מדיה

עומר מילר התעצבן מביקורת: חשף תמונת מבקר המסעדות

זמן קצר לאחר שהשיק את קליפסו, ספג מילר ביקורת קשה בוואלה. הפעם החליט לא להבליג וחשף את זהותו של אבי אפרתי. אפרתי לאייס: "את מה שיש לי לומר, כתבתי בביקורת"
אלכסנדר כץ |  41
עומר מילר (צילום צילום מסך הטלוויזיה החינוכית)
אחד ממבקרי המסעדות המסתוריים ביותר הוא אבי אפרתי, איש וואלה ואימת השפים בישראל. פניו של אפרתי, בניגוד למבקר של הארץ שגיא כהן שפרצופו מוכר בזכות פרשנות הספורט שלו בערוץ הספורט, אלמוניים לחלוטין וכך הוא יכול להגיע למסעדות, לטעום מנות ולפרסם ביקורת בלי שיזהו אותו וישנו לרגע את הקו הקולינרי המאפיין את המסעדה לכבודו של המבקר.
אין בעלי מסעדות שלא חוששים מאפרתי, כמו גם מכהן, ובברנז'ה הקולינרית נהוג לייחס לשניים כוח רב – כזה שיכול לרומם את בתי האוכל שלהם, ומנגד להפיל אותם.
בשבוע האחרון נפגע השף עומר מילר מביקורת של אפרתי, וכנראה שגם לא פעם ראשונה בשנים האחרונות, ובעיקר אחרי הביקורת על מסעדתו 'שולחן אוכל' לפני כשנה וחצי. אלא שהפעם מילר החליט לגייס את הרשתות החברתיות בהן הוא פעיל מאד, ולהחזיר מלחמה.
על מה יצא קצפו של השף המוכר? לפני כשבועיים פתח מסעדה חדשה בחוף ימה של תל אביב בשם קליפסו. זמן קצר לאחר הפתיחה, פורסמו באותו יום (יום חמישי האחרון) 2 ביקורות שלא פרגנו במיוחד למסעדה. עם הראשונה בעכבר העיר הצליח כנראה מילר לחיות, אבל עם זו של אפרתי בוואלה, כבר לא.

בברנז'ת מבקרי המסעדות לא נהוג לתת "100 ימי חסד" למסעדות, וחלקן בודקים את המסעדות כבר בימים שלאחר הפתיחה, על שלל התקלות ובעיות ההשקה שיכולות להיות. אפרתי, לדברי גורמים, נוהג לתת עוד כמה ימי חסד - של כשבועיים. 
על אחת המנות של מילר כתב אפרתי כי "זו לא מנה של מסעדה", והוסיף כי חומרי הגלם לא טובים, אבל לטענתו של אפרתי, זו עוד המנה הטובה בארוחה. על מנה אחרת ציין כי "הייתה מבוצעת גרוע", הוסיף כי "קציצת סלמון איומה למדי, כמוה אולי מקבלים בבורגריות מהסוג הירוד אלו שלא רוצים לאכול בשר".
אפרתי גם ציין כי המלצרית הבטיחה מנת פילה דג במשקל של כ-200-300 גרם, אולם לדבריו "אתפלא אם היו שם יותר מ-120 גרם דג", והוסיף כי "הוא היה יבש וסר טעם באופן בוטה", וציין כי "סלט החצילים והירקות המרוקאי - היה איום".
מילר, שמתחזק חשבון אינסגרם פופולארי עם כ-90 אלף עוקבים ועמוד פייסבוק עם 10,000 עוקבים, התקשה להבליג והחליט להגיב בסושייאל – לצד חשיפת תמונתו של אפרתי. "עיתונים ואתרים גוססים צריכים הקלקות וכניסות ובינינו, את אף אחד לא מעניינת ביקורת טובה. אני מודה שגם אני כקורא, כי ככה הורגלנו, מחפשים בביקורות את ההשחזה, את הנעיצה, את הדם ואת המוות. ממש כמו מחזה שייקספירי", כתב. "אני מניח שחלקכם בכלל לא קרא את הביקורת של אבי אפרתי היום בוואלה ובעצם הכתיבה שלי פה, אני יורה לעצמי ברגל כי מיד תכנסו ותקראו את הכתבה שבה אבי שוחט אותי ואת קליפסו".


מילר מציין כי המסעדה שלו נפתחה רק לאחרונה ועדיין יש עוד הרבה עבודה בה: "למסעדה רגילה לוקח זמן, בטח ובטח לכזו שגם קשורה לחוף באוגוסט שמאכיל 3,000 איש ביום - לא תירוץ, סתם נתון מלהיב, אבל זה לא מעניין את המבקרים, הם כאמור צריכים הקלקות ושידברו עליהם ועל הכתבה שלהם".
"אני לא ארד לרמה של אותו מבקר כי יש לו משפחה וחברים שלא מגיע להם לעבור את מה שהוא גורם לי לעבור בכל פעם כשהוא מטנף עלי פעם אחר פעם בכל מקום בו עבדתי, מילא שאני לא מעריך את דעתו, אני קצת מרחם עליו, זה לא פשוט להיות פסיכולוג מתוסכל שלא מבין כלום באוכל, מטפל בקולגות שלי ואז צריך לאכול את מה שאני מבשל", כתב מילר וציין כי ברצונו לומר לעורכים ולכתבי האוכל "תלכו להזדיין", והוסיף: " רוצים לעשות גם מהטקסט הזה אייטם? בי מיי פאקינג גסט, לא ציפיתי לפחות כי גם אתם שבויים בלופ ההקלקות כדי למכור פרסומות".
חשיפת תמונתו של מבקר המסעדות של וואלה עשויה לפגוע בצורה כזו או אחרת בעבודתו של אפרתי, שהרגיש עד כה חופשי בביקורתו, וכרגע זהותו נחשפה. מאידך יש לזכור כי חלק גדול ממבקרי המסעדות מוכרים בפניהם, וחלקם היו קשים במיוחד עם המסעדות בהן ביקרו ואותן ביקרו.  
אבי אפרתי אמר לאייס: "את מה שיש לי לומר, כתבתי בביקורת".
תגובות לכתבה(41):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 34.
    חופים הם לפעמים געגועים לנחל
    שביט 05/01/2018 09:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יקר, לאן הגענו ?
    סגור
  • 33.
    מה לעשות מילר הוא תוצר עיתונאי ותו לא
    לא עוד 26/09/2017 18:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שף הוא לא וגם לא טבח אלא פשוט מישהו שנהיה "שף" עם כמה עיתונאי חצר.האמת סופה תמיד אבל תמיד לצאת לאור.
    סגור
  • 32.
    השף נפל בפח חוף פרישמן הוא יוריד את המכנסיים
    הולי 23/09/2017 08:53
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כל השם שלו ילך וכל הכסף שלו ימחק. איך תפרו לו את הלוקש.
    סגור
  • 31.
    הפראיירים לא מתים, תמשיכו לתמוך בחולדאי
    יניב 23/09/2017 07:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שמגיע לחוף אוכל ביזיון
    סגור
  • 30.
    בושה לעיר תל אביב שמעודדת סחטנות של הציבור
    דוד 21/09/2017 13:45
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אני מקבוצת ותיקי חוף פרישמן, החוף היה מופעל עד 2012 ע"י 2 זכיינים מקסימים, מחירי המסעדה בחוף היו עממיים, האוכל היה נקי וטעים, ומהיום שהחליפו אותם ברשת הבננה ביץ שהעבירה את המסעדה בקומבינה לחבורת עומר מילר, החוף ירד שאולה. חולדאי הפך את החוף לפלצני.
    סגור
  • 29.
    תעשו לעצמכם טובה- אל תתקרבו
    עומר מילר 18/09/2017 16:10
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אוכל גרוע. מחירים מופקעים. לא להתקרב. חבל על הכסף ועל העצבים. כוס בירה ב-40 שקל. שניצל קפוא ב-70 שקל. הזוי. תעשו לעצמכם טובה ואל תתקרבו. פרצופו התגלה בתגובה הלא עניינית שלו...
    סגור
  • 28.
    מבקר מסעדות
    הפרקלית 04/09/2017 12:32
    הגב לתגובה זו
    0 4
    אבי אפרתי נראה כאחד שאוכל חצילים בחושך וגונח...... פרוש גונח נשף אויר ברטט ארוך, מתוך כאב
    סגור
  • 27.
    מה לעשות ...האוכל יקר ולא משהוא בלשון המעטה...!!! (ל"ת)
    אכלנו שם.. 24/08/2017 14:51
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 26.
    חברים, מולכים אתכם שולל עם כתבות יחצן, עאלק ביקורת... יעאני עיתונות אוביקטיבית
    ניר 24/08/2017 11:59
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ממליץ לוותר...
    סגור
  • 25.
    אני עדיין בהלם מאולם חתונות ב תל אביב בהשגחת השף מילר
    YL 24/08/2017 11:12
    הגב לתגובה זו
    11 1
    ב סמוך ל תחנה המרכזית היתי בעבר ב חתונה ש השף מילר היה האחראי ובעל השמחה לא הפסיק לדבר על כך בפני לפני הארוע. צר לי חזרתי המום מ איכות והאמת הרגשתי גם בושה היה לי קשה להאמין שזה מה שהשף המפורסם בישל ל לקהל יש דברים שלא שוכחים
    סגור
  • טען עוד
  • 24.
    ביקרתי, ידע הציבור, חויה גרועה, ממש גזל מה שקורה ... תתרחקו..
    גיא 24/08/2017 08:06
    הגב לתגובה זו
    10 0
    חייבים להזהיר הציבור
    סגור
  • 23.
    לא יראה אותנו אצלו
    אחת העם 23/08/2017 16:10
    הגב לתגובה זו
    12 0
    כלום ושום דבר, זה מי ומה שהוא, האדון מילר.
    סגור
  • אחד העם
    הפרקליט 04/09/2017 12:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחד העם ברברים חיות שהולכים למסעדה איך אפשר לשנוא שף בטוח שאתם מטעם. אתם אפילו לא יודעים לעשות ביצה
    סגור
  • 22.
    הכי קל להאשים
    דודי 22/08/2017 02:44
    הגב לתגובה זו
    15 0
    להבדיל אדון מילר אני מסכים עם אפרתי,אכלתי בעבר במיסעדות שלך,במילה אחת סתמי.וכן עדיין זוכרים לך לעלות לאינסטגרם שלך תמונות מאתרי אוכל מחול במסווה שזה שלך אז כן אתה מזוייף,אני לא מכיר אותך אבל כן ישבנו במיסעדה באיזה ערב לא ביחד ויום אחרי זה יש ספיישל במיסעדה שלך מנה דומה מצולחתת זהה אז כן אף אחד לא ממציא את הגלגל או מנה מחדש אז אתה חקיין למרות אתה טוען שלא,וכן שמעתי המון סיפורים של אנשים טובים שעבדו איתך גם כטבח וגם כמו שאתה טוען שף ואף אחד לא פירגן לך ,מלהתקשר לטבחים כשהיית טבח שיבואו לסגור במקומך את המיטבח כי זה עבודה סזיפית או אתה צריך לצאת מוקדם או בשף מספר סיפורים שאתה לא עושה סרוויסים אז אתה עצלן או ו נצלן.וכן כל הביקורות של הגולשים או לפחות תישעים ותשע אחוז באתרים שהם לא האינסטגרם שלך לא מפרגנים לך אז במילותך לך תיזדיין ותעשה בדק בית אולי האוכל שמוציאים בשבילך צריך רענון הרי אתה לא עושה סרוויסים אתה וונאבה שף גדול ודבר שוב או תחליף פסיכולוגית במקום כולם לא מבינים כולם אשמים אכלו לי שתו לי רק אני בסדר.וכן אמרת מחירים נגישים בכל ראיון אפשרי ולשפר את אוכל תרבות החופים יש לך עוד הרבה מה ללמוד,אם כולם אומרים
    סגור
  • 21.
    שרלטן... עאלק שף, חביתה לא הייתי קנה אצלו...
    רמי 21/08/2017 22:34
    הגב לתגובה זו
    20 0
    תתרחקו מהאיש הזה...
    סגור
  • 20.
    רווחים גדולים מפרסום בתכניות הבישל
    יואל 21/08/2017 22:18
    הגב לתגובה זו
    8 0
    גם כל תכניות הבישול של מילר וחבריו מפוברקת בכל מתוכנת על פרסום של שמן סכין. ועוד. המתכון לא טוב העיקר הכסף הגדול שמגיע מיצרני הסכינים והשניים טחינה ועוד. ואנחנו הטפסים מאמינים להם
    סגור
  • 19.
    מחיר לפתן פירות 180 שח
    יואל 21/08/2017 22:11
    הגב לתגובה זו
    16 0
    אצל מילר. זה לא הגיוני הסיוט מי שמשלם כל מחיר
    סגור
  • 18.
    האוכל גרוע. היינו
    רונית 21/08/2017 20:53
    הגב לתגובה זו
    12 0
    והתמחור מוגזם. צודק המבקר הלא אנונימי. אתם לא ערוכים אל תפתחו. קשה ורק מתארגנים? תמחרו בחצי מחיר.
    סגור
  • 17.
    שרלטנים שעושים שם רע למסעדנות, נא להפיץ כדי למנוע מאחרים עוגמת נפש...
    גיא 21/08/2017 17:03
    הגב לתגובה זו
    12 0
    חייבים להפיץ ברשת כדי למנוע מאחרים ליפול למלכודת שאדון מילר ואחרים כמהו תומנים לסועדים תמימים....
    סגור
  • 16.
    שרלטנים שעושים שם רע למסעדנות, נא להפיץ כדי למנוע מאחרים עוגמת נפש...
    גיא 21/08/2017 17:02
    הגב לתגובה זו
    10 0
    חייבים להפיץ ברשת כדי למנוע מאחרים ליפול למלכודת שאדון מילר ואחרים כמהו תומנים לסועדים תמימים....
    סגור
  • 15.
    אתמול סיפרו בערוץ 2 שהוא מוכר בקיוסק/מסעדה שלו צלחת פירות
    אק 21/08/2017 16:02
    הגב לתגובה זו
    13 0
    ב-140 שקל. מאה וארבעים שקל !!!! הבנתם?! גם אם האוכל שלו נהדר, והוא לא. על צלחת פירות שעולים בסופר פחות ממחצית הסכום, לשדוד אתכם (אני לא אגיע לשם) ב-140 שקל. שוד ושבר.
    סגור
  • 14.
    זה לא שף, זה איש עסקים שרוצה להרווח כסף ומהר, האוכל לא רלוונטי... (ל"ת)
    גיא 21/08/2017 15:11
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • 13.
    עלה לו
    לי 21/08/2017 15:09
    הגב לתגובה זו
    8 0
    כאשר העזתי לכתוב ביקורת לא מחמיאה לקאליפסו חסם אותי מחשבון האינסטגרם
    סגור
  • 12.
    הייתי... הרגשתי ממש מרומה!!!, אנשים שהורסים את ענף המסעדנות
    יעל 21/08/2017 13:54
    הגב לתגובה זו
    16 0
    עלק שף... הצחקתם אותי, אנשים כמו מילר הורסים את הענף, צריך להזהיר מכאלה כדי למנוע עוגמת נפש ...
    סגור
  • 11.
    איפה התמונה של אפרתי? (ל"ת)
    בני כהן 21/08/2017 13:46
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 10.
    מילר סתם שף תחת
    דוד 21/08/2017 12:50
    הגב לתגובה זו
    17 0
    ב190שח אני מביא ארגז חתיכת אידיוט עילג וחצוף בנוסף מתראיין וברוב חוצפתו אומר יש לי עובדים ושכר גבוה על המקום משמע ניתן ללקוחות קדחת בתחת ניקרע להם את הכיס יש יותר אידיוט מהשף הזה!!?
    סגור
  • 9.
    המלך ערום וסופסוף משהו אמר זאת,,,
    זיו 21/08/2017 10:43
    הגב לתגובה זו
    13 0
    מילר הוא איש עסקים ויחצן שרוצה להרוויח כסף ומהר, האוכל פחות חשוב לו... ופריארים, הם אף פעם לא מתים הם רק מתחלפים...
    סגור
  • 8.
    התגובה של השף מוכיחה שהמבקר צדק (ל"ת)
    מתגונן ומתצדק 21/08/2017 08:13
    הגב לתגובה זו
    14 0
    סגור
  • 7.
    אני לא מסוגל לאכול אצל עומר מילר
    שף פח וכתב פח זבל 21/08/2017 00:52
    הגב לתגובה זו
    9 0
    לא רק לא טעים גם לא סניטרי מניסיון. מעדיף מקום מושקע, יפה ורציני. אוהב את קונפורטי, רועי סופר ואת רפי כהן שברח... לא את מילר- הוא לא שף
    סגור
  • 6.
    עם כל הכבוד למילר, הביקורת הייתה לגיטימית
    מירי 20/08/2017 20:11
    הגב לתגובה זו
    13 0
    ונכתבה באופן רהוט ולא מתלהם. מלבד שבועיים חסד שקיבלה ממנו המסעדה הייתה בהרצה (ליודעי חן בלבד...() במשך שבועות ארוכים... בלי קשר, מסעדה נפתחת—מתומחרת באופן מלא? ראוי לכבד את הלקוחות ולהגיש אוכל באיכות מעולה.
    סגור
  • לא רק לגיטמית אלא גם נכונה!!!! (ל"ת)
    יעל 21/08/2017 10:46
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • גם לגיטימית, גם נכונה וגם ח ש ו ב ה ל מען ידע הציבור את האמת !!!! (ל"ת)
    מור 22/08/2017 09:21
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 5.
    אם כל כך לא אכפת לו - למה הוא התחמם כל כך?
    אודי 20/08/2017 16:08
    הגב לתגובה זו
    9 0
    לא שם עליו, לא מעניין אותי, תלכו לה...., יופי של מילים, שרק מראות משהו אחר לגמרי.
    סגור
  • 4.
    תחשף זהותו של ביצה עלומה מבקר המסעדות ההזוי במאקו (ל"ת)
    גילוי נאות 20/08/2017 16:02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • זה אני
    נש נש 21/08/2017 09:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תבין לבד
    סגור
  • כולם יודעים מי זה -ניסן שור (ל"ת)
    דוחול 20/08/2017 22:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כולם יודעים מי זה -ניסן שור (ל"ת)
    דוחול 20/08/2017 22:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    עומר מילר הוא דושבאג מתנשא (ל"ת)
    לא אבי אפרתי 20/08/2017 15:39
    הגב לתגובה זו
    29 0
    סגור
  • 2.
    מסעדה על הפנים.
    יואב 20/08/2017 14:22
    הגב לתגובה זו
    26 1
    מפוטנציאל הוא הפך לשף של המבורגרים ונשנושים על החוף. חבל
    סגור
  • 1.
    בכיין
    ראובן הגאון 20/08/2017 14:00
    הגב לתגובה זו
    26 1
    כל מי שמבין קצת בבישול יודע שעומר מילר הוא בינוני במקרה הטוב. טוב יעשה אם באמת יתעסק בבישול ולא במדיה החברתית. לא הייתי במסעדה אבל אבי אפרתי מבין באוכל ומבין במסעדות. מתוך הדוגמאות שהביא ובמיוחד סלט הפירות המביך נראה שהוא צודק לפחות בחלק מהדברים שכתב.
    סגור
  • סופסוף משהו פוצץ את הבלון הנפוח ומלא אויר, כל הכבוד למבקר!!!! (ל"ת)
    גיל 21/08/2017 10:45
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור