מדיה

אין TV? אז דיגיטל: תכני 'כאן' לחג זכו ל-2.5 מיליון חשיפות

לאחר דחיית ההשקה בשבועיים, כאן נותר עם תכניים יעודיים ליום הזיכרון והעצמאות, והחליט להעלות עשרות סרטונים ופודקסטים לדיגיטל. 'היהודים באים' רשמו כ-60 אלף צפיות, תכנים אחרים זכו לחשיפה של עשרות אלפים
אלכסנדר כץ |  4
ספיישל 'היהודים באים' ששודר בדיגיטל של 'כאן' (צילום מסך תאגיד השידור כאן)
במשך חודשים התכוננו בתאגיד השידור הציבורי כאן ליום תחילת שידורי הטלוויזיה והרדיו - 30 באפריל, ובשל היום המיוחד שנפל בתאריך זה, ערב יום הזיכרון, הכינו לוחות שידורים מיוחדים לציון היום וליום העצמאות יממה לאחר מכן.
ואולם ההחלטה ברגע האחרון של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר הבנות עם שר האוצר משה כחלון לדחות את תחילת פעולת התאגיד ביותר משבועיים, ל-15 במאי, טרף את התכניות של התאגיד, והותיר את מחלקת התכניות עם תכנים מצולמים ומופקים, אבל בלי פלטפורמה לשדר אותם.
בכאן בחרו להעלות את התכנים בכל הנכסים הדיגיטליים שלו - אתר אינטרנט, יוטיוב, רשתות חברתיות ופודקאסטים. התאגיד, שפועל בדיגיטל כבר מספר חודשים וזוכה לחשיפה גדולה בפלטפורמות אלה, רשם הצלחה גדולה בימים האחרונים עם כ-2.5 מיליון חשיפות מצטברות של כל התכנים, כך נודע לאייס.
חטיבת הדיגיטל של כאן, הנקראת 'כאן דיגיטל', העלתה 28 סרטונים בדפי הפייסבוק - 16 סרטונים ליום הזיכרון ו-12 ליום העצמאות. כמו כן הועלו 12 סרטונים ליוטיוב, כולל 2 תכניות מלאות שהיו מיועדות לפתיחת השידורים בטלוויזיה; הדינוזאורים וספיישל יום העצמאות של היהודים באים, שעונתה החדשה תשודר בהמשך השנה בערוץ כאן 11.
 'הדינוזאורים' ליום העצמאות

כמו כן שודרו 21 פודקאסטים יעודים לציון המועדים, מתוכם 18 ליום הזיכרון ו-3 ליום העצמאות. ברדיו הדיגיטלי הושמע לוח שידורים מיוחד ליום הזיכרון.
סך החשיפה לשלל מוצרי התוכן היעודים עומד כאמור על יותר מ-2.5 מיליון, כאשר החשיפה ל-2 הימים – יום הזיכרון עם 1.2 מיליון חשיפות, ו-1.3 מיליון חשיפות לתכני יום העצמאות.
בין התכנים הנצפים ביותר בימים אלה ניתן לציין את הסרטון מעורר המחלוקת בשאלה "האם חרדים מציינים את יום העצמאות", עם חשיפה של למעלה מ-500 אלף איש בפייסבוק וביוטיוב; סרטון מצויר על נפילתו של אורי גרוסמן כחלק מפרויקט 'פנים. יום. זכרון' של בית אביחי; וכאן שיר "אין הוא" של המשורר גיורא פישר על בנו שנפל, כאשר הסרטון עלה בפייסבוק, ביוטיוב וכראיון בפודקאסט.
כמו כן, תכניות הספיישל של יום העצמאות 'הדינוזאורים' זכה לכ-60 אלף צפיות, והספיישל של 'היהודים באים' עם 59 אלף צפיות בפייסבוק וביוטיוב של כאן, לא כולל צפיות באתרים ודפים אחרים בהם הם קודמו.

 פרק הספיישל של היהודים באים
יש לזכור כי מדובר בנתונים לא סופיים של צפייה, שבאופן טבעי הולכים וגדלים. כמו כן מדובר על תכנים שאינם מיועדים לדיגיטל, אלא לפלטפורמה טלוויזיונית למשל, אבל הצליחו לרשום נתונים נאים למרות שלא הותאמו לדיגיטל. חשוב להדגיש - נתוני הצפייה לתוכניות המלאות אינם סופיים, עם זאת מרשימים ביחס לעובדה כי מדובר במוצר טלוויזיוני מובהק שלא עבר התאמה לדיגיטל.
כזכור, השבוע שעבר הצביעה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית על דחיית הקמת התאגיד ל-15 במאי, וזאת כדי לאפשר להפריד את חטיבת החדשות מ'כאן' - ולהקים תאגיד חדשות נפרד. היום הממשלה הצביעה בהליך בזק על הפרדת החדשות, ומחר הכנסת תדון בקריאה ראשונה בתיקון להצעת חוק השידור הציבורי, במסגרתו יוקמו 2 תאגידים - רגיל וחדשות.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    60 אלף צופים זו חרפה
    מבין בדיגיטל 04/05/2017 11:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביחס לכסף שהושקע בתוכנית זה נתון מביך. כל מערכון רשת שמכבד את עצמו מביא 100 - 300 אלף צפיות. שלא לדבר על התותחים הכבדים שמביאים מיליון ומעלה. זה השינוי הגדול שהביא התאגיד? את אותם התכנים בדיוק שהיו בערוץ 1?
    סגור
  • 1.
    תת רמה ,תחזירו ומהר את ערוץ 1 (ל"ת)
    יאיר 03/05/2017 20:44
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • התחלנו (ל"ת)
    אבנר 04/05/2017 10:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מה תת רמה? וערוץ 1 עדיין פועל (ל"ת)
    אייל 04/05/2017 09:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור