תקשורת ומדיה

אחרי 5 שנים: בג"צ דחה עתירת רשות השידור לשידור הסדרה על רצח רוז פיזם

כבר ב-2011 תכננה הרשות לשדר בערוץ 1 את הסדרה של דרור מורה, אולם המחוזי וכעת העליון דחו את הבקשה, וקבעו כי אפשר יהיה לשדרה רק כשאחיותיה יגיעו לגיל 18
אלכסנדר כץ | 
הילדה רוז פיזם ז"ל (צילום רפרודוקציה)
בתום כמעט 5 שנים של דיונים, דחה היום (יום ג') בג"צ את עתירתה של רשות השידור לשידור סדרה תעודית בת 6 פרקים של הבמאי דרור מורה, על רצח הילדה רוז פיזם ז"ל. בית המשפט קבע כי הזכות לפרטיות של משפחתה של פיזם ושל אחיותיה גוברת הזכות הציבור לדעת.
ואולם, בית המשפט קבע כי את הסדרה אפשר יהיה לשדר כאשר אחיותיה יגיעו לגיל 18 ויהיו בגירות, בעוד כ-9 שנים, מה שידחה את שידור הסדרה בכמעט עשור.
ב-2011 עתרה רשות השידור באמצעות משרד עורכי הדין של יורם מושקט, לשידור חומרים מחקירתם של רוני רון ומארי פיזם, סבה ואמה של רוז פיזם ז"ל, שהורשעו ברציחתה. רשות השידור הגישה את הערעור לאחר שבית המשפט המחוזי בפתח תקווה קבע כי אין לפגוע בפרטיותם של רון ופיזם.
מחלקת התעודה של ערוץ 1 הכינה בשנתיים שקדמו להגשת העתירה סדרה בת 6 פרקים החושפת את כל שלבי המעצר והחקירה של רון ופיזם. הרשות ביקשה לשדר את הסרטים מיד עם הכרעת הדין בפרשה. הסדרה 'רוז' יועדה לשידור בערוץ 1 במסגרת רצועת 'הסיפור האמיתי' מיד עם מתן החלטת בית המשפט בנושא.
המדינה התנגדה לשידור החומרים, ורשות השידור עתרה לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה, שקבע כי "במקרה זה", אין לפגוע בפרטיותם של הנאשמים וכי פרטיותם גוברת על זכות הציבור לדעת. בהמשך חומרים מהחקירה פורסמו בתקשורת, אולם בידי הרשות חומרים בלעדיים שתוכננו להיות משודרים בסדרה של מורה. 
עוד לפני הדיון בעליון, אמרו יוצאי הסדרה, מורה, העורכת ציפי רז והמפיקה רחל נחושתאי, כי "מרגע שהוריה של רוז פיזם העלימו אותה ופגעו בה, הפכה לילדה של הציבור כולו".
קשה לומר שברשות השידור אהבו את הקביעה של בית המשפט, אולם בצורה רשמית נמסר כי "הרשות סברה שאינטרס הציבור מחייב את פרסום הפרשה ופרסומן של הקלטות מתוך החקירה. הרשות פנתה בשתי ערכאות לבית המשפט, וזה סבר אחרת. רשות השידור מכבדת את פסקת בית המשפט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה