תקשורת ומדיה

העליון קבע: נתניהו ימסור את מועדי השיחות עם אדלסון

ערעורו של רביב דרוקר התקבל, וכעת רה"מ יחויב למסור את מועדי שיחותיו עם בעלי 'ישראל היום' והעורך לשעבר עמוס רגב. "האינטרס הציבורי בחשיפת המידע הוא בעל משקל משמעותי"
משה בנימין | 
בנימין נתניהו (צילום אורי פורת)
בית המשפט העליון הפך היום (יום ב') את החלטת בית המשפט המחוזי מלפני שנה בעניין שיחות הטלפון של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שלדון אדלסון, בעליו של ישראל היום ועם העורך לשעבר עמוס רגב. החלטת שופטי העליון מקבלת למעשה את ערעורו של עיתונאי ערוץ 10 רביב דרוקר כשהם נשענים על חוק חופש המידע.
בהרכב השופטים ישבו מני מזוז, ניל הנדל ואורי שוהם. לדברי מזוז "האינטרס הציבורי בחשיפת המידע הוא בעל משקל משמעותי". זאת בניגוד לטענת נתניהו כי שיחותיו הם אדלסון הם עניין אישי שחשיפתו לציבור מהווים פגיעה בפרטיותם. על פי החלטת העליון זכות הציבור לדעת גוברת על זכותם של נתניהו ואדלסון לפרטיות.
עוד הוסיף מזוז בהחלטתו כי הקשר בין אדלסון לנתניהו הוא נושא ציבורי ש"מעסיק את המערכת הפוליטית מאז הקמת העיתון". מזוז הזכיר גם כי אותו קשר נבדק על ידי מבקר המדינה ואף הוביל לעתירה של יו"ר ועדת הבחירות לקראת הבחירות לכנסת ה-20 וכן ליוזמות חקיקה להגבלת פעילות ותפוצת העיתון (בין השאר על ידי ח"כ  איתן כבל מהעבודה, מ"ב).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה