תקשורת ומדיה

קבלו את זוכי אות אומ"ץ: אלרואי, בר-אלי, פישביין ורביד

האות שניתן לאנשים "שפעלו באומץ לב כנגד גילויי שחיתות ולמען חברה צודקת", יוענק ל-4 עיתונאים ובסך הכל ל-9 אנשים, בהם גם נשיא העליון לשעבר אהרון ברק 
אלכסנדר כץ |  5
יגאל רביד (צילום: סיגל נפתלי קסל) (צילום סיגל נפתלי קסל)
תנועת אומ"ץ הודיעה הבוקר (יום ד') על זוכי אות אומ"ץ לשנת 2016, וברשימה מספר עיתונאים. אומ"ץ, הפועלת למען מינהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, תעניק את אות אומ"ץ זו הפעם ה-13, ל-9 נשים וגברים "שפעלו באומץ לב כנגד גילויי שחיתות ולמען חברה צודקת יותר במדינת ישראל". האות יוענק בטקס שיתקיים ב-5 בדצמבר.
ברשימת הזוכים נמצאת הילה אלרואי, ראש דסק בריאות בחדשות 10. היא תקבל את האות "על התמדתה ארוכת השנים בחשיפת עוולות ומחדלים ועל קריסת מערכת הבריאות הציבורית, על דיווחיה המקצועיים וביקורתה המתמשכת על כך שמדינת ישראל איננה לוקחת אחריות על בריאות הציבור".
זוכה נוסף הוא אבי בר-אלי, כתב תחום אנרגיה ותשתיות בעיתון הכלכלי TheMarker. נימוקי קבלת האות: "תרומתו החשובה ביותר, לדעת חברי 'ועדת האות' באה לידי ביטוי הן בהכתבת סדר יום ציבורי ותקשורתי חדש, ביחס לתחום התשתיות ולמודעות הולכת וגוברת – הן מבחינה ציבורית והן מבחינה צרכנית, והן בהצבת זרקור וזריקת אלומת אור חזקה על 'החור השחור' ועל גילוי הנעשה בחברות הממשלתיות בכלל ומונופולים תשתיתיים בפרט".
אחת ממייסדות המקום הכי חם בגיהנום, העיתונאית עינת פישביין, שגם כותבת בו, תקבל את האות "על מלחמתה העקבית והעיקשת נגד כל ביטויי גזענות ושמירת כבודם וחירותם של חלשי החברה, על דבקותה ארוכת השנים בעקרונות שוויון וצדק חברתי, ועל נכונותה לקרוא תיגר פומבי ולבקר את השלטון על מעשי עוול ואיוולת".
ואילו איש רשות השידור הוותיק יגאל רביד, יקבל את האות על "יוזמתו המבורכת לחשיפת שחיתויות במקום עבודתו, על אומץ ליבו לעבוד ב'סביבת עבודה' עוינת ומתנכלת, ועל חלקו המכריע בתהליך הבראת השידור הציבורי".
זוכים נוספים באות: נשיא בית המשפט העליון בדימוס פרופ' אהרן ברק שיקבל את אות המופת לזכר אריה אבנרי ז"ל; הרב יחיאל אקשטיין, נשיא ומייסד הקרן לידידות; השופטת בדימוס הילה גרסטל, לשעבר נציבת הביקורת על מערך התביעה; איציק זקשבסקי, חושף שחיתות בחברת חשמל; וח"כ איציק שמולי – על הפעילות החברתית שלו.
יו"ר תנועת אומ"ץ מעוזיה סגל, מסר כי "האות בא לציין ולחזק את מי שתנועת אומ"ץ רואה כאדם או גוף שפועל למען קידומן וטיפוחן של אוכלוסיות חלשות ומעוטות יכולת, שעומד על משמר המנהל התקין ושלטון החוק או למי שפועל בנחישות כנגד שחיתות ציבורית, בכל רמה שהיא".
יו"ר ועדת האות, רן כוחן, הוסיף כי "אנו נתקלים בקושי מתמשך לקבל המלצות הציבור על שרים וחברי כנסת שיהיו הראויים לקבל את 'האות'. עובדה זו אינה מבשרת טובות ומעידה, כנראה, על האופן שבו נתפסים 'פוליטיקאים' במדינת ישראל".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    פרס אומ״צ לרביד קוריוז, מה הוא חשף בחייו?
    מטריה אווירית 11/2016/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כל עובד שמועסק בסביבת עבודה לא אוהדת היה מקבל את הפרס, היה צורך לשכור את בניני האומה. מי פגע בנשים עובדות הטלויזיה דיבר איתן בגסות רוח והתאנה להן? איך יסביר מבקר המדינה את הסיבה לכך שהעניק לרביד הגנה, ובעיקר מה דעתו של השופט הדגול על מתן אות למי שהשפיל ופגע בנשים? רביד הוא הרודף ולא הנרדף. הנשים המוטרדות ראויות לפרס ולא המטריד, לתשומת ליבכם עסקנים קטנים באומ״ץ.
    סגור
  • 4.
    יושב בבית ומטקבק ועוד מקבל משכורת (ל"ת)
    נסטלבאום 11/2016/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    בהידום כלי השיר גם עכוז מפח יחשב זמיר
    נושא המטריה 11/2016/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הוא חשף בדיוק? את גודל המטריה ? מקווה שלא נשאר לו פצע בתחת, כי כשהוא ישב זה יכאב לו מאד מאד. השאלה היא האם גם הידית של המטרייה נכנסה עמוק כשנפתחה המטריה? האם גם המבקר יודע ומרגיש......
    סגור
  • 2.
    בהידום כלי השיר גם רביד יחשב זמיר (ל"ת)
    ארי 11/2016/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    יגאל רביד - אוהבים אותך !
    ראוי 11/2016/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הזליגים והנסטלבאמים מתהפכים בקרבם....
    סגור