תקשורת ומדיה

היועמ"ש חוסם את נתניהו: שר התקשורת לא יוכל לעסוק בעניינים הנוגעים לאלוביץ'

התחקיר של גידי וייץ ב'הארץ' על היחס המועדף לו זוכה נתניהו בוואלה, הובילה לבדיקת היועמ"ש, שקבע כי על נתניהו להימנע מלטפל בעניינים הנוגעים לחברות שבשליטתו של אלוביץ', בהן בזק, וואלה ופלאפון
בנימין נתניהו ושאול אלוביץ (צילום חיים צח, לע"מ; יח"צ)
חוות דעת שהעביר היום (יום ד') היועץ המשפטי לממשלה אביחי מדלבליט, מונעת מראש הממשלה בנימין נתניהו - המשמש גם כשר התקשורת, מלטפל בעניינים הנוגעים לחברו שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת בזק, הכוללת גם את אתר וואלה, חברת yes, בזק בינלאומי, פלאפון, חלל תקשורת ויורוקום, וזאת בשל קשרי החברות ביניהם.
למרות שבשורות דומות בעבר הביאו לירידות משמעותיות במניית בזק, לפי שעה המניה מגיבה בירידות קלות בלבד: טרם הפרסום עלתה בזק בעד 0.7%, וכעת היא נסחרת בירידות של עד 0.4%, כשהמשקיעים מנסים לתמחר את עוצמת הנזק שייגרם לחברה - אם בכלל.
בהודעתו של מנדלבליט נכתב כי "על רקע יחסי החברות שבין ראש הממשלה לאלוביץ', יהיה על נתניהו להימנע מלטפל בעניינים הנוגעים לחברות שבשליטת מר אלוביץ' וזאת על מנת למנוע טענות לניגוד עניינים ומחמת הנראות הציבורית... ראש הממשלה יימנע מלטפל בעניינים הנוגעים לחברות אלה באופן ספציפי, וכן בעניינים אחרים שיש להם השפעה מהותית עליהן". 
עוד נכתב כי "בניתוח של תחומי התקשורת הרלוונטיים ואופי ההחלטות העשויות להידרש לגביהם, עלה הצורך להבחין בין תחומים שבהם התחרות העיקרית היא בין קבוצת בזק לבין קבוצת הוט ובהן מתקיים בפועל מעין דואופול, לבין תחומים אחרים שבהם חברה מקבוצת בזק מצויה בתחרות עם מספר חברות. בתחומים שבהם ישנה תחרות עיקרית מול קבוצת הוט כאמור, נקבע כי על ראש הממשלה ושר התקשורת להימנע מלטפל בתחום זה בכללותו".
על נתניהו, שהתעקש מאוד לכהן כשר התקשורת (ובהסכמים הקואליציוניים חייב כל מפלגה להתחייב להסכמות לרפורמות שיבצע בתחום התקשורת בלי יכולת להתנגד להן), לקבל החלטות רבות במסגרת תפקידו - הנוגעות לחברת בזק כשבראשן הרפורמה המבנית בחברה. כעת, בשל החלטת היועץ המשפטי לממשלה - יימנע נתניהו מלהתעסק בנושאים אלו, והסמכויות הנוגעות לאותם עניינים יועברו לשר אחר.
נציין בעבר עלו טענות כי ראש הממשלה זוכה ליחס אוהד למדי בסיקורו באתר וואלה בו שולט אלוביץ' - וזאת בין היתר בשל הקשרים החברתיים בין השניים. הבדיקה של היועץ המשפטי לממשלה הגיעה לאחר כתבת תחקיר של גידי וייץ בהארץ על היחס המועדף לו זוכה נתניהו מצידו של אתר וואלה. בעקבות כך הגישה ח"כ זהבה גלאון בקשה לבחון האם נתניהו נמצא בניגוד עניינים במסגרת תפקידו כשר התקשורת, בשל הזיקה האישית שלו לאלוביץ'. 
קשה להתעלם מהמצב החדש שנוצר, בו פרט לעובדה כי שר התקשורת לא יוכל לעסוק בענייני קבוצת התקשורת הגדולה בישראל בשל קשרים חברתיים עם בעליה, גם שר האוצר, משה כחלון - בחר להמנע מלעסוק בענייני מתווה הגז, בשל קשריו עם קובי מימון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה