תקשורת ומדיה

"אני זה המעצבן הזה שהולך במשרד עם האוזנייה ומדבר בטלפון בקול רם"

שוק המלצות התוכן לוהט ואחת האחראיות לכך היא Taboola. השבוע נארח את אלירן בן יהודה, מנהל הפעילות העסקית בישראל, על העבודה בסטארט-אפ שהוא גלובאלי, הנסיעות ברחבי העולם, הדתל"שיות, והפאדיחה הגדולה שהייתה בעבודה
אלכסנדר כץ |  10
אלירן בן יהודה אנדר 40 (צילום מיכל לוצאטו)
אלירן בן יהודה, רק בן 31 (ועוד קצת), הוא בכלל עורך דין, שאת התואר במשפטים ועסקים עשה במרכז הבינתחומי הרצליה. אבל בהמשך הוא כבר הגיע לחברת סנייפר דאטה מרקטינג, שם ניהל את מחלקת המדיה ועבד עם לקוחות על רכש מדיה מבוסס דאטה והנגשה נכונה של תוכן ומוצרים ללקוח. בהמשך כבר היה שותף ומשנה למנכ"ל בסוכנות הפרסום הדיגיטלי אאוטקאם מדיה (כיום TLVsocial) שעובדת מול מותגים בישראל ובחו"ל. "שותפי לדרך היה אליאב אללוף, חבר טוב ואחד האנשים היצירתיים ביותר שפגשתי", הוא נזכר.
בשנה ורבע האחרונות משמש בן יהודה כמנהל פעילות עסקית Taboola ישראל, שפיתחה מנוע המלצות לצפייה בתכנים שמוטמעים באתרים שונים, והוקמה על ידי אדם סינגולדה. Taboola והמתחרה אאוטבריין, שתיהן ישראליות, הן חברות המלצות התוכן הגדולות בעולם.
מחפשים את אלירן ברשתות החברתיות? תמצאו אותו בפייסבוק, באינסטגרם ובלינקדאין. ונתחיל בשאלון.
1. עבודה: כל מי שהיה אצלנו, יאמר שהמשרדים של Taboola מדליקים. כל המשרד הוא OPEN SPACE אחד גדול. אני זה המעצבן הזה שהולך במשרד עם האוזנייה ומדבר בטלפון בקול רם... המשרד בישראל מורכב ברובו מצוות R&D. אחד הדברים הראשונים שתלינו על הקיר כשהתחלנו לבנות את צוות הביזנס בישראל, היה פעמון, ועל כל עסקה שנסגרה - היינו מצלצלים. אנשים בהתחלה חשבו שפתחנו כנסייה…
Taboola קיימת מעל 8 שנים. לעבודה בישראל בעברית נכנסנו לפני כשנה וזו הייתה שנה מדהימה מבחינתי. נכנסנו לשוק והצלחנו לייצר הצלחה בזמן קצר מאוד. כיום אנחנו עובדים עם לקוחות כמו וואלה, ישראל היום, NRG, נענע10, גלובס, סלונה, תפוז, ביזפורטלאייס (ממש פה בעמוד עם סיום התוכן...) ועוד…
העבודה ב-Taboola דינמית, ומשלבת מצד אחד את הדרייב והריגוש שבסטראט אפ, ומצד שני את היתרונות של חברה מבוססת וגלובלית. בשנה האחרונה יצא לי לעבוד בין היתר מבנגקוק, ניו יורק, מיאמי וסאו-פאולו.


2. הבית: גדלתי ברמת גן במשפחה מאד חמה ומפרגנת. אני חושב שההורים דחפו למצוינות תמיד. אחי רועי הוא המעצב הגרפי של עיתון במחנה ושל ידיעות אחרונות, אחותי רעות סטודנטית מצטיינת לאדריכלות בתל אביב וחזרה עכשיו מסמסטר באוניברסיטה במילאנו, ואחותי השנייה שירן עובדת בגוגל בתור אנליסטית. זה קצת מצחיק, כי הרבה מהלקוחות שלי נפגשים גם עם שירן… וטוענים שאנחנו ממש דומים.
3. ילדות: אחד הדברים שאני ממש זוכר מהילדות, זה את הדיל שסגרתי עם גברת גבאי השכנה. כולם אספו גוגואים בשכונה שלנו, וגברת גבאי ידעה להכין ריבת משמשים. הדיל שלי היה - וסגרתי אותו בלעדית - שאני קוטף לה משמשים מהעץ בחצר והיא מביאה לי את הגוגואים. כל הילדים בשכונה חשבו שאמא שלי טוחנת משמשים ללא הכרה…
4. לא יודעים עליי ש… טוב, החברים שלי בפייסבוק יטענו שהם יודעים הכל, אבל אחרים לא יודעים שאני מבשל מלא, מנגן על כלי נשיפה והקשה ושאני דתל"ש, אבל עדיין שומר על המסורת שלדעתי עושה המון טוב.
5. הישג: אני מאמין שעוד נגיע לשם. לבנתיים אני מחשיב את השנה האחרונה שלי ב-Taboola ובמיוחד את הכניסה של Taboola לשפה העברית כהישג שאני גאה בו. זה הישג ששייך לצוות שלם של אנשים שעובדים על הביזנס שלנו בישראל.
6. רגע מכונן: לפני כחצי שנה היינו באירוע חברה בבנגקוק. תכננתי להמשיך לחופשה באיים. יום לפני שאני טס לחופשה, המנהל שלי שואל אותי אם יש מצב שאני דוחה את החופשה וטס לברזיל כדי לתמוך בתהליך ההתרחבות של Taboola בברזיל. אחרי 24 שעות של מטוסים, מצאתי את עצמי עומד על במה באירוע של חברות הפרסום בברזיל, ומסביר ל-400 ברזילאים מתעשיית המדיה למה Taboola זה בדיוק מה שהם צריכים לעסק שלהם.


מול 400 ברזילאים אחרי 24 שעות טיסה
7. רגע מביך: יש לנו מסורת ב-Taboola כל חמישי בצהריים, עושים ארוחה גדולה ומי שיש לו מה לעדכן ברמת החברה - עומד מול כולם ומעדכן. הנשיא של החברה ביקש ממנהל הכספים לתת עדכון, העניין היה שמנהל הכספים עמד ממש מאחורי, ואני חשבתי שביקשו ממני לעדכן. מצאתי את עצמי עומד מול כל המשרד, מספר על איך היה השבוע שלי ורק כשסיימתי, אחרי כמה דקות של דיבור שוטף, קלטתי שבכלל לא פנו אליי. מזל שהאנשים אצלנו נחמדים ממש וחיכו שאסיים…
8. מודל לחיקוי: דן אריאלי. קודם כל בגלל סיפור החיים המדהים שלו, ועוד יותר בגלל שהאיש לקח את תחום המכירות והפך אותו לאסטרטגי ומלא בעומק והבנה של דרך החשיבה האנושית. אני ממש ממליץ לקרוא את הספרים שלו כמה פעמים.
 זה מה שנותן לי השראה
9. חלום: יש לי הרבה חלומות… אחד מהם קשור לזה שאני ממש אוהב לטייל ולפגוש אנשים ותרבויות. אחרי הצבא ישר התחלתי עם לימודים ועבודה - אז אחד החלומות זה לקחת שנה מהחיים ולטייל בעולם.
10. מתחרים: אני מאמין בתחרות - אני חושב שבמקום שאין בו תחרות, לאט לאט תתפתח בינוניות. מעבר לזה, אני יכול להגיד שאילן צינמן הוא גבר גבר!
וטיפ לסיום: משהו שהמנהל שלי, רן, אמר לי ביום הראשון שלי בטאבולה - "אם אתה לא נהנה מזה - שום דבר לא שווה".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    1
    pHqghUme 08/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1
    סגור
  • 9.
    מי כמוך!
    עופר מלמד 11/2015/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אהבתי במיוחד את הסיפור עם הגוגואים. זה אומר הרבה :)
    סגור
  • 8.
    אדם מקצוען! יישר כח (ל"ת)
    מורן 11/2015/20
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 7.
    כתבה
    אייל 11/2015/20
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כתבה כנה ומעניינת.. איש אמיתי ושאינו מתנשא.
    סגור
  • 6.
    בן אדם מדהים שרק מתחיל למצות את הפוטנציאל שלו (ל"ת)
    יובל אורן 11/2015/20
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 5.
    מעריץ
    נון 11/2015/20
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אלירן שם של כדורגלן עוסק בתוכן ממומן. מצליח שחבל על הזמן.
    סגור
  • 4.
    גם חתיך וגם תותח (ל"ת)
    מעריצה אלמונית 11/2015/19
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 3.
    אלירן שפיץ
    לירן רוזנפלד 11/2015/19
    הגב לתגובה זו
    8 2
    אלירן טאלנט ! כל הכבוד המשך כך!
    סגור
  • 2.
    תודה גבר גבר ;) (ל"ת)
    המתחרה... 11/2015/19
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 1.
    אלירן תותח על חלל ! (ל"ת)
    עו"ד מיכאל אביב 11/2015/19
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור