תקשורת ומדיה

חשיפה או נפילה? הפרסום של פרימו אתמול הדליק את מכבי נתניה, הקולגות והאוהדים

שנתיים לאחר הפלופ עם סיפור אזרוחו של קרלוס גרסיה, חשף אמש פרימו כי כל גביעי מכבי נתניה נגנבו. בערוץ מגבים את הפרשן, גורם בקבוצה מכחיש, ההנהלה "לא יודעת", הקולגות מופתעים - והאוהדים מפרסמים וידאו שמציג מציאות שונה

אלכסנדר כץ | 
משה פרימו (צילום מיכה קירשנר)
האם משה פרימו עומד שוב במרכזה של פרשה מביכה, או שמדובר בניסיון לטפול בו אשמה? פרשן ערוץ הספורט דיווח אתמול (מוצ"ש) בתכנית 'שער השבת' כי כל הגביעים של מכבי נתניה כולל מזכרות אחרות, נגנבו, כנראה במהלך המעבר מאצטדיון הקופסא הישן לאצטדיון העירוני החדש לפני שנים אחדות. 
הפרסום הזה הוביל לבאלגן, ובאייס החלטנו לנסות לעשות סדר בבליל הפרטים. לא מבטיחים לכם שנצליח... אז ככה: גורם בקבוצה מכחיש כי הייתה גניבה, בערוץ הספורט עומדים מאחורי הפרסום, יו"ר מכבי נתניה דורון אוסידון - שפרימו נחשב מקורבו ואילו האוהדים מנהלים נגדו מלחמת חורמה - מפתיע ואומר כי אינו יודע אם התבצעה גניבה וכי צריך לבדוק את הנושא, הקולגות שוברים את הראש מי הגיב לפרימו, ואוהדים עצמם מנהלים מהיום קמפיין נגד פרימו
 

היה או לא היה

לפרסום של פרימו ב'שער השבת', נלוותה כתבה באתר ערוץ הספורט שחזרה על המידע שסיפק פרימו בשידור - בה נכתב כי "כל תכולת מוזיאון הקבוצה, שמוקמה באצטדיון הקופסא ובהמשך הועברה לשמירה בחדר בעיר, נעלמה". בין היתר מטען כי מדובר בצלחות אליפות, גביע המדינה, גביע האינטרטוטו בו זכתה מכבי נתניה ב-1978, גביע הטוטו של הלאומית וחולצות נדירות של מוטל'ה שפיגלר, דוד לביא, עודד מכנס וחולצות של המאמן המיתולוגי של הקבוצה שמואל פרלמן ז"ל. 
 
ואולם, הבוקר הופץ סרטון המציג את הגביעים של מכבי נתניה נמצאים במקומם במחסן במגרש האימונים של הקבוצה. מנהל המשק של מכבי נתניה, גבי בובליל אמר לאייס: "הכל נמצא פה, ולא נגנב כלום. הופתעתי מהפרסום של פרימו ואחרי זה דיברתי איתו וכעסתי עליו איך הוא פרסם כזה דבר בלי לשאול. הוא אמר שיש לו את המקורות שלו. אבל הנה – הכל פה".


בניגוד לבובליל, יו"ר מכבי נתניה נשמע הרבה יותר מסויג. "צריך לבדוק את זה (את גניבת הגביעים והחולצות, א"כ)", אמר אוסידון לאייס. "אני לא יודע מה להגיד לך כרגע". מאידך, לרדיו ערוץ הספורט אמר אוסידון לפני שעה קלה כי הקבוצה עושה מאמץ לאתר את כל התארים שנעלמו.
באייטם של פרימו הובאה תגובת מכבי נתניה על פיה "אנו יודעים על היעלמות כל המוצגים והפריטים שהפכו מכבי נתניה לאחד מהמועדונים המפוארים בכדורגל הישראלי. נעשה הכל להחזיר כמה שיותר פריטים נדירים ומה שלא נצליח, נשחזר. כואב הלב שלא נותר דבר מהמוזיאון המפואר".
אלא שמאז פרסום הידיעה, כתבים שמסקרים את הקבוצה מנסים להבין מי הוא זה שהוציא את התגובה הזאת, ואולם נאמר להם שתגובה כזו לא נמסרה. אייס ניסה לקבל פרטים מדובר מכבי נתניה עו"ד רני מנשה בנוגע לסיפור ולתגובה, אך לא נעננו גם לאחר סדרה של טלפונים והודעת טקסט מפורטת לדובר.
 

ספין כדי להפחית את הביקורת על יו"ר המועדון?

אל כל הקלחת הזאת נכנסים גם אוהדי הקבוצה, שתוקפים את פרימו בקבוצות הפייסבוק השונות של ארגוני האוהדים. לצד הסרטו שרף בקבוצות הוואטספ השונות, ניתן לראות שם תמונות שצולמו - כך נטען - הבוקר, ומתעדות את הגביעים מונחים במקום. דרך הביקורת על פרימו, האוהדים למעשה מנהלים את מלחמת חורמה באוסידון ותולים בו את האשם במצבה של הקבוצה – מקום אחרון בליגה, וירידה כמעט בטוחה לליגה השנייה. 
הם טוענים כי הפרסום אתמול היה ספין שכל מטרתו להפחית את הביקורת מאוסידון. "היום בערב אנחנו הולכים למחות נגד אוסידון", אמר אחד מראשי ארגוני האוהדים שביקש לא לפרסם את שמו, "ואז פתאום אתמול הייתה את הידיעה הזאת, שנראה לנו שהמטרה שלה הייתה להוריד קצת את הלהבות מאוסידון, כי אז פתאום ידונו בעבר של הקבוצה ובגביעים שנגנבו". לדבריו, "העברנו לפרימו מסרים דרך אנשים בערוץ הספורט שהוא טועה ומטעה את הציבור".
ואולם, בערוץ הספורט נחלצים להגנה על פרימו, ומספרים כי במהלך המעבר של הקבוצה מאצטדיון הקופסא הישן לאצטדיון החדש, נעלמו פריטים ממוזיאון מכבי נתניה, בהם גביע האינטרטוטו (בו זכתה נתניה ב-1978, הגביע האירופי היחיד בו זכתה קבוצה ישראלית מאז ומעולם, א"כ), וגם חולצות נוסטלגיות משנות ה-70. "נכון, יש את רוב הגביעים, אבל זה לא אומר שכולם נמצאים", אמר הגורם. 
אחת הסיבות לבאלגן הנוכחי היא פרשה אחרת בה היה מעורב פרימו בדיוק לפני שנתיים, אז הכריז בדרמטיות באמצע התכנית 'יציע העיתונות' (לצפייה בקטע - לחצו על לינק), כי ההתאחדות הישראלית עומדת לאזרח את בלם מכבי תל אביב קרלוס גרסיה, על מנת שיקח חלק בנבחרת הישראלית.
 

בוקר טוב לכולם. אתמול בתכנית "יציע העיתונות" הסתכל משה פרימו על הפלאפון שלו מספר פעמים במהלך הדיון על נבחרת ישראל, ולפתע...

Posted by ‎ציון 3‎ on Tuesday, February 25, 2014

יממה לאחר הפרסום, נחשף בקבוצת הפייסבוק "משה פרימו ציון 3" כי מדובר היה במידע אותו העביר אוהד מכבי תל אביב ב-SMS לפרימו באמצע שידור 'היציע' על מנת להפיל את הפרשן, ופרימו – מבלי לזהות את מספר הטלפון ממנו קיבל את ההודעה ומבלי להצליב לכאורה את המידע, שידר זאת. פרימו המשיך להגן לאחר מכן על הפרסום בראיונות שהתקיימו איתו. 
היום אמר פרימו לאייס: "אני לא יכול לדבר איתך, הערוץ יגיב". בערוץ הספורט מסרו לאייס: "אנחנו עומדים מאחורי הפרסום".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה