תקשורת ומדיה

ארה"ב: האם פאבלישרים יתאגדו - במלחמה נגד גוגל ופייסבוק?

2000 גופי חדשות תחת "ברית המדיה" של ה-NMA פנו לממונה על ההגבלים העסקיים בארה"ב כדי שזה יתיר להם להתאגד יחד כדי לנהל מו"מ מול מה שהם מגדירים כ"דואופול דה פקטו" של פייסבוק וגוגל
משה בנימין | 
ה-NMA, ברית גופי המדיה של החדשות (News media alliance) בארה"ב פנתה לאחרונה לממונה על ההגבלים העסקיים בארה"ב כדי לקבל אישור להתאגד יחד כדי לנהל דו שיח משותף מול 2 ענקיות האינטרנט - דואופול הדיגיטל - פייסבוק וגוגל. 
ה"ברית" כוללת 2000 גופי תקשורת וביניהם כמה מהגדולים בארה"ב, כגון: הניו יורק טיימס והוול סטריט ג'ורנל שנאלצים לשים את האגו והיריבות בצד למען מלחמה באויב המשותף, פייסבוק וגוגל, שתזרים ההכנסות שלהם מפרסום דיגיטלי עולה באופן עקבי על חשבון הפאבלישרים הוותיקים. 
בהודעה שפרסם ה-NMA מסביר הגוף המאוחד כי "דרישת הצרכנים למידע אמין ועדכני גוברת אך מערכות ההפצה באונליין מעוותות את הערך הכלכלי של עיתונות טובה. גוגל ופייסבוק שולטות בהפצת המידע החדשותי ונוגסות בנתח השוק של הפרסום הדיגיטלי. בגלל הדואופול הזה, פאבלישרים נאלצים בעל כורחם לוותר על התוכן ולשחק לפי הכללים שלהן הקובעים כיצד מידע וחדשות מוצגים, מתועדפים ומנוטרים. חוקים אלו הפכו את החדשות לסחורה המונית וזולה שעודדה את התגברות ה'פייק ניוז' שלעיתים קשה להבדיל בינה לבין חדשות אמת". 
על פי ה-NMA, החוקים האמריקאים לשמירה על ההגבלים העסקיים מיועדים להגנה מפני חברות מונופוליסטיות. עם זאת כשמדובר בשוק המדיה, החוקים הקיימים מביאים למצב שמונע מהם (גופי החדשות) לעבוד יחד למען מטרה משותפת - משא ומתן מעמדת כח טובה יותר מול פייסבוק וגוגל - שאותן הם מגדירים כדואופול דה פקטו ש"שואב כמעט את כל הסגמנט הצומח של פרסום דיגיטלי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה