תקשורת ומדיה

הפרינט מת, וה-TV? כ-77 סנט מכל דולר יופנה לפרסום בדיגיטל

מדוח של חברת המדיה GroupM מקבוצת WPP, עולה כי תחום הדיגיטל עקף את הטלוויזיה ב-10 מדינות וצפוי לעשות זאת בעוד 5 מדינות השנה, בהן צרפת וגרמניה 
משה בנימין | 
groupm (צילום יח"צ)
כמדי שנה (מאז 2007) חברת המדיה GroupM, מקבוצת הפרסום הגדולה בעולם WPP, מפרסמת את סקירת הדיגיטל השנתית שלה תחת השם Interaction. הסקירה שמתארת את תמונת המצב בדיגיטל, בתעשיית הפרסום העולמית, כוללת גם את התחזית השנתית של GroupM לסקטור זה - תחזית שמתוקף מעמדה של החברה זוכה לפרסום רב.
הדו"ח המעמיק מציג תובנות ומסמן מגמות וטרנדים בקרב מספר מישורים הנוגעים לתחום הדיגיטל, ביניהם: AI - בינה מלאכותית, AR ו-VR - מציאות רבודה ומציאות וירטואלית, וידאו, תמחור מדיה, טלוויזיה ועתידה, אודיו והדואופול הדיגיטלי ששולט בשוק העולמי -  גוגל ופייסבוק, תרמיות בפרסום, פייק ניוז, חוסמי פרסומות ועוד. 
77% מכל הכסף החדש בפרסום - לדיגיטל
בשורה התחתונה GroupM חוזה צמיחה בהוצאה לדיגיטל ב-46 מדינות עם הערכה ש-77 סנט מכל דולר בהוצאה חדשה לפרסום יופנה לדיגיטל. הדו"ח מציין כי תחום הדיגיטל עקף את הטלוויזיה ב-10 מדינות (אוסטרליה, קנדה, סין, דנמרק, פינלנד, הולנד, ניו זילנד, נורווגיה, שבדיה, בריטניה) וצפוי לעשות זאת בעוד 5 מדינות השנה: צרפת, גרמניה, אירלנד, הונג קונג וטייוואן.   
עם זאת בסיכום עולמי של נתוני המדיה, המחקר של GroupM מעלה שהטלוויזיה היא עדיין אמצעי המדיה המוביל בעולם. נתח הטלוויזיה ב-2016 עמד על 42% ולפי ההערכות הוא צפוי לאבד כאחוז ב-2017 ל-41%. הבטן הרכה של הטלוויזיה על פי המחקר הוא קהל היעד בגילאי 16-24 אותם הטלוויזיה מאבדת באופן עקבי. 
2 ענקיות הדיגיטל - פייסבוק וגוגל שולטות בשוק העולמי כשם שהן עושות בשוק הישראלי. על פי הסקירה, 2 החברות הן הנהנות המרכזיות מרובה של הצמיחה בשוק הדיגיטל העולמי. הדו"ח מציין כי ב-2017 סנאפצ'ט ואמאזון צפויות להוות יריבים שעשויים לנגוס בנתח השוק של גוגל ופייסבוק, כמו גם 3 הענקיות הסיניות: Baidu, Alibaba ו-Tencent שצפויות להרחיב את חדירתן לשווקי המערב.
בתחום ה-ecommerce צופה GroupM עלייה של 18% בהוצאת צרכנים, בסכום כולל של למעלה מ-2.205 טריליון דולר. בממוצע הצפי הוא הוצאה של כ-869 דולר על רכישה באונליין לכל אזרח אמריקאי. המובילים ברכישה באונליין הם הבריטים עם הוצאה ממוצעת של 4,000 דולר לאדם בשנה - רמז עבה לכל מי שמשווק את מרכולתו ברשת ומנסה לפנות ללקוחות מכל העולם.
גם ארה"ב נפלה - הדיגיטל עובר לראשונה את הטלוויזיה
סקירה נוספת שמחזקת את הדו"ח של GroupM, ונעשתה על ידי PricewaterhouseCoopers עבור ארגון הדיגיטל האמריקאי מעלה כי ההוצאה לדיגיטל בשוק האמריקאי זינקה ב-22% ל-72.5 מיליארד דולר ב-2016 לעומת 59.6 מיליארד ב-2015. שתי אבני דרך חשובות צוינו בסקירה זו: לראשונה תחום המובייל עבר את הדסקטופ בדיגיטל ובנוסף, דרמטי יותר, תחום הדיגיטל כולו עבר את ההוצאה לפרסום בטלוויזיה שריכזה בידיה הוצאה של 71.3 מיליארד דולר.
הסקטור הדיגיטלי המוביל שמשך את התחום למעלה הוא הוידאו עם עלייה של 53% ל-9.1 מיליארד דולר ב-2016. בתחום המובייל העלייה בוידאו אף הייתה חדה יותר באופן קיצוני, עם עלייה של 145% ל-4.2 מיליארד דולר. 

תגיות WPP | דיגיטל
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה