שיווק ופרסום

פובליסיס העולמית: לא נשתתף בתחרויות פרסום למשך שנה

אחת הסיבות היא כלכלית, בניסיון לחסוך כ-2.5% בעלויות הארגון כשהיא מקווה לעשות זאת באופן חלקי לפחות, על ידי איסור גורף של השתתפות בתחרויות
משה בנימין |  2
יורש העצר וממשיך דרכו של מוריס לוי בפובליסיס העולמית, ארתור סעדון, האיש החזק (החדש) בסוכנות הפרסום הצרפתית הבינלאומית מתחיל את הקדנציה בהחלטה מפתיעה ודרמטית. סעדון החליט כי החל מיולי 2017 אף אחת מסוכנויות הפרסום שבשליטת פובליסיס העולמית לא תוכל להשתתף בתחרות פרסום כלשהי, לרבות קאן ליונס ושאר התחרויות המובילות בעולם, לפחות לשנה.
במייל שנשלח לכל סניפי פובליסיס בעולם, כולל אלו בישראל: באומן בר ריבנאי, גליקמן שמיר סמסונוב וליאו ברנט (שעושה חיל השנה בקאן) מסבירה הנהלת החברה כי אחת הסיבות היא כלכלית, בניסיון לחסוך כ-2.5% בעלויות הארגון כשהיא מקווה לעשות זאת באופן חלקי לפחות, על ידי איסור גורף של השתתפות בתחרויות. על פי אתר ADWEEK, סעדון ניהל את ישיבת ההנהלה הראשונה שלו במהלך השבוע החולף ושם כבר הודיע על השינויים הצפויים בפובליסיס.
סיבה שנייה וככל הנראה המרכזית היא השקת 'מרסל' - Marcell פלטפורמה פנימית של קבוצת פובליסיס העולמית שתושק השנה. 'מרסל' היא למעשה מערכת בינה מלאכותית שמרכזת במקום אחד את כל המהלכים, הרעיונות, הניתוחים, עבודות המחקר והדאטה שמחזיקות סוכנויות פובליסיס מסביב לעולם. היא נגישה לכל 80 אלף העובדים ב-130 מדינות וביותר מ-200 תחומי עבודה ודיסציפלינות שונים בתוך עולם התקשורת. בחברה מסבירים כי בשנה הקרובה הפוקוס כולו יופנה לפיתוח והטמעת 'מרסל' ל חשבון ההשתתפות בתחרויות. 
מבחינת הנציגות הישראלית, ההודעה הדרמטית מגיעה דווקא בשנה שבה ליאו ברנט המוחזק על ידי פובליסיס העולמית תחת פובליסיס ישראל מככב בקאן עם 5 שורטליסטים ואריה ברונזה, בסיכום ביניים, נכון לעכשיו. מטבע הדברים, הצלחה שכזו היא פותחת את התיאבון (כפי שעשתה לבאומן לפני מספר שנים) ומעודדת משרדים להמשיך ולרדוף אחר האריות הבאים וההכרה הבינלאומית לפועלם.
ביטול ההשתתפות בתחרויות פרסום נשמע אמנם כהחלטה פופוליסטית של מנהל חדש שמנסה לעשות רושם של "עבודה לפני הכל" אך לא מדובר בעניין פיננסי שניתן לבטל. אם ניקח את קאן ליונס לדוגמא, הרי שכל הגשה לתחרות עומדת על בין 500 אירו ל-1500 אירו. נתון משנת 2015 מלמד שבעליו של פסטיבל קאן ליונס הכניסו רק מהגשות לתחרות הפרסום כ-20 מיליון דולר. במקרה של פובליסיס העולמית שמחזיקה תחת ידיה מאות סניפים מסביב לעולם, המשמעות היא חסכון מיידי של מיליונים. 

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כולם מעתיקים ממקאן (ל"ת)
    משיח לא בא 06/2017/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    יוסי לובטון. בהצלחה כפרה. (ל"ת)
    דויד הובלות 06/2017/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור