תקשורת ומדיה

"היום זה מובן מאליו, אבל בהתחלה זה היה מאתגר לשנות את החשיבה בגופי התוכן"

3 ימים לפני שהוא חוגג 34, אנחנו מארחים את עידו ירושלמי, מנהל הפיתוח העסקי אזורי של אאוטבריין במזרח אירופה, המזה"ת ואפריקה. על סבא והטיולים בארץ, האתגר של החברה בישראל, הרגע המכונן ולמה הוא ישב בפגישה חשובה עם חולצת מרתון ירושלים?
משה בנימין |  6
עידו ירושלמי (צילום יח"צ)
בעוד 3 ימים, ב-19 ביולי יחגוג עידו ירושלמי יומולדת 34. אם הוא יעצור לרגע כדי לבדוק מה השיג בחייו, הוא יכול להיות די מרוצה מהמקום שבו הוא נמצא כרגע - בתפקיד מנהל הפיתוח העסקי האזורי של אחת החברות המרתקות של השנתיים האחרונות - Outbrain
על פניו, ירושלמי בכלל לא היה בכיוון של עולם התוכן והגיע אליו מתחום שונה לחלוטין. הוא למד הנדסת חומרים ולפני אאוטבריין עבד בחברה שעסקה בגיוס מענקי מו"פ. הוא נשוי פלוס 1 ולאאוטבריין הוא הצטרף לפני 4 שנים כשנכנס לתפקיד מנהל הפיתוח העסקי של ישראל. שנתיים לאחר מכן קודם לתפקיד מנהל פיתוח עסקי אזורי של EEMEA - מזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. 
אאוטבריין הוקמה על ידי ירון ואיתן גלאי ואורי להב. למעשה, החברה בנתה בדמותה את שוק המלצות התוכן שהפך לאחד הלוהטים והצומחים. המלצות התוכן שמופיעות תחת כותרות בסגנון "כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך" או "מרחבי הרשת" מופיעות לרוב בקוביית קידום, לצד כתבות נוספות בתחתית עמודי כתבה באתרים. ההמלצות מבוססות על אלגוריתם שלומד את העדפות התוכן של הגולשים ובהתאם מנגיש אליהם תכנים שעשוים לעניין אותם. 
1. עבודה: "בתור מישהו שתמיד אהב לקרוא, אני שמח להיות חלק מחברה ששמה לה למטרה להגיש לגולשים את התוכן המעניין ביותר. השילוב של גישה סטארטאפיסטית על התפר שבין העולם העסקי והעולם הטכנולוגי הוא מרתק בעיניי".
2. בית: "סבא שלי היה מדריך טיולים והיינו מטיילים איתו ברחבי הארץ כמעט כל שבוע. היה לו חשוב שהנכדים שלו יתחברו לשטח ויכירו את ההיסטוריה של המקומות בהם טיילנו. בטיולים האלה למדתי להכיר את הארץ לא רע ולמרות שאני עירוני לחלוטין, הרבה אנשים בטוחים שגדלתי בקיבוץ או במושב - בשבילי זאת מחמאה".

למטרידים: הלינקדאין של עידו ירושלמי 
הטוויטר של אאוטבריין
עמוד הפייסבוק של אאוטבריין

3. ילדות: "כשהייתי ילד תמיד עזרתי לאבא שלי לתקן דברים בבית ומאז אני סוג של שיפוצניק. ממנו למדתי שפחות חשוב איך נראית קוסמטית התוצאה הסופית – העיקר שזה עובד. אשתי פחות מתחברת לגישה הזו. היא מחכה עד היום שאצבע בלבן חוט מאריך ירוק שרץ לנו לאורך הסלון".
4. לא יודעים עליי ש... "אני גם ימני וגם שמאלי. אמנם כותב ביד שמאל, אבל זורק כדורסל ביד ימין. בכל פעולה חדשה שאני מבצע בפעם הראשונה, אני צריך לנסות קודם בשני הצדדים ואז להחליט איזה צד עדיף עבור הפעולה הספציפית הזו".


5. הישג: "הפתיחה של שוק המלצות התוכן בישראל. יצרנו שוק שכיום נראה מובן מאליו, אבל בתחילת הדרך היה מאתגר מאוד לשנות את החשיבה של גופי התוכן והמותגים ולהראות להם את הערך העצום שטמון בשיווק באמצעות תוכן. ישראל היתה השוק הראשון של אאוטבריין שאינו בשפה האנגלית לכן התהליך היה גם מלווה בעבודה אינטנסיבית מול אנשי הפיתוח שלנו, על מנת להתאים לשוק את הפלטפורמה הטכנולוגית המסיבית שפועלת מאחורי הקלעים".
6. רגע מכונן: "אני אקח את הסיכון שבלהישמע שחוק: הלידה של הבן שלי".  
7. רגע מביך: "לפני כמה שנים אירחנו בבית בני משפחה שהגיעו לביקור מחו"ל. הם הגיעו מאוחר בלילה וכמו מארחים טובים שלחנו אותם לישון בחדר שלנו. בבוקר נזכרתי שאין לי גישה לארון הבגדים ולא הכנתי לעצמי שום דבר כדי ללבוש למשרד. כמובן שבתזמון מושלם באותו היום הייתי אמור גם לקיים פגישה חשובה עם אורחים מחו"ל, אבל הייתי בטוח שיש לי באוטו חולצה מכופתרת שאני שומר לגיבוי למקרה הצורך. אלא שבאוטו היה רק תיק עם חולצת ריצה שהכנתי לאימון באותו השבוע. מפה לשם, מצאתי את עצמי יושב בפגישה לבוש בחולצה זוהרת שעליה מודפס "מרתון ירושלים" בזמן שסביבי אנשים בחולצות מכופתרות וז'קטים. לך תסביר..."
8. מודל לחיקוי: "ריצ'ארד פיינמן - מתופף, פורץ כספות, ופיזיקאי זוכה פרס נובל. נראה לי טיפוס שלצד היכולות המקצועיות המדהימות והגאונות שלו, היה פשוט אדם שמעניין וכיף להיות בסביבתו".


9. חלום: "לטייל בכמה שיותר מקומות בעולם, ללמוד ולקבל השראה מכל מקום שבו אני מבקר, ברמה האישית והמקצועית".
10. מתחרים: "אחד המוצרים שלנו פונה לעורכים של אתרי התוכן ומסייע להם בניטור התנועה ושימוש בנתונים על מנת לקבל החלטות טובות יותר לגבי בניה של עמודי הבית. לטעמי חברת Chartbeat מספקת סל יכולות מרשים בקטגוריה הזו".
טיפ לסיום: "כשאתם לא יודעים - תגידו שאתם לא יודעים, אנשים יידעו להעריך את זה".
ועוד משהו קטן - מה אנדר רייטד בעיניך: "הבריאות שלנו ושל היקרים לנו, אנשים נוטים להסתכל עליה כעל דבר מובן מאליו".
מה אובר רייטד: "תמיד מפליא אותי לראות כמה אנשים מתרכזים בלצלם ולשתף התרחשויות בזמן אמת בערוצים החברתיים, נניח ארוחות וכו', מאשר להתרכז בחוויה עצמה בזמן שהיא מתרחשת". 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    היה איתי בצבא כשעוד היה לו שיער;
    מורן 12/2015/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חמוד למדי
    סגור
  • 5.
    מדהים
    דיינה 07/2015/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בן אדם מוכשר, איכותי עם כל כך הרבה מה להציע- באמת באמת מדהים ומעורר השראה!
    סגור
  • 4.
    האיש הכי קלאסה בתעשייה
    הרבי קונטנט 07/2015/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לי מושג מה הבחור הזה עושה בעבודה עם לקוחות ישראלים. סופר מוכשר. לא צריך לטפל בביצה הזו אלא לעשות דברים גדולים באירופה ובארה"ב. פשוט טוב מידי בשבילנו.
    סגור
  • 3.
    נהנתי לקרוא, וכן גם אני שמאלית בכתיבה וימנית
    יפית 07/2015/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחלק מהמקרים :)( טוב נו מגהצת ביד ימין/גוזרת ומשחקת באולינג ביד ימין ) .בכל מקרה עושה רושם אדם תכליתי, מקצועי ונאמן לאישיותו, כיף! בהצלחה!
    סגור
  • 2.
    תותח!
    עדי 07/2015/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמעתי אותו מרצה בכנס, מרשים ביותר ואין ספק שהמוצר שלהם שינה את הרגלי קריאת הכתבות בארץ.. כל הכבוד!
    סגור
  • 1.
    תותח - רק חבל שהוא חלש מאוד בפיפא (ל"ת)
    פלוטה 07/2015/16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור