מדיה

"בוקרשט": הרשת מתפוצצת - חדשות 2 סופגת ביקורת קשה

200 תלונות התקבלו ברשות ה-2 בעקבות הכתבה ב'אולפן שישי'. Vigo מגלה כי עד כה פורסמו 15 אלף פוסטים בנושא, עם ביקורת קשה על חדשות 2 וניצול נשים בכלל. האם "התחקיר" יפגע באמינות הגולשים בחדשות 2?
אלכסנדר כץ | 
הרווקים הישראלים מגיעים לחגוג בבוקרשט, בכתבה של אולפן שישי (צילום מסך: חדשות 2)
פרשת הכתבה על מסיבות הרווקים של הישראלים בבוקרשט, הולכת ותופסת תאוצה ברשתות החברתיות ומגיעה לממדים גדולים במונחי הרשת הישראלית. מבדיקה של חברת הניטור ברשת Vigo עבור אייס, עולה כי מאז שהחל הסיפור להתגלגל ברשת לאחר שידור הכתבה באולפן שישי, נרשמו כבר יותר מ-15 אלף פוסטים ועם יותר מ-50 אלף לייקים.
כזכור, בשישי האחרון שודרה בחדשות 2 כתבה בת 11 הדקות במסגרתה ליווה לכאורה עמרי קרונלנד חבורה של ישראלים שהגיעו לחגוג לכאורה מסיבת רווקים בבוקרשט, בטיול שמאורגן על ידי ישראלי המתגורר בעיר ומארח קבוצות ישראלים. בין היתר זוכים החוגגים לחשפנית כבר בלימוזינה מנמל התעופה. הישראלים גם מדברים בגלוי על התופעה, ועל יתרונותיה. שאלות קשות לא הציב קרונלנד לא בפני אותם תיירים ישראלים, ולא בפניו של מארגן אותם טיולים, שטען כי "הבחורות (המקומיות, א"כ) עושות את זה בכיף ומרצונן".
מעבר לביקורת שספגה 'אולפן שישי' בגלל היחס המלטף של קרונלנד, מתברר כי חלקים ממנה היו מבושלים לכאורה. כבר שלשום חשף אייס כי כוכב הכתבה, אדיר פרץ, הוא כלל לא רווק שעומד להינשא והגיע לרומניה למסיבת רווקים. בהמשך פורסם באתר המקום הכי חם בגיהנום כי ההפקה היא זו שהזמינה את הלימוזינה לאותה חבורת ישראלים צעירים, שהגיעו לבוקרשט יממה לפני כן, אבל לטובת האייטם ובעידודו של קרונלנד, הגיעו שוב לנמל התעופה לטובת הצילומים. בהמשך הוסרה הכתבה מן האוויר וכרגע לא ניתן למצוא אותה באתרי האינטרנט של 'חדשות 2'. אתמול התקיימה ישיבה של בכירי חברת החדשות בסיומה החליט עורך 'אולפן שישי' איתי דנקנר להקדים יציאה לחופשה מתוכננת שלו בשבועיים - חופשה שתימשך על פי הערכות כחודש, ואילו מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס החליט להשעות את קרונלנד עד להודעה חדשה.
בתוך זמן קצר התקבלו אצל נציב תלונות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, כ-200 תלונות, אולם בתחילה הרשת דווקא לא סערה. היה צריך כנראה את המדיה המסורתית שסיקרה את הנושא, כדי שהרשת תתחיל לבעור. מאז ועד הבוקר, נראה כי הפרשה תפסה נפחים דומים לאלה שהיו באירועי מדיה אחרים השנה – כמו תגובת ראש הממשלה בנימין נתניהו לאילנה דיין, ופרשת נתניהו-נוני מוזס.
בדרך כלל הנושאים שיוצרים שיח גבוה ברשתות החברתיות קשורים לפוליטיקה, אבל באירוע הנוכחי מתברר די מדובר בשיח חברתית בכלל, שעוסק בהחפצת נשים. מנתוני Vigo עולה למשל כי 60% מהתגובות נכתבו על ידי גברים, מה שמציג לכאורה כי השמירה על הנשים במקרים אלה אינה רק עניין של נשים כלפי עצמן, אלא בעיקר של גברים שהתביישו בכתבה ורצו להבהיר שהם לא משתייכים למעשים הללו. מכלל 15 אלף הפוסטים, 49% היו נגד ניצול נשים ושירותי ליווי, 41% תקפו את ערוץ 2, ושאר 10% היו ניטרליים, הומוריסטים וכיוצא בזה.

"בעידן שבו ערוצי התקשורת המסורתיים תוקפים את הרשתות החברתיות על מהימנות המידע, מדהים לגלות כי דווקא מדורת השבט המרכזית היא זו שנתפסת ב'פייק ניוז'", אומר מנכ"ל Vigo רביב טל. "כבר לאחר שידור הכתבה עיקר הביקורת הופנתה כנגד חדשות ערוץ 2 בכך שלא שידרו תחקיר אלא פרסומת לתופעה. יחד עם זאת הביקורת הוחרפה משמעותית גם בהיקף וגם בתוכן לאחר שהתגלתה הבעייתיות באייטם של הכתב בנושא טעון כל כך, ובכך בעצם הסיט את השיח מנושא החשוב במקום להרחיב אותו. ייתכן וממדי הביקורת העצומים יפגעו בתפיסת האמינות של הגולשים בחדשות ערוץ 2 לא רק בטווח הקצר". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה