תקשורת ומדיה

אקסלנס על השקת פרטנר TV: "הופכים לשוק מגוון ותחרותי"

רוני בירון מאקסלנס ברוקראז' כותב כי השקת מוצר הטלוויזיה החדש מעמיד את yes ו-HOT במקום פגיע, ויפגע גם בזינוק של סלקום TV, אולם לדבריו פרטנר נכנסה לשוק קצת באיחור
אלכסנדר כץ | 
פרטנר TV (צילום יח"צ)
חברת אקסלנס ברוקראז' פרסמה הבוקר (יום ד') תחזית לשוק התקשורת הישראלית, בעקבות השקת שירות הטלוויזיה החדש של פרטנר. בשורה התחתונה אומרים באקסלנס כי התחרות תוריד את המחיר לצרכן, ותהפוך את ההשוק לתחרותי הרבה יותר.
"שירות הטלוויזיה של פרטנר משקף להערכתנו נקודת ציון נוספת בהפיכתו של שוק הטלוויזיה הישראלי משוק של 2 שחקנים לשוק עם מגוון אלטרנטיבות ומחירים, וצפוי להאיץ את התחרות על מחיר ונתח שוק", כותב רוני בירון, מנהל מחקר משותף ואנליסט בכיר באקסלנס ברוקראז', בסקירה לחשיפת שירות הטלוויזיה של חברת פרטנר. "אנו רואים פלטפורמות מבוססי אינטרנט כגורם משנה כללי משחק הכולל את שירותי ה-OTT של סלקום ופרטנר לצד אמאזון TV, נטפליקס, Chord cutters ועוד. הזמינות של מסכים חכמים וסטרימרים כמו גם הרחבת השוק הסיטונאי לעבר תשתית HOT ושירותי טלפוניה, צפויים, להערכתנו, להקל על מעבר מנויים ומעמידים את yes ו-HOT במקום פגיע".
בירון כתב עוד כי "מבחינת חברות בסלולר, הכניסה לתחום הטלוויזיה מהווה אתגר פיננסי לא קל ומגיעה, להערכתנו, ממניעים רחבים יותר. אנו מעריכים כי סלקום שנכנסה לתחום מוקדם יחסית תגיע לאיזון לקראת סוף השנה אולם קצב בצמיחה העתידי והמעבר לרווחיות משמעותית עשוי להתעכב כתוצאה מכניסת פרטנר. מבחינת פרטנר, הדרך לאיזון ורווח צפויה להיות מאתגרת אף יותר מכיוון שהיא נכנסת לשוק תחרותי יותר עם עלויות תוכן גבוהות יותר. מבחינה אסטרטגית, השקת הטלוויזיה של פרטנר מהווה להערכתנו חלק מתכנית רחבה יותר בתחום הקווי הכוללת מעבר הדרגתי לתשתית עצמאית".
בסקירה ממליצים באקסלנס על מניות הסלולר, וניטרליים על בזק: "אנו מעריכים כי המחזוריות בתחום הסלולר תהווה את הנדבך העיקרי בתמחור של סלקום ופרטנר ושומרים על המלצות קניה עם מחירי יעד של 41 שקלים ו- 25 שקלים בהתאמה. אנו מעריכים כי רווחיות החברות מגיעה לתחתית ורואים ברמות הנוכחיות מכפילי רווח נוחים ויחס סיכוי-סיכון אטרקטיבי. למרות הירידה במחיר המניה של בזק, אנו נותרים בשלב זה בהמלצה ניטרלית כתוצאה מהשחיקה ברווחיות, אי הודאות הרגולטורית, והשפעת החקירה המעיבים על הצעת הערך של החברה"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה