תקשורת ומדיה

היוטיובר המצליח בעולם נחתך מדיסני - נחשף כאנטישמי

עד לאחרונה פליקס קיילברג השבדי היה על פסגת העולם, אך חשיפה של 9 סרטים שמאחוריהם הוא עומד גילו כי השבדי מחזיק בדעות אנטישמיות מובהקות. במקרה אחד שילם לאנשים שיחזיקו שלט עם הכיתוב "מוות לכל היהודים"
משה בנימין |  1
משרדי גוגל בניו-יורק (צילום: אלכסהדר כץ) (צילום מערכת אייס)
לא בטוח שאתם מכירים את השם פליקס קיילברג המכונה PewDiePie, אבל מדובר ביוטיובר המצליח והמפורסם בעולם שמונה הצפיות בסרטונים שהעלה ליוטיוב עומד על 14.7 מיליארד, לצד 53 מיליון עוקבים בערוץ הווידאו שלו.
עד לאחרונה קיילברג השבדי היה על פסגת העולם, אך חשיפה של 9 סרטים שמאחוריהם הוא עומד גילו כי השבדי בן ה-27 מתייחס לשואת היהודים בקלות דעת, במקרה הטוב, ובמקרה הרע מחזיק בדעות אנטישמיות מובהקות כנגד יהודים. במקרה אחד נחשף כי קיילברג שילם מכספו לשני אנשים ממוצא הודי כדי שיחזיקו שלט שעליו כתוב Death to all jews - מוות לכל היהודים. מאוחר יותר טענו השניים כי לא היו מודעים למשמעות הטקסט על השלט. במקרה נוסף העלה קיילברג סרטון שבו נראית דמותו של ישו אומרת: Hitler did absolutely" nothing wrong" - היטלר לא עשה שום דבר שאסור. 
על פי העיתון Wall street journal - דיסני ששיתפה פעולה עם קיילברג הודיעה כי היא מפסיקה את ההתקשרות איתו לאחר שהלך רחוק מדי והעלה סרטונים שאינם הולמים. קיילברג בתגובה ניסה להסביר את מעשיו ואמר, כי איננו תומך בביטויי שנאה. לטענתו התוכן מיועד לבידור ואינו נוצר ממניעים פוליטיים. עם זאת ציין קיילברג כי הוא מבין שהתכנים שהועלו היו פוגעניים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איזה מזל שהוא הבין שהתכנים שהועלו היו פוגעניים.
    אבי 02/2017/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עושה רושם שהבחור מאוד "אינליגנט" חחחחחחחחחח
    סגור