תקשורת ומדיה

בצל התפרקות קול ישראל מכח אדם: 'בחצי היום' זכתה בפרס הרדיו של כנס אילת

יומן הצהריים של רשת ב' זכה בפרס תכנית האקטואליה, 'שי ודרור' תקבל פרס על תכנית שאינה אקטואליה. עוד ברשימה: אליקו, רדיו חיפה, eco99fm, רדיו ת"א ואהוד גרף המיתולוגי
אלכסנדר כץ |  1
יוסי בר מוחא, אמנון נדב, שוש פורמן ורותם אברוצקי, אתמול בטקס חלוקת פרסי הרדיו (צילום: יניב כהן) (צילום יניב כהן)
אגודת העיתונאים תל-אביב הכריזה היום (יום ג') על הזוכים בפרסי הרדיו שיוענקו בערב הרדיו שיתקיים בכנס אילת בחודש הבא. ועדת הרדיו בראשותו של אמנון נדב בחרה את הזוכים בקטגוריות השונות, מבין עשרות מועמדויות שהוגשו השנה. "כבכל שנה, הוגשו לוועדה מועמדים רבים ומלאכת הסינון הייתה קשה", מסר נדב. "לאחר שחברי הוועדה שקלו את הטיעונים בעד כל מועמד, הגענו לטובים ביותר בתחומם הראויים לפרס".
פרס תכנית האקטואליה הטובה ביותר יוענק השנה לתוכנית יומן הצהריים בחצי היום של רשת ב' בעריכת אורית ברקאי ובהגשת אסתי פרז. ועדת הרדיו קבעה כי "צוות יומן הצהריים של קול ישראל הוא דוגמה לנחישות ולהתמדה בחתירה למצוינות עיתונאית. הענקת הפרס לצוות המייצג את קולו האמיץ והברור של ציבור העיתונאים בקול ישראל, מהווה גם הערכה רבה והוקרה למערכת העיתונאית של קול ישראל".
בשנה שעברה קיבלה את פרס מפעל חיים שוש פורמןעורכת התכנית המיתולוגית הכול דיבורים בפרס מפעל חיים. פורמן היא מבין פורשי רשות השידור, מהלך שמקשה בימים אלו על תפקודה של קול ישראל, מה שהוביל להורדתה בין היתר של יומן השבוע.
פרס תכנית המלל הטובה ביותר שאינה אקטואליה, יוענק לתכנית שי ודרור עם שי גולדשטיין ודרור רפאל ברדיו ללא הפסקה. תכנית הבוקר של השניים שעלתה לאוויר בספטמבר 2007 ברדיו ללא הפסקה ומשודרת במרכז הארץ ובצפונה, "הפכה במהלך השנים לתוכנית אהובה ופופולארית, הזוכה לשיעורי האזנה גבוהים", לדברי ועדת הרדיו. "הצמד הפרוע והבועט נודע גם בשל האייטם הקבוע בתוכנית, שזכה לכותרות רבות - 'שיחת טלפון מפתיעה'. בכל בוקר, בדיוק בשעה 08:45, מתקשרים שי ודרור במפתיע לאישיות אקטואלית – פוליטיקאים, אנשי ציבור ואחרים ששמם מופיע בכותרות הראשיות של חדשות הבוקר - במטרה לנהל שיחה מפתיעה וחצופה. פעמים רבות הגיעו השיחות הללו למהדורות החדשות המרכזיות בשל הדברים שנאמרו במסגרתן".
ועדת הרדיו בחרה להעניק את פרס תכנית המוזיקה הטובה ביותר לערב ים-תיכוני בהגשת אלי כהן – אליקו בתחנת הרדיו לב המדינה. "התכנית מהווה בית חם למוזיקה הים תיכונית", נכתב, "התכנית חרתה על דגלה את קידום המוזיקה הים-תיכונית ברדיו בישראל, עוד בתקופה שבו הייתה בשוליים ולא בזרם המרכזי. במהלך 15 השנים בהן התוכנית משודרת, היא נתנה במה לזמרים הים-תיכוניים המוכרים כיום לכל – ובמיוחד לדור הצעיר שחיפש מקום לחשיפה ראשונה ולא קיבל אותה במקומות אחרים".
פרס פרויקט מיוחד יוענק ל-2 פרויקטים ששודרו בשנה החולפת. הראשון הוא הפרויקט החברתי "שקופים" של רדיו חיפה שמתקיים מזה שנתיים ונותן במה לאזרחים שנותרו ללא מענה לבעיות הקיום שלהם, כאשר טלי ליבמן מביאה את סיפוריהם לרדיו ומבקשת מהציבור או ממנהלי מוסדות ציבוריים לתת כתף. הפרויקט השני הוא "פרוייקט סביבתי לשמירה על פרחי הבר בישראל" של רדיו eco99fm שעלה לאוויר בחודשים אפריל-יוני השנה כקמפיין סביבתי רחב לשמירה על פרחי הבר בישראל.
הוועדה החליטה להעניק פרס מפעל חיים בתחום הרדיו לאהוד גרף מגל"צ שפרש השנה לגמלאות. "גרף הוא דמות רדיופונית שהפכה לשם נרדף לתחנה ב-4 העשורים האחרונים", נכתב בהודעת הוועדה, "הוא מוכר בציבור בעיקר כקריין חדשות, מהפינה '60 שניות על' וממשדרים רבים, אולם עיקר תרומתו לתחנת השידור הציבורית, התמקדה בשמירה ובטיפוח תכניות דוקומנטריות איכותיות. אישיותו ובפועלו, הכשיר גרף דור שלם של עורכים, מפיקים ושדרים שהבינו שלא על החדשות בלבד יעמוד הרדיו הציבורי".
בנוסף, החליטה הוועדה לציין לשבח את ספיישל "בחירות 2015 בהגשת שון האניטי" ששודרה ברדיו תל אביב ובו זמנית במקביל לקהל מאזינים של 14.5 מיליון איש ב-514 תחנות רדיו ברחבי ארה"ב. הפרויקט הזה התקיים לאחר שיתוף הפעולה יוצא הדופן בין תחנת הרדיו התל אביבית לבין מגיש החדשות האמריקני האניטי מתחנת Fox News עוד במהלך מבצע צוק איתן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בר מוחא ונדב
    סבידור 11/2015/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצמרר עד היכן מגיעה הבחישה המושחתת של יוסי בר מוחא ואמנון נדב שגם בזקנתם מצליחים לעמוד בראש אגודת העיתונאים בתל אביב ולמנוע מהדור הצעיר להיכנס לפורום מקבלי ההחלטות ולהשפיע. השניים אינם מבינים דבר בעיתונות מודרנית ובעיקר בזו הדיגיטלית ודואגים אך ורק למעמדם ולתעסוקתם ושכל היתר יישרף והוא אכן יישרף. הפרס לשוש פורמן הוא בדיחה גסה, דוגמא טובה לאמור.
    סגור