תקשורת ומדיה

בניגוד לעמדת המשטרה: בכירי 'הפלס' שוחררו למעצר בית

לאחר 8 ימי מעצר, קיבל המחוזי את ערעורם של עורך הפלס נתי גרוסמן והמנכ"ל שמוליק אלישיב, ושחרר אותם למעצר בית. המשטרה ביקשה לערער לעליון - ונדחתה
אלכסנדר כץ | 
משרדי עיתון הפלס בירושלים (צילום: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ))
בית המשפט המחוזי בלוד שחרר היום (יום ד') את בכירי עיתון הפלס, העורך נתי גרוסמן והמנכ"ל שמוליק אלישיב, למעצר בית עד יום שלישי הבא. החלטה זו התקבלה לאחר הגשת ערעור מצד העצורים - שמעצרם הוארך ביום חמישי שעבר בבית משפט השלום בראשון לציון ב-7 ימים. 
המשטרה ביקשה לערער על החלטת המחוזי לבית המשפט העליון, ואולם בקשה זו לא התקבלה על ידי בית המשפט. 
תחילה ביקשה המשטרה להורות על עיכוב ביצוע כדי שיתאפשר לו לערער לבית המשפט העליון אולם שופט בית המשפט בלוד דחה את הבקשה.
גרוסמן ואלישיב נעצרו ביום שלישי שעבר יחד עם עוד 26 עובדים ומקורבים לעיתון ול"פלג הירושלמי" בחשד להטרדת בכירים במגזר הפרטי ובחברות ממשלתיות, משום שבחרו לא לפרסם בעיתון סובל מאז הקמתו לפני כ-4 שנים מחרם מודעות. מרבית העצורים שוחררו כבר באותו יום. המעצרים ביום שלישי לפנות בוקר בקרב אנשי העיתון המזוהה עם הפלג הירושלמי של הרב שמואל אוירבך, הגיעו כשנתיים לאחר גל המעצרים הראשון - אז נעצרו 32 איש, ונגד חלקם, בהם מי שניהל את קו המאבק, אברהם טריגר, הוגשו כתבי אישום. טריגר נעצר גם הפעם - ועודנו יושב במעצר.
העצורים בפעם הזו, כמו בפעם הקודמת, חשודים כי הטרידו בכירים במשק הישראלי, בהם מנכ"לים של חברות מסחריות, סמנכ"לי שיווק, ובכירים בשוק הפרסום, ב"גל" של צלצולים לאורך כל שעות היום והלילה, בדרישה שיפרסמו בעיתון הפלס. הפרשה נחשפה לראשונה לפני כשנתיים באתר אייס. במשטרה אומרים כי בין החברות הנסחטות היו לפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתית האחראית על הפרסטום של משרדי הממשלה ויחידות הסמך), משרד הפנים, קוקה קולה, שופרסל, שטראוס, תנובה ועוד. החקירה הנוכחית נפתחה לאחר שהתקבלו עשרות תלונות במשטרה של בכירים במשק שטענו כי הם מוטרדים יומם וליל. התלונות רוכזו במשטרת ירושלים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה