תקשורת ומדיה

יועצו לשעבר של נתניהו: "התגובה נגד דיין לא ראויה, אבל יעילה"

כך אמר רוני רימון לשאלת התקלה של יובל קרני, עם פתיחת כנס אילת לעיתונות. דובר נתניהו לשעבר גידי שמרלינג: "תחקירים כאלה יוצרים הרבה אמוציות אצל מי שעומד במרכזם"
אלכסנדר כץ |  4
רוני רמון (צילום אלכסנדר כץ)
כנס אילת לעיתונות נפתח – איך לא – בתכנית עובדה של אילנה דיין, ובעיקר בתגובתו של ראש הממשלה נתניהו, שהוקראה על ידי דיין. למרות שם הפאנל – 'סוף עידן ההודעה לעיתונות', ניצל מנחה הפאנל יובל קרני מידיעות אחרונות, את העובדה שבין המשתתפים נמצאים שניים שעבדו בעבר עם נתניהו, כדי לסטות מנושא המפגש – ולצלול לסוגיית התגובה נגד דיין, שטלטלה את עולם התקשורת הישראלי.
הראשון הוא רוני רימון, שהיה יועצו של נתניהו בקמפיין 2009, אז ניצח את ציפי לבני. "יש הבדל עצום בין 2 מושגים ואני חושב שאנשים מתבלבלים ביניהם", פתח רימון את דבריו. "א', האם תגובת יועצי ראש הממשלה הייתה מעשה ראוי, ו-ב', האם זה היה מבחינתו מעשה נכון? המעשה בעיניי לא ראוי. זה מעשה חסר תקדים, מי שעשה את המעשה – לא עשה מעשה ראוי. זה לא היה ממלכתי, זה לא דבר שאמור לעשות, זה לא היה בסטייל. אבל זה באשר למעשה עצמו".
"השאלה השנייה האם מבחינתו של ראש הממשלה – האם היה המעשה הנכון לעשות, ופה אני חושב שברטרוספקטיבה - זה היה מעשה נכון ויעיל מבחינתו, כי נתניהו פונה אל מה שהוא מכנה הבסיס שלו, שזה אומר הקולות שהצביעו עבורו בבחירות האחרונות. הוא מכוון לקהלים האלה, שלא אוהבים את התקשורת בלשון המעטה, וכל מי שהתקשורת תוקפת אותו, צריך לתקוף את התקשורת בחזרה, ולכן זה היה מעשה נכון".
לדבריו, "אני חושב שאילנה דיין לא התכוונה לזה, אבל אני חושב שהיא עשתה מעשה גאוני. בשנת 2009 היינו במלחמת עופרת יצוקה, ומערכת 'עובדה' החליטה לראיין בשטח בדרום ליד שדרות, את 3 המעומדים העיקריים לבחירות, בנפרד. נתניהו אמר לי - 'אני לא רוצה את זה'. אמרתי לו שזה לא יכול להיות שרק ציפי לבני ואהוד ברק יתראיינו. נפגשתי עם דיין פעמיים בעקבות כך ומסתבר שהיה ביניהם משהו רע מלפני 10 שנים. אבל אז גיליתי שהאינטגריטי שלה זה הדבר הכי חשוב עבורה - היא רוצה להיות חדה, אבל הוגנת. אז אני מעריך שבמקרה הזה, 2 הצדדים פעלו מתוך הלב ולא מתוך אסטרטגיה. אנשיו של ראש ממשלה אמרו – 'נכנסים בנו אז נכסח אותם עכשיו. ואילנה דיין אמרה לעצמה: 'אני אהיה הוגנת, אני אישית אקרא את כל המילים האיומות ונוראיות שלהם".
דובר עיריית תל אביב גידי שמרלינג, שהיה ראש מערך ההסברה של נתניהו עד לפני 4 שנים, היה יותר ממלכתי: "התגובה הייתה מעניינת. למי שבקיא, התחקיר לא חידש הרבה, ואני חושב שאילנה זיהתה שהתגובה תעשה את הסיפור. אני לא חושב שהתגובה הייתה חריגה ביחס לתקופה האחרונה, בטח ביחס לתגובה לעיתון הארץ (על התחקיר של גידי וייץ ונתי טוקר, א"כ). השוני הוא שהתגובות לא היו בפרונט שלהכתבה, וזה החידוש הפעם – שזה כן היה בפרונט".
כששמרלינג נשאל האם הוא הגיב בצורה כזו בעבר, ענה: "אני חושב שלא היו תגובות כאלה בעבר, ובשביל זה צריך להיות לשכה. צריך להבין שתחקירים כאלה יוצרים הרבה מאד אמוציות אצל מי שעומד במוקד התחקיר, פוליטיקאים, ראש עיר, הכל. לכן צריך לשכה כדי שתדע כיצד לפעול".
דובר נמל אשדוד יגאל בן זיקרי אמר: "אני ממש נדהמתי מהתגובה הזאת. א', מדברים על מאסטר בתקשורת ויש תחושה שהוא לא פסח על שום טעות בתקשורת. לא היו לו שום עובדות להביא, אני חושב שאילנה דיין פעלה בתצורה הכי נכונה שאפשר לעשות – בצורה קלה, הקריאה את הכל, והגחיכה את הכל".
"אבל כולם דיברנו על התגובה, לא על התחקיר", הקשה עליו קרני, ובן זיקרי ענה: "ושם הטעות שלו".
ולשאלה מה היה עושה אם היה נדרש לכתוב כזו תגובה, ענה: "הייתי נלחם עם בעל הבית שלי, ומפעיל את כל האמצעים למנוע תגובה כזאת".
גם דוברת התעשייה האווירית אליענה פישלר חשבה שמדובר היה בתגובה רעה. "אני לא מזהה שום טביעת אצבע של יועץ תקשורת מקצועי שהיה מוכן להיות חתום על זה", אמרה. "נראה לי שזו החלטה מלמעלה, ונראה לי שלאילנה דיין לא הייתה אפשרות לעשות משהו אחר. היא שיחקה אותה".
מגיש החדשות של רדיו אמצע הדרך 90FM, בועז אורגד: "ברור לי שנתניהו פעל נכון מבחינתו, שאמר שהיא (דיין, א"כ) שמאלנית, כי זה ישרת אותו פוליטית. לצערי העיתונאים לא מבינים את זה, הם חיים בבועה התל אביבית, והם לא מבינים שגברת כהן מחדרה אומרת – 'כן, ביבי צודק, אילנה דיין שמאלנית'".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הלכו העצים למשוך עליהם מלך
    שלמה מוחמד 11/2016/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המלך מת יחי המלכה החדשה המלכה שרה שיר שמייח
    סגור
  • 2.
    לא ראויה, לא נכונה ולא עניינית
    רוני רימות 11/2016/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה עמוד של אנשי תקשורת עם חשיבה עצמאית. לקרוא לאילנה דיין "השמאל הקיצוני" משרת רק את מצביעי נתניהו ולא את האמת. כנראה שגם מר רימון נשבע אמונים לנתניהו ורק אחרי זה לכל דבר אחר.
    סגור
  • 1.
    נתניהו שיחק אותה בגדול. חשף את המסכה מהשמואלנית דיים (ל"ת)
    הם מפחדים 11/2016/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • תגובת ביבי לאילנה דיין
    יעלי 12/2016/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למעשה ביבי לא ענה על שום בעיה שהועלתה בתחקיר. אלא התגונן בהתקפה אידיוטית על אילנה דייו. לא מכובד. לא אינטלגנטי ולא מוסיף לו שום נקודות. אבל שונאי השמאל מתים על תגובה מעין זו
    סגור