תקשורת ומדיה

בשל החשש לחייה: העיתונאית האיראנית נחתה בישראל

נדא אמין שכתבה עבור Times Of Israel הישראלי והיה חשש כי טורקיה תגרש אותה לאיראן - דבר שיוביל להוצאתה להורג, נחתה בישראל לאחר שקיבלה את אישור שר הפנים דרעי
אלכסנדר כץ | 
נדא אמין (צילום טוויטר)
העיתונאית והבלוגרית האיראנית נדא אמין נחתה הבוקר (יום ה') בישראל, לאחר ששר הפנים אריה דרעי אישר לה להיכנס לארץ. 
בתחילת השבוע אישר דרעי לאמין מקלט בישראל מהחשש כי תגורש מטורקיה, בה שהתה לאחרונה, לארצה איראן, 3 שנים לאחר שעזבה אותה. החשש היה כי באיראן היא תישפט וייגזר עליה עונש מוות, בין היתר משום שכתבה עבור גוף תקשורת ישראלי -  Times Of Israel, והטענה שהועלתה נגדה כי ריגלה עבור ישראל. 
בתחילת השבוע פנו אגודת העיתונאים בירושלים ואיגוד העיתונאים הארצי, לשר הפנים בבקשה להעניק לאמין אישור כניסה ארצה באשרת תייר. במכתב ששלחו לשר נכתב: "אנו פונים אליה בבקשה להעניק מקלט בישראל לעיתונאית האיראנית נדע אמין, הנמצאת עתה בטורקיה והשלטונות הטורקיים מבקשים לגרשה בחזרה לאיראן". עוד נכתב כי "נדא נמלטה מאיראן לטורקיה לפני 3 שנים והיא נחקרת עתה על ידי השלטונות הטורקיים בעקבות האשמות חסרות שחר של ריגול למען ישראל, כשעל ראשה מרחף כאמור איום לגרשה חזרה לאיראן בימים הקרובים". 
"מדובר בעיתונאית שנשקפת סכנה אמיתית לחייה, רק בשל כתיבת טורים באתר חדשות ישראלי", הודיע שר הפנים דרעי לאחר הפניה. "בנסיבות הומניטריות מובהקות אלה, אישרתי כניסתה ללא היסוס".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה