תקשורת ומדיה

הפיצ'ר של וואלה שמגיע למסנג'ר - ואמור להגדיל חשיפה לאתר

אחרי שהרשת החברתית פתחה את פלטפורמת המסנג'ר למפתחים, פיתחה IAGO "בוט" שיאפשר לקבל כתבות ישירות לאפליקציית המסרים האישית בפייסבוק. ובכלל - יותר ויותר גופי תקשורת מתבססים על הרשת
אלכסנדר כץ | 
הפיצ'ר החדש של וואלה (צילום צילום מסך)
גופי השידור הישראלים ממשיכים לאמץ יותר ויותר פיצ'רים על גבי הפלטפורמה של פייסבוק על מנת להגדיל את החשיפה. היום (יום ה') העלה וואלה אופציה חדשה במסגרתה הגולשים יוכלו לקבל עדכוני חדשות היישר לתיבת המסנג'ר שלהם בפייסבוק, על פי בחירת קטגוריות.
וואלה הוא גוף התקשורת הישראלי הראשון שמאמץ את הפיצ'ר הזה – או בשמו "בוט", שפיתחה חברת הסטארט-אפ הישראלית IAGO עבור האתר. הבוט מאפשר לגולשים לקבל כתבות על פי קטגוריות לבחירתם ישירות לאפליקציית המסרים של פייסבוק על ידי שליחת הודעות בשפה חופשית. עם הזמן ילמד הבוט את העדפות המשתמשים ויוכל להציע תוכן מותאם אישית לכל גולש.
פייסבוק הודיעה לאחרונה על פתיחת פלטפורמת המסנג'ר שלה למפתחים שיוכלו כעת ליצור בוטים עבור 900 מיליון המשתמשים בפלטפורמה. בוואלה "אימצו" את הבוט שאומץ לפני כן למשל על ידי CNN, שם הטמיעו את הפיצ'ר הזה שמגדיל את החשיפה לתכנים של גוף התקשורת.
"וואלה גאה להיות אתר התוכן הראשון בארץ שמאפשר לגולשים לקבל את התוכן העדכני ביותר ישירות למסנג'ר", מסר סמנכ"ל בכיר בוואלה, עידו אשד, "וואלה ימשיך להוביל ולהנגיש תוכן לגולשים בכל מקום ופלטפורמה בה הם נמצאים". רון לוינסון, מנכ"ל ומייסד IAGO הוסיף כי "הבוט החדש של וואלה הוא מהלך חלוצי בתחום הבוטים בישראל ששם את אתר וואלה בשורה אחת עם אתרי התוכן הגדולים בעולם דוגמת פורבס, CNN וטק-קראנץ' שהוציאו לאחרונה בוטים לפייסבוק".
באמצעות פייסבוק פועלים גופי התקשורת להגדיל את הטראפיק אליהם. השבוע פורסם באייס כי ערוץ 9 החל לעשות שימוש בפיצ'ר של שידורLIVE לטובת שידור מהדורת החדשות בפייסבוק, בנוסף לשידור החי של המהדורה בפלטפורמה הרגילה באפיק 9. מדובר על הסכם שנחתם עם פייסבוק שכולל רשימה של התניות - בין היתר איסור שידור מקבצי פרסומות על גבי הפלטפורמה של פייסבוק. באותם מקבצי פרסומות מגישת המהדורה משוחחת עם הצופים, שמפנים אליה שאלות על הפיד של השידור.
בוואלה גם עושים שימוש בפייסבוק LIVE כאשר הופעות שמתקיימות באולפן האתר משודרות בלייב גם בפייסבוק של וואלה. לדברי גורמים באתר, שידור כזה זוכה לבין עשרות למאות אלפי צפיות בפייסבוק.
ואולם השימוש ההולך וגובר בפלטפורמה של פייסבוק כדי להגביר את החשיפה, גם מעלה את השאלה לגבי עצמאותם של גופי התקשורת, והתלות שלהם בפייסבוק, שלעיתים משנה את תנאי השימוש, מה שעשוי לשנות את הטראפיק לאתרים, וכפועל יוצא – לפגוע בהכנסות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה