תקשורת ומדיה

בתאגיד מתנגדים להסכם - ופונים לעזרת היועמ"ש והמבקר

אחרי המתווה שהתגבש בין נתניהו לכחלון על פיו התאגיד כבר לא יעסוק בנושאי חדשות ואקטואליה, פרסמה מועצת התאגיד הודעת התנגדות למהלך שמעקר אותה מתוכן משמעותי
אלכסנדר כץ | 
גיל עומר ואלדד קובלנץ, מראשי תאגיד השידור הציבורי בהקמה כאן (צילום איציק הררי, דוברות הכנסת)
מועצת תאגיד השידור הציבורי בהקמה כאן, מפרסם לפני דקות אחדות (יום ה') הודעה המביעה את התנגדותו להסכם בין שר האוצר משה כחלון לראש הממשלה בנימין נתניהו, שקובעת כי יופקע מן התאגיד כל האחריות על נושאי חדשות ואקטואליה, וכי לטובת זאת יוקם תאגיד נוסף שיפעל לא בכפוף לתאגיד השידור.
"משמעות המתווה הינה הקמת גוף מפוצל שלא יכול לאחד משאבים בצורה יעילה וחסכונית כפי שתוכנן ושהתוצאה שלו הינה זריקת כספי ציבור לשווא", נמסר בהודעה. "מועצת התאגיד תגן על העיתונאים ואנשי החדשות המצוינים של תאגיד כאן, אשר עזבו מקומות עבודה והתייצבו לדגל על מנת להביא שידור ציבורי איכותי, פלורליסטי ועצמאי לאזרחי ישראל, כדי לשמור על זכויותיהם ועצמאותם".
עוד קראו אנשי התאגיד "לשומרי הסף, היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה, להגן על האינטרס הציבורי ועל זכויות העובדים".
גם ארגון העיתונאים ו-ועד עובדי התאגיד מתנגד למהלך, והודיע כי יקיים הפגנה כבר היום מול בניין קריית הממשלה בתל אביב, במהלך מסיבת העיתונאים שיקיים שר האוצר כחלון בנושא התאגיד, "כדי למחות נגד הניסיונות המושחתים של הממשלה להשתלט על העיתונות החופשית בישראל ועל השידור הציבורי בפרט, תוך זלזול במאות מילוני שקלים של כספי ציבור והתעללות מתמשכת ביותר מ-1,000 עובדים בתאגיד וברשות השידור". בהודעה נמסר כי "אנו קוראים לעיתונאים, יוצרים, ארגונים חברתיים וכל אזרח שאכפת לו להצטרף אלינו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה