים לכל הקהלים הדתיים. אפילו החילונים לא מכניסים בנות".
בשל כך החליט רוזנטל לוותר על הפרסום במגזין זה, המופק על ידי חברת ישראמדיה עיתונות ופרסום ובשיתוף משרד הדתות. בתשובה למנהלת הפרסום, כתב רוזנטל כי "העקרונות שלנו חשובים יותר מעוד כמה אחוזי תפוסה בצימרים שלנו. אני מקווה שתערכו חשיבה נוספת על המדיניות המדירה שלכם".
בעקבות כך, טוען רוזנטל כי מגזין 'אתרים' התקשר אליו ואיים כי 'אתרים' יתבע את בית ספר שדה משום שהיה כבר סיכום בין הצדדים והמודעה אף עוצבה, והודיע לו כי הוא יסיר את בית ספר שדה מכל המקומות בהם יש פרסום חינמי והוא מוציא לאור. "המנכ"ל של המדריך אמר לי שכבר 20 שנה הוא מוציא את המדריך הזה, ולעולם לא נתקל בשום אתר שיש לו בעיה עם המדיניות הזאת", כתב רוזנטל, שאינו שבע רצון גם מהחברות והאתרים המפרסמים במדריך זה – "הטענה שלי היא לא נגד הציבור החרדי, שאותו אני אוהב מאוד באופן אישי, אלא נגד אתרי התיירות שמסכימים לוותר על העקרונות שלהם בשביל עוד כמה מבקרים".
מו"ל ישראמדיה, דורון אליאסיאן אמר בשיחה עם אייס, כי ביטול הפרסום אכן יצר נזק כספי למדריך, אולם בשלב זה טרם הוחלט האם להגיש תביעה נגד בית ספר שדה כפר עציון. לדברי אליאסיאן, הנושא אינו הנזק הכספי, אלא הטענה כי מדובר בהדרת נשים, דבר שאינו נכון: "אנחנו קיימים כבר 16 שנים והמדריך מגיע לכלל הקהלים במגזר הדתי – דתי, חרדלי וחרדי. מקובל לא לפרסם תמונות של נשים, כי שזה עשוי לפגוע בחרדים ובחלק מהחרד"לים, ואנחנו מקבלים את זה. יש לנו לקוחות חילוניים רבים, והם בפרוש מקבלים את הסטטוס קוו הזה והם מכבדים את זה".
לדברי אליאסיאן, "התפלאתי מאד שמר רוזנפלד לקח את זה למקום של הדרת נשים, כי אנחנו לא מדירים נשים. זה מגיע ממקום של כבוד הנשים. אנחנו לא יוצרים את המציאות - היא קיימת ואנחנו פועלים על פיה. יש לנו אתר תיירות דתי נטו – גם שם לא נמצאת אף תמונת אישה. אנחנו רוצים לכוון למחנה המשותף של המגזר. אנחנו מפעילים גם אתר המסעדות כשרות בשם כושר-נט, אבל הוא מוגדר כאתר לא דתי, ולכן מופיעות שם תמונות של נשים, צנועות כמובן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה