תקשורת ומדיה

שידור ברשת, הכנת פרופיל על ספורטאים: במכביה מתכוננים

לצד הסיכום עם 'רשת' לגבי שידור יום הפתיחה, ומגעים עם אחרים לגבי שידור המשחקים וטקס הנעילה, מערך היח"צ כבר מכין פרופילים על הספורטאים היהודים, כחלק משיווק המכביה בישראל

אלכסנדר כץ |  1
הוועדה המארגנת של אירועי המכביה, הגיעה להסכם עם הזכיינית רשת על פיו אירועי היום הראשון, כולל טקס הפתיחה בסופו של אותו יום, ישודרו בערוץ 2, כחלק משת"פ בין הצדדים בסיועה של בסיועה של חברת אג׳נדות.  הזכיינית תחל בשידורים מיוחדים עוד משעות הבוקר של 6 ביולי 2017, וישדרו את הטקס בשעות הערב באצטדיון טדי בירושלים. תהיה זו הפעם הראשונה שהמשחקים לא ישודרו בערוץ 1, שבאותה עת אמור כבר לפעול תחת תאגיד השידור הציבורי כאן, לאחר פירוקה של רשות השידור, ובזכות העברת השידורים, "האולימפיאדה היהודית" צפויה לקבל חשיפה ציבורית רבה יותר.
שיתוף הפעולה עם רשת כולל השתתפות של המכביה בחלק מהוצאות השידור, אולם לא בקניית תוכן מהזכיינית, כך בכל אופן לדברי מארגני המשחקים. בנוסף לרשת, גורמים אומרים כי ישנם מגעים עם ערוץ 10 לגבי שידור טקס הנעילה שיתקיים בארנה בבירה, ועם גופי שידור נוספים כדון חדשות 2 וערוץ הספורט לשידור טקס הסיום ומבזקי ספורט מיוחדים. ב-3 הגופים המוזכרים - ערוץ 10, חדשות 2 וערוץ הספורט, מכחישים קיומם של מגעים כאלה.
יו"ר המכביה, אמיר פלד אמר בשיחה עם אייס כי "הייתה פנייה שלנו לרשת ולערוץ 10, ו-2 הערוצים נתנו תשובה חיובית מתוך אמירה שאומרת שבמדינה שלנו - מרובת האירועים החדשותיים - אין אירועים שמשלבים ציונות ואהבת ישראל. גורמים אפילו אמרו לנו שזה מזכיר להם את מבחינת החשיבות את טקס הדלקת המשואות".
בוועדה המארגנת של המשחקים פועלים במטרה להביא את כל הספורטאים היהודיים שהגיעו לאולימפיאדת ריו, ובטח אלה שרשמו הצלחות, כמו למשל המתעמלת אלי רייזמן (שזכתה ב-5 מדליות במשחקים האולימפיים האחרונים – 1 מזהב) ואנתוני ארווין (2 מדליות זהב במשחקים האחרונים). ספורטאים כאלה, לצד סיפורים אישיים מרגשים, יהיו הקרקע לכל מערך יחסי הציבור של המשחקים, שמנוהל על ידי משרד יחסי הציבור גיל-עד תדמית ותקשורת באמצעות גלי זנדר ואמיר גלעד. מערך היח"צ כבר מכין פרופילים על הספורטאים, לקראת תחילת "שיווקם" לתקשורת הישראלית והיהודית ברחבי העולם. לגבי התקשורת הזרה הרגילה, ספק אם "המשחקים היהודיים" יעניינו אותה, אלא אם אלי רייזמן תעשה תרגיל מטורף למשל.
ובכלל, גם את המשחקים עצמם קשה למכור לשידור בישראל, משום שרוב הספורטאים אינם מן האליטה הספורטיבית במדינתם. ואולם, לדברי יו"ר המכביה פלד, "יש ענפים, כולל אייס-הוקי שיהיו משודרים, כי הם ייצרו הרבה עניין. אני מניח שיש ענפים אחרים פחות מעניינים לשידור אונליין, וייקחו אותן לפינות הספורט בטלוויזיה".
כפי שכבר פורסם באייס לפני מספר חודשים, המכביה הקצתה כ-5.5 מיליון שקלים לטובת תקציב השיווק והפרסום של האירוע, ולצד משרד יחסי גיל-עד תדמית ותקשורת, נשכרו שירותיהם של משרד בריקמן שינהל את מערך הפרסום, ושל חברת DICE marketing שתנהל את המערך הדיגיטלי של המכביה ותיתן שירותי סטודיו. בנוף ל-5.5 מיליון שקלים, הרשויות המקומיות ישקיעו עוד כ-4 מיליון שקלים בפרסום לתחרויות שיתקיימו בתחומן. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אלי ריסמן ספורטאית מוכשרת ומתוקה אמיתית (ל"ת)
    בר 10/2016/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור