מדיה

"פרשת איבגי": מה חושבים ברשתות החברתיות על השחקן - ואיך ינון מגל קשור לסיפור

מצבו של השחקן בביהמ"ש של הציבור לא להיט: עפ"י Vigo, כ-44% מבין 6,000 המגיבים חושבים שהוא אשם, ו-23% שהוא זכאי, בעוד שאצל מגל עם פרוץ הפרשה 88% היו נגדו. אגב, ב-2 המקרים טרם הוגשו תלונות במשטרה
אלכסנדר כץ |  21
משה איבגי (צילום בוצ'צ'ו)
פחות מיומיים לאחר שהפרשה התפוצצה בחדשות 10, ויממה וחצי מאז פורסם לראשונה שמו של משה איבגי ועדויות של נשים נגדו במסגרת תחקיר באתר וואלה, נכון להבוקר נרשמו לא פחות מ-6,000 שיחות ברשת האינטרנט, קצב של פוסט כל 20 שניות בממוצע. כל עולה מבדיקת חברת Vigo, המתמחה בניטור וניתוח השיח במדיה החברתית, עבור אייס.
בטריבונל החברתי – מצבו של השחקן לא להיט. 44% מאמינים כי איבגי אשם וקוראים למצות עמו את הדין בדיוק כמו בכל פרשיית מין אחרת. 23% מאמינים כי איבגי זכאי וכי התלונות יתבררו כבדויות. ככל שהזמן עובר טענות אלה מצטמצמות. ואילו בשליש מהשיחות לא מביעות הגולשים עמדה - כאשר מחציתן (17%) מתייחסות לנושא בצורה הומוריסטית. ולמעשה – על כל גולש שטוען שאיבגי זכאי, ישנם שניים שאומרים שהוא אשם.

 הפרסום הראשון ב'חדשות 10' על "שחקן מפורסם שהטריד עובדת תיאטרון"
חשיפה זו שונה מהותית מהשעות הראשונות לחשיפת הפרשייה של ינון מגל: בתוך 8 שעות ספג מגל 2,400 שיחות, מהן 88% טענו כי הוא אשם. להזכירכם – אצל איבגי המצב שונה לחלוטין – כאשר רק 23% טוענים שהוא אשם.

ההשוואה למגל גורמת לגולשים רבים להפוך את הדיון לפוליטי:  30% מהשיחות על איבגי כוללות גוון פוליטי, ואילו 70% מהטוענים כי איבגי אשם (מסך אות0 23% כזכור, א"כ) מאשימים אותו ב"שמאלניות" או קוראים לאנשי שמאל לגנות את התופעה. חלק ניכר מהם משווים לינון מגל שהתפטר על אף שאינו אשם, ולאחרונה אף המליצה המשטרה לסגור את התיק, והפרקליטות עשתה זאת בהמשך. מנגד, חלק מהמגנים על איבגי מאשימים את הימין בהכפשה על רקע פוליטי.



מגוון תגובות על איבגי ברשתות החברתיות. גם "הצל" שם

אגב, יש לזכור כי ב-2 המקרים - ראשית של ינון מגל והפרשה החדשה של איבגי, לא הוגשו תלונות במשטרה, ומדובר היה על עדויות שפורסמו בתקשורת או ברשתות החברתיות. כזכור, התיק של מגל נסגר, כך שאם הדבר יוותר על כנו ולא יוגשו תלונות במשטרה, איבגי יכול לראות את האור שבקצה המנהרה. 
"ההאשמות כנגד משה איבגי יוצרות קונפליקט מעניין אצל הגולשים: מחד, בחודשים האחרונים נרשמת מגמת עלייה בהיקף ההתייחסות והביקורת כנגד גל ההטרדות המיניות, אך מנגד הגוון הפוליטי שהסיפור מקבל מוציא אותו מהביקורת החברתית", מסביר רביב טל, מנכ"ל Vigo. "בשיחות סגורות (קבוצות פייסבוק ו-ואטסאפ) מודים גורמים רבים כי כמו במקרים קודמים, גם איבגי היה 'ידוע' כמטריד מינית, אולם כלפי חוץ הגולשים עדיין לא מגלים את אותם הדי ביקורת כפי שנרשמו בפרשות ינון מגל, סילבן שלום ואחרים".
תגובות לכתבה(21):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    מה דעתכם/ן? לדעתי יש הבדל בתלונה של מישהי שחושפת את עצמה
    רונה 15/02/2016 14:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעומת תלונה של מישהי שלא חושפת את עצמה. בפרשה של ינון מגל היו שתי נשים שראו את הפייסבוק שלהן שהתוננו וראו את הפשנים שלהן וראו מי הן. ואילו בפרשה של איבגי לא רואים שם ופנים. לדעתי יש לכך השפעה. מה דעתכם/ן?
    סגור
  • סורי על כל השגיאות כתיב.. (ל"ת)
    רונה 15/02/2016 15:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    טעות. אצל מגל נכמר. המשטרה והפרקליטות קבעו אין אשמה!!!!!
    ליאור 07/02/2016 08:52
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זאת אומרת לא היה מה שהמתלוננות שנחקרו אמרו. כלום. רוטנר החלאה העלתה פוסט נגד ינון "כדאי לספר לאנשי הבית היהודי איך הוא דיבר אליה במסיבת סיום עבודתו בוואלה" את הפוסט היא העלתה אחרי שנה. זאת עם הראש והפה המלוכלכים שלה פתאום לחץ לה. גם אור שוקרון ו"הגבר" מוואלה נזרקו מהחלון. ינון יצא נקי נקי!! והתקשורת איך מגיבה? בושה. ד.א. מגל לא התנצל הור ביקש סליחה על הדיבורים הלא נעים. זאת האמת.
    סגור
  • 11.
    בוגד בעמו בוגד באישתו (ל"ת)
    בוגד נשאר בוגד 05/02/2016 08:51
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 'גשגש (ל"ת)
    גכזעהג 06/02/2016 08:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 'גשגש (ל"ת)
    גכזעהג 06/02/2016 08:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • איבגי ענק
    רונית 05/02/2016 12:57
    הגב לתגובה זו
    2 8
    די לשפוך את דמו!!! יש תלונה במשטרה? רבותי, בעולם השאו זה בית זונות, אחרת אף אחת לא הייתה מדגמנת או משחקת . אולי איתו התחילו הבנות ולא להיפך? מספיק!!!
    סגור
  • ואתה עוד טוען שאתה מחובר למח? (ל"ת)
    דוד 24/02/2016 17:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ואתה עוד טוען שאתה מחובר למח? (ל"ת)
    דוד 24/02/2016 17:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    כל השחקנים כאלה. מי הולך לשחק מה אתם
    יוס 05/02/2016 07:37
    הגב לתגובה זו
    1 3
    מופתעים הזבל האנושי במיטבו.
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    איבגי .קנאים עליך.
    שוקי 05/02/2016 00:54
    הגב לתגובה זו
    1 8
    אף אשא לא התלוננה שנאנסה.בעולם הבוהמה איבגי שה תמים. התנפלות לא הוגנת של קנאים ואנשי ימין שמשחקים.וקנאות על ההצלחה רבתי.
    סגור
  • 8.
    איבגי שחקן לאומי
    אשה 04/02/2016 21:44
    הגב לתגובה זו
    2 11
    מה זה המשפט שדה הזה? אם יש אמת בדברי המתלוננות שילכו למשטרה. למה מתחבאות מאחורי רשתות חברתיות? זה לא הוגן להרוס חיי אדם כמו מגל וסילבן. ולמה נזכרות אחרי שנים? בגלל דעות פוליטיות לרמוס אדם שתרם כה רבות לתרבות בישראל
    סגור
  • 7.
    הוא אשם הוא איש שפל שחושב שהכל מגיע לו ...
    אורית 04/02/2016 21:05
    הגב לתגובה זו
    5 4
    מתאים לו לעשות את הפרסומות בהוט זה בדיוק האופי השפל שלו פיחסססססססססס
    סגור
  • 6.
    הוא אנס שפל ואיש שפל המתיימר להיות יפה נפש (ל"ת)
    22 04/02/2016 19:19
    הגב לתגובה זו
    9 4
    סגור
  • איש מוערך
    יפה 04/02/2016 21:46
    הגב לתגובה זו
    3 7
    אף אחת לא דיברה על אונס!!! תתאפסו
    סגור
  • מה מוערך? שחקן ליגה ז
    מוערך על ידי השמאל 05/02/2016 09:06
    הגב לתגובה זו
    5 1
    שחקן עלוב בקנה מידה בינלאומי. זה שהוא שמאלני יציל אןתו. שימו לב איך כל הקשקשניות ממרץ שותקות. גם השופטים יצילו אותו. את ינון מכל צלו על אש על זה שזרק מילה. וכאן כלום ממוסר כפול
    סגור
  • 5.
    מה יש לטחון ולמחזר?!
    רועי 04/02/2016 18:59
    הגב לתגובה זו
    4 1
    תלונה.. חקירת משטרה והחלטה...זו הדרך
    סגור
  • 4.
    והבת שלו מופיעה עירומה ומסבנת את הכוס בושה
    אוריה 04/02/2016 18:29
    הגב לתגובה זו
    2 2
    בסרט שהיא מופיעה בו
    סגור
  • 3.
    איבגי
    אריק 04/02/2016 18:26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כל מי שנוגע בפוליטיקה זה דינו
    סגור
  • 2.
    איבגי - קטן קטן אבל... האמת שהוא סתם...
    ישראלי 04/02/2016 17:09
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סתם מחשיב את עצמו. כולו דאווין.
    סגור
  • 1.
    הוא גמר את הקריירה שלו
    גלעד 04/02/2016 16:45
    הגב לתגובה זו
    10 2
    יש עדויות, מי ירצה להעסיק אותו עכשיו?
    סגור