תקשורת ומדיה

צ'רלטון תוכל להעלות עוד 2 ערוצי ספורט - ללא שינוי במחיר

שנה לאחר שהגישה את הבקשה, אישרה מועצת הכבלים והלוויין לצ'רלטון באמצעות HOT ו-yes, להעלות לאוויר את ערוצים ספורט 3 וספורט 4
אלכסנדר כץ |  2
מועצת הכבלים והלווין אישרה ל-HOT ול-yes להעלות 2 ערוצי ספורט נוספים של צ'רלטון, ספורט 3 וספורט 4, אבל ללא שינוי במחיר המנוי. את הבקשה הגישה לפני כמעט שנה  צ'רלטון, שגיששה בנושא במשך חודשים, כפי שנחשף באייס בחודש מארס 2015. 
ההתניה של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין היא שמי שכיום מנוי על חבילת ערוצי ספורט 1 ו-2 של צ'רלטון יקבל את 2 הערוצים הנוספים ללא תוספת תשלום, על פי הבקשה שהוגשה למועצה על ידי בעלי הרישיונות לשידורים HOT ו-yes. 
הבקשה להוספת ערוצים הוגשה בין השאר, בטענה כי קיימים כיום תכני ספורט מצולמים של שידורים חיים על המדף, שאינם מוצאים מקום לשידור במסגרת הערוצים הקיימים. בקיץ אשתקד אישרה המועצה עקרונית את העלאת 2 הערוצים הנוספים בתנאי שלא יפגעו צופי המנויים הקיימים, ואכן נוכח התחייבות HOT ו-yes להעניק את הערוצים החדשים ללא תוספת תשלום למנויים על חבילת הערוצים הקיימים - הוחלט לאשר את הבקשה.
החברות גם טענו בפני יו"ר המועצה כי הערוצים החדשים אמורים לעלות בקרוב בפלטפורמת הטלוויזיה של חברת סלקום שאינה כפופה לפיקוח רגולטורי כלל בשל אי-עדכון חוק התקשורת. אם הערוצים היו עולים רק בחברת סלקום ללא אישורם בחברות  HOT ו-yes, משמעות הדבר הייתה יצירת תוכן בלעדי דה-פקטו בתחום שידורי הספורט, בניגוד למדיניותה ארוכת השנים של המועצה תוך חשש לפגיעה בציבור הצרכנים. 
ממועצת הכבלים והלוויין נמסר כי "הערוצים החדשים אושרו כאמור מאחר ואין בהעלאתם כדי לפגוע בצופי החבילה הקיימת שיקבלו אותם ללא תשלום נוסף. נוכח טענות החברות על החשש מפני עליית הערוצים רק בסלקום, שבה וקוראת יו"ר המועצה לרשות המחוקקת לתקן את חוק התקשורת כך שכל המשדרים בתחום יהיו תחת רגולציה תוך ניטרליות טכנולוגית, בהתאם למסקנות ועדת פילבר".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אכן, אז ספורט 1 יעבור ל-51, ספורט 4 - 54, אבל ספורט 3 יהיה ב- 52 וספורט 2 ב- 53?!
    סלי סבג 04/2017/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יורוספורט יעבור ל-59, טרייס אכן ייזרק לסוף העולם עם ערוץ האופנועים, ערוץ 70. זה מפתיע כי לאחד מבעלי הוט (הצרפתי ההוא) יש אחוזים בטרייס, זאת הסיבה בכלל שהערוץ הזה הגיע לארץ, אז לתקוע אותו שם?
    סגור
  • 1.
    מצוין. יקבלו כנראה את אפיקים 51 ו-52, יורוספורט וטרייס
    סלי סבג 04/2017/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יזרקו לסביבות סוף הסיקסטיז איפה שאקסטרים. עם 4 ערוצים צ'רלטון מוחצת את ערוץ הספורט המביך סופית.
    סגור