תקשורת ומדיה

הפאבלישרים מאבדים שליטה? זינוק בשימוש ב-Ad Block

הפאבלישרים מדממים, השימוש בחוסמי פרסומות זינק ב-30% וגוגל בדרך לקחת גם את כבשת הרש
משה בנימין |  1
לא קל להיות פאבלישר דיגיטלי בימינו. לא זו בלבד שכספי הפרסום הדיגיטלי זורמים לענקיות האינטרנט גוגל ופייסבוק, חוסמי הפרסומות שבעבר היוו מטרד שולי הפכו בשנים האחרונות לסכנה ברורה ומיידית על עתידם של אלו המתפרנסים מהכנסות מפרסום תמורת תוכן חינמי.
הנתונים העדכניים ביותר מלמדים על עלייה של 30% בשימוש עולמי בחוסמי פרסומות, לעומת השנה שעברה. במצב דברים שכזה לא רחוק היום שבו רוב משתמשי האינטרנט בעולם יגלשו כשברקע פועלת תוכנת Ad Block שמיטיבה עם הגולשים ופוגעת אנושות באתרים. מבחינה כמותית מדברים בעולם על 615 מיליון משתמשים/מחשבים שמשתמשים בתוכנת חוסמי הפרסומות. במבט קדימה, ההערכות הן שחוסמי הפרסומות צפויים להעלים משוק הפרסום הדיגיטלי העולמי לא פחות מ-75 מיליארד דולר עד שנת 2020.  
בעוד שהפאבלישרים מדממים ונאלצים להתמודד גם עם עליית טרנד חוסמי הפרסומות, גוגל כבר שחררה את יריית הפתיחה (ואחריה אפל) עם עדכון הגרסה של דפדפן הכרום במובייל שיכלול חוסם פרסומות משלה במטרה להסדיר את ג'ונגל הפרסומות מחד ולקחת שליטה כמעט אבסולוטית מנגד על שוק הפרסום במובייל. 
רבות דובר על כוחן של ענקיות האינטרנט אך כעת נראה כי גוגל מנסה לקחת גם את כבשת הרש של הפאבלישרים. הרבעון ה-3 של 2016 הוכיח את כוחן של גוגל ופייסבוק - עם נתח של יותר מ-70% מהפרסום הדיגיטלי בארה"ב. גוגל לא מסתפקת בכך ובמהלך שעליו הצהירה צפויה להעביר אליה את השליטה בזרימת הפרסומות לגולשים וכך גם את השליטה בתזרים המזומנים. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם שואלים למה רק תכנסו לוואלה ותבינו
    גולש 06/2017/15
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אתה רוצה לקרוא כתבה ישר צועק לך הוידאו עליו יש שתי פרסומות לפני שמתחיל וידאו יותר קצר מכל הפרסומות. מה חושבים האתרים בארץ ????? שהגולשים ישארו ? מחשבה כל כך קצרת טווח זה מתכון למוות מהיר
    סגור