תקשורת ומדיה

גופשטיין ולהב"ה דורשים 100 אלף ש' פיצויים מעיתון 'הארץ'

טוענים באמצעות עו"ד איתמר בן גביר כי פרסום מהבוקר על כך שפעילי ארגון הימין הקיצוני תקפו ערבים, אינו נכון ומוציא דיבתם. דורשים גם התנצלות בתוך שבועיים
אלכסנדר כץ |  5
שער עיתון הארץ (צילום: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ)
יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין מאיים לתבוע את עיתון הארץ בגין פרסום "חדשות מזויפות" והוצאת דיבה, ודורש באמצעות עורך דינו איתמר בן גביר 100 אלף שקלים פיצויים. הסיבה לכך היא פרסום ידיעה ביום בעיתון הארץ לפיה פעילי להב"ה תקפו ערבים ישראלים והמשטרה נמנעה מלהתערב ולעצור את אנשי להב"ה.
במכתב התראה לפני תביעה ששיגר גופשטיין באמצעות בן גביר, נכתב: "הכתבה מלאה בשקרים ובעיוותים קשים, כאשר ברור כי המטרה היא אחת - להכפיש את ארגון להב"ה ואת פעיליו. הכתבה מתבססת על עדויות כביכול של אנשי שמאל קיצוני שהיו במקום והציגו תמונה הפוכה לדברים שהיו, סילפו את המציאות ואתם ברוב רשלנותכם ושלא כמצופה מעיתונאי ומערכת חדשות, כלל לא ביררתם את הדברים וכלל לא ביקשתם את תגובת מרשי".
במכתב מפורטות נסיבות האירוע המתואר בכתבה של ניר חסון שכותרתה הייתה "עשרות משתתפי מצעד של ארגון להב"ה בירושלים הכו קשות צעיר פלסטיני". בין היתר נכתב כי "מידי יום חמישי בלילה מרשיי נמצאים בכיכר ציון ומחלקים חומרי הסברה לציבור הנמצא במקום כאשר הפעילות היא חוקית לחלוטין. בשבוע שעבר הגיעו למקום מספר נערים ערבים מתוך מטרה להתעמת עם פעילי להב"ה. הם החלו לקלל את הפעילים בגיבוי של אנשי השמאל שהיו במקום, והאירוע הגיע לשיאו כשאחד הנערים הערבים תקף פעיל להב"ה עם חגורה. לאחר התקיפה אותה חבורה של צעירים החלו לברוח לכיוון שער שכם, ורק בשלב הזה רדפו אחריהם פעילי להבה על מנת להסגיר את אותו תוקף לידי המשטרה. ואכן כפי שרואים בסרט שצורף לכתבה אותו תוקף נעצר והמשיך לקלל את הפעילים. התוקפים הערבים לא הסתפקו בתקיפת פעילי להב"ה ולאחר שעוכבו הם תקפו את השוטרים שעיכבו אותם ולכן הובאו לחקירה בתחנת המשטרה, לכן ודאי שלא הגישו תלונה מכיוון שהם היו התוקפים".
עו"ד בן גביר מאשים את הארץ בכך ש"כהרגלכם הפכתם את הנתקפים לתוקפים ואת הערבים התוקפים לקורבנות כביכול". לדבריו, "לא ניסיתם לבקש תגובה כמחויב מכללי האתיקה העיתונאית ולנסות לברר מה באמת התרחש. מכל האמור לעיל עולה כי הדברים שפרסמת הינם שקר מוחלט, והם פורסמו במטרה מכוונת להשחיר את מרשיי בעיני הרבים ולהציג אותם בצורה בזויה. אין ספק שהדברים שפרסמתם מהווים לשון הרע כהגדרתו בחוק איסור לשון הרע. הדברים שפרסמתם פגעו במרשיי, השפילו אותם, ביישו אותם, פגעו בשמם, סילפו את המציאות ושמו את מרשיי מטרה לשנאה, לעג בוז בעיני הרבים ובכך נגרמו להם נזקים עצומים".
גופשטיין דורש פיצויים של 100 אלף שקלים, כמו גם פרסום הודעת הבהרה תיקון והתנצלות באותו מקום ובאותו אופן שבו פורסמו הדברים הנ"ל, בתוך 14 יום. במידה ו'הארץ' לא יתנצל, מתכוון גופשטיין ולהב"ה לפנות לבית המשפט.
עורך הארץ אלוף בן סירב להגיב.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לדחוף את זה עמוק לחוקן, רק ככה הוא מבין. הכו אותם בכיס, את היהודנים (ל"ת)
    מעולה! 06/2017/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    ...לסגור מידית את עיתון הפסולת "הארץ"
    שמעון 06/2017/29
    הגב לתגובה זו
    3 3
    יש למנוע מידית את הפצת הפסולת והזבל "הארץ"
    סגור
  • 1.
    בהצלחה !
    ליאור 06/2017/29
    הגב לתגובה זו
    6 1
    תופעת הפייק ניוז נמאסה עלינו! בהצלחהה
    סגור
  • בהצלחה (ל"ת)
    שמעון 06/2017/29
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • יודונאצים מצייצים (ל"ת)
    בנצי מומו ויודנראט 06/2017/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור