תקשורת ומדיה

עובדי רשות השידור נגד תזכיר החוק החדש: מאיימים להחשיך את המסך של ערוץ 1

בוועד הנדסה וטכנאים טוענים כי התזכיר שהופץ אתמול מאפשר לקלוט כ-400 עובדים שאינם עובדי רשות השידור, מה שיוביל לפליטתם של עובדים ותיקים
אלכסנדר כץ |  11
מחאת עובדי רשות השידור בקיץ 2014 (צילום צילום מסך: ערוץ 1)
עובדי רשות השידור מחדשים את איום ההחשכה משנה שעברה. ועד ההנדסה והטכנאים מאיים לפגוע בשידורים של ערוץ 1 ואולי אף להחשיכם, בשל תזכיר חוק השידור הציבורי החדש שהופץ אתמול (יום ג') למשרדי הממשלה, כפי שפורסם באייס. בוועד יוצאים נגד המהלך שיאפשר למנכ"ל תאגיד השידור הציבורי החדש אלדד קובלנץ לקלוט כ-400 עובדים חדשים, מה שעשוי לפלוט אל מחוץ לשידור הציבורי עובדים ועיתונים מרשות השידור הנוכחי.
לדברי יו"ר ועד ההנדסה והטכנאים ברשות השידור משה שגב, "נוסח תזכיר החוק החדש שהוגש לכנסת בימים האחרונים הכריז מלחמה על עובדי רשות השידור. נוסח התזכיר מלמד על כוונת משרד התקשורת לבנות את תאגיד השידור החדש בלעדי העובדים המסורים והמקצועיים של רשות השידור. מתן האפשרות לקובלנץ לקלוט כ-400 עובדים חדשים לתאגיד השידור הציבורי החדש היא אות מבשר רעה עבור העובדים והעיתונאים. בפועל יקימו את תאגיד השידור הציבורי מבלי שייקלטו עובדי רשות השידור בתאגיד כלל ועיקר. תזכיר החוק עומד בניגוד חמור לכל ההסכמים וההבנות שנחתמו עם האוצר ועימנו".
שגב הוסיף עוד כי "המו"מ המתקיים בימים אלה בין האוצר לבין ההסתדרות מתייתר  למעשה והופך אותו לעקר. הבסיס לכל ההסכמות עימנו הינו הכרה בכך שתאגיד השידור החדש שיוקם ישלב את עובדי רשות השידור. תזכיר החוק שהגישה ממשלת ישראל חושף את הכוונה האמיתית - לא רוצים את עובדי רשות השידור".
בקיץ שעבר, בעיצומם של שידורי המונדיאל, עשו ועדי רשות השידור שימוש במסך כאשר שידורו שקופיות ואף העלו סרטונים קצרים עם עובדי הרשות, שהחזיקו שלטים נגד התכניות לסגור את רשות השידור.
מרשות השידור טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    מסע רכישות!!
    נתנאל 07/2015/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם צריכים לצאת למסע רכישות בגלי צה"ל ובטלוויזיה החינוכית כולל גופי השידור המסחריים ועיתוניים כדי לקלוט עיתונאיים טובים שיבנו את הרשות.
    סגור
  • 10.
    תפסיקי עם הטוקבקים ויזנטל יהיה המנכל הקבוע וזאת עובדה (ל"ת)
    משה 07/2015/15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 9.
    יונה ויזנטל כפוף לקובלנה איזה השפלה!!!!!!???
    רני 07/2015/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וקובלנץ שיודע מה ויזנטל חושב עליו יעזור לו בטוח. מתערבת על מה שתרצו שויזנטל סיים ולא בכבוד. לאיש אין כנראה כבוד אם תמורת ה 70אלף שהוא מתקתק לחודש, הוא מוכן לכל ההשפלה, אין ספק הוא איש מלא כבוד עצמי.
    סגור
  • 8.
    גנבו מספיק, לסגור את הערוץ הארור לאלטר
    פוני יער 07/2015/15
    הגב לתגובה זו
    0 2
    במשך שנים עובדי רשות השידור שדדו את אזרחי המדינה. לקחו כספים והתעללו באנשים עם אגף הגבייה הידוע לשימצה. הגיע הזמן לסגור את הערוץ הארור ולא לפתוח מחדש. אין שום סיבה להוציא מאות מיליוני שקלים על עוד ערוץ מיותר ולא פופולארי יש הרבה ערוצים אחרים בחינם
    סגור
  • 7.
    ויזנטל הושפל עד עפר הכוח עבר לידי קובלנץ
    רמי 07/2015/15
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מכה כזאת ויזנטל לא ספג מעולם. זאת הבעת אי אמון בסיסית. ואיתות ברור שהוא לא רצוי ברשות החדשה. הויזנטל יעוף ואיתו כל לקקניו
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    מתי שגב יבין שההבטחות הם על הקרח
    משה 07/2015/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם הבן של יצחק לא יעזור
    סגור
  • 5.
    רק אחת איילה חסון שתבנה נבחרת מנצחת במקום מה שיש היום (ל"ת)
    זיו 07/2015/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    הירושה גדולה מדי ולא מוצדקת, צריך להודות על האמת (ל"ת)
    למגיב 3 07/2015/15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 3.
    תקראו טוב טוב - למה העובדים מתנגדים
    חולילו לומברטה 07/2015/15
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לכל מי שמתמלא בשמחה לאיד מהולה בתחושת צדקנות - שימו לב! העובדים משלימים עם פיטורים/פרישה של בין 700 ל-1000 עובדים, תלוי מה מספר העובדים כעת, אלה עובדים שיפרשו/יפוטרו ולא ישובו לעבוד - ואלה עובדים ותיקים עם עלות שכר גבוהה - על כך אין מחלוקת! המחלוקת היא - שבתאגיד השידור החדש, שיכלול כ750 עובדים, חלקם הגדול צעירים והשאר בגיל ביניים, כלומר יעילים ומקצועיים בעלות שכר נמוכה יחסית - מקדמי החוק מתעקשים שמתוכם יפוטרו לבלי שוב יותר מחצי, ויוחלפו בכוחות חיצוניים! מה ההצדקה לכך?? טענות פוליטיות? מדובר במינויים פוליטיים - הליכוד מבקש לעשות ברשות השידור כבשלו ולהחדיר לשורותיה מושכים בעט מטעם, שלא לדבר על כך שככל הנראה יכנסו אליה מאות אנשים ללא ניסיון טלויזיוני או רדיופוני בטח לא בכלי תקשורת ארצי (הרי רק מיעוט מהעובדים החדשים יהיו גלצניקים מוכשרים שלא מצאו כבר עבודה עד עכשיו)
    סגור
  • 2.
    ויזנטל מנוטרל!!! זה יותר מרמז שהוא בחוץ, כוחו נלקח ממנו
    בעיטה בפרצוף 07/2015/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ויזנטל מחוסל מקצועית ברשות. מה שצריך זה לחכות ולראות מתי הגברת חסון תתנער ממנו. זה יהיה הסימן הברור ביותר.
    סגור
  • 1.
    וואי..כולם שם נראים כמו איילה חסון?:-))))
    מאיר 07/2015/15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ברצינות, אתם משניאים את עצמכם יותר ויותר, שמרו על טיפת הכבוד העצמי שעוד נותרה בכם, זאת לא סגירת מפעל רגילה, זאת סגירת מכרה זהב שפשוט עבד לטובתכם שנים בלי שתתאמצו, רובכם כמובן, מי שטוב שישאר, השאר, קבלו את העובדה שהחגיגה נגמרה
    סגור