תקשורת ומדיה

התייעלות ב'הארץ': העובדים עשויים להכריז על סכסוך עבודה

העובדים מתנגדים למהלך המסתמן שעשוי להוביל לפיטורים, בעיקר לאחר שנחשפו לנתונים העסקיים הסבירים של הקבוצה. פגישה בין הוועד להנהלה נקבע לאמצע יולי 
אלכסנדר כץ |  6
שער עיתון הארץ (צילום: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ)
תכנית ההתייעלות עליה עובדים בימים אלו בהנהלת הארץ, שנחשפה ביום שישי באייס, עשויה להוביל להכרזה על סכסוך עבודה בקבוצה. ועד עובדי העיתון, הפועל במסגרת ארגון העיתונאים, ממתין לעיין בתכנית הנוגעת בעיקר לפעילות TheMarker, שאמורה להיות מוצגת להם בתקופה הקרובה.
הוועד, שדן בתקופה האחרונה עם ההנהלה גם על הסכם קיבוצי בקבוצת הארץ TheMarker, ביקש להיפגש עם ההנהלה בהקדם בעקבות תכנית ההתייעלות, שעשויה להוביל לאיחוד מערכות בין הארץ והמרקר, ולפיטורי עשרות עובדים. ואולם הפגישה תואמה רק לאמצע חודש יולי.
בוועד מתנגדים לפיטורי עובדים, בעיקר לאחר שנחשף לדוחות הכספיים של 2016 ו-2017 שלפיהם הארץ עדיין נהנה מנתח רווחי קטן ויסיים את השנתיים הללו ללא הפסדים. במצב הזה, עובדי הקבוצה תוהים מדוע המו"ל עמוס שוקן צריך לפטר עובדים, כאשר העסק עצמו לא מפסיד. עובדים בעיתון אומרים כי הם נאלצים לעבוד בתחושה של אי ודאות, דבר שהוא בלתי נסבל מבחינתם.
בקבוצת הארץ אין כרגע סכסוך עבודה פעיל, מה שאומר שבמידה ויוכרז כזה, יאלצו העובדים להמתין שבועיים ימים - על פי חוק - עד לתחילת פעולות מחאה, שעשויות להתחיל בקיום ישיבות מחאה, להמשיך בשיבושים כאלה ואחרים, ולהגיע בשיאם להשבתה. 
כפי שפורסם שלשום באייס, הערכות גורסות כי המהלך של הנהלת הארץ עשוי להוביל לעזיבתם שם כ-30-40 עובדים, רובם עובדי המרקר, וחלקם מהארץ, בעיקר אם יהיה איחוד מערכות ואז ייווצרו כפלי תפקידים. בישיבת עובדים שהתקיים ביום חמישי עלו טענות מצד חלק מהמשתתפים כי הנהלת הארץ לא מטפחת מספיק את המותג TheMarker ולא משקיעה משאבים בקידום ובמכירות פרסום. עובדים טענו בישיבה כי שוקן מתמקד בהארץ מה שפוגע במרקר משום שהיומון הכלכלי פוגע בקבוצה בגלל המאבק העיקש שלו בשנים האחרונות בתופעת בריכוזיות והביקורתיות שלו כלפי מפרסמים.
כפי שפורסם באייס, מסדרונות הארץ סערו בעקבות השמועה על כך שתכנית ההתייעלות נעשית בניגוד לדעתו של עורך TheMarker סמי פרץ, מה שהוביל לאיום לכאורה שלו בהתפטרות. פרץ סירב להגיב לאייס - "אני לא הכתובת. תפנה לבעלי העיתון", אבל גם לא הכחיש את המידע על האיום בהתפטרות.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הגיע הזמן שתעלמו מן העולם אוסף של חולראות (ל"ת)
    משה ראשל"צ 06/2017/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    עתון של בוגדים - שוקן פעיל חמאס גדעון לוי זוהמה אנושית (ל"ת)
    משה ראשל"צ 06/2017/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    שופר החמאס הארץ
    לאומן 06/2017/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב מאוד מקווה לסגירתו המלאה של שופר התעמולה החאמסית .עיתון אנטי שמי מלא בפוסט ציוניים
    סגור
  • 1.
    החברה לא מפסידה, אבל העובדים יפוטרו
    עובד בארץ 06/2017/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בושה עמוס, בושה
    סגור
  • לידיעתך אתה מקבל כסף של שונאי ישראל - את הזוהמה הזאת צריך להפסיק (ל"ת)
    משה ראשל"צ 06/2017/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • נהדר
    נהדר 06/2017/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נהדר
    סגור